Informacja prasowa: Sondaż: 45% Polaków nie utożsamia się z żadną partią
Od: Alicja Defratyka / ciekaweliczby.pl
Data: 15 marca 2018 07:21
Temat: Sondaż: 45% Polaków nie utożsamia się z żadną partią
zachęcam do zapoznania się z wynikami badania opinii społecznej przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna na temat preferencji partyjnych Polaków.
(...)
Alicja Defratyka
Autorka projektu ciekaweliczby.pl
Informacja prasowa
Warszawa, 15 marca 2018 r.
45% Polaków nie utożsamia się z żadną partią
Niemal połowa dorosłych Polaków (45%) twierdzi, że żadna partia polityczna nie reprezentuje ich poglądów - tak wynika z badania przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna.
Wyniki badania wskazują, że niezależnie od tego, czy ktoś zamierza brać udział w wyborach czy nie, Prawo i Sprawiedliwość reprezentuje poglądy 23% Polaków, na drugim miejscu jest Platforma Obywatelska – 11%, a na trzecim Kukiz'15 – 7%. W dalszej kolejności: SLD – 4%, Nowoczesna – 3%, Razem – 3%, Wolność – 2% i PSL – 2%.
Jeśli natomiast popatrzymy na odpowiedzi osób, które zamierzają głosować w najbliższych wyborach, niemal co trzecia z nich (29%) ma poczucie, że żadna partia nie reprezentuje w pełni jej poglądów.
Wśród osób deklarujących udział w wyborach, 31% twierdzi, że PiS reprezentuje ich poglądy, 14% - PO, 7% - Kukiz'15, 6% - SLD, 5% - Nowoczesna, 3% - Razem, 3% - PSL i 2% - Wolność.
Badanie pokazuje, że na polskiej scenie politycznej jest miejsce na nowe ugrupowania, które mogą odpowiedzieć na potrzeby znacznej części Polaków.
------------------------------
Nota metodologiczna: Badanie przeprowadzone dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna. Próba ogólnopolska N=1054 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 9 - 12 marca 2018. Metoda: CAWI
Ciekaweliczby.pl to autorski projekt edukacyjny przybliżający opinii publicznej warte poznania fakty oparte o konkretne dane liczbowe. Ideą jest prezentowanie danych tak, by każdy mógł łatwo wyciągnąć z nich obiektywne wnioski i krytycznie spojrzeć na otaczającą nas rzeczywistość. To cenna umiejętność w dobie post-prawdy, gdy granice między faktem i opinią, prawdą i fałszem, informacją i dezinformacją coraz bardziej się zacierają. Więcej na www.ciekaweliczby.pl oraz na Facebooku.
Ariadna to ogólnopolski panel badawczy audytowany przez Organizację Firm Badania Opinii Rynku (OFBOR). Więcej na www.panelariadna.pl
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Komentarze
Prześlij komentarz
Muszę teraz sprawdzić ten komentarz pod względem spamu. Redakcja.