Dane statystyczne
Komunikat
z dnia 18 lutego 2013 roku
ul.
Dolina Zielona 24a, 65-154 Zielona Góra, Poland. T:+48604443623
Urząd
Statystyczny informuje o przeciętnych wynagrodzeniach brutto w
gospodarce Rzeczpospolitej Polskiej w roku 2012.
Średnia
wielkość przeciętnych wynagrodzeń brutto w roku 2012 wyniosła
1966,97 PLN miesięcznie. Kwota netto wypłacana przeciętnemu
zatrudnionemu w gospodarce Rzeczpospolitej Polskiej wyniosła 1436.54
PLN. Danych z KRUS nie wliczono, przez co wielkość przeciętnych wynagrodzeń może być sztucznie zawyżona. Metodologię załącza się.
Polecamy szereg publikacji dostępnych on-line już tylko w archive.org
Publikacje Instytutu
Prace ekonomiczne, analizy, opinie. Nie wszystkie są po korekcie, za co przepraszamy, są to setki prac.
Polska wymaga zmiany ustroju na bardziej decentralny
Kampania Reforma Nauki
Pomysły na reformę sektora nauki
Instytut Ekologiczny - Kampania Wolny Rynek w Ochronie Przyrody- na S24
Strona kampanii na rzecz ożywienia portu lotniczego Zielona Góra- Babimost. Zapraszamy do zapoznania się z kampanią instytutu na rzecz uruchomienia portu lotniczego między Poznaniem a Zieloną Górą. Jest on państwowy, nawet nie komunalny, co wg nas tłumaczy jego upadek.
Wolnorynkowy transport to mieszanka wolnego rynku i rządowych regulacji, koniecznych aby w walce konkurencyjnej nie wygrały struktury monopolistyczne i oligopolistyczne.
Jakie są miasta nowoczesności? Jakiej infrastruktury potrzebują do rozwoju? Ekonomista czasem czuje się w obowiązku komentować otaczającą rzeczywistość.
Wolny rynek w organizacji kultury jest szansą na dogonienie cywilizacji zachodnioeuropejskiej w tej dziedzinie. Zapraszamy do lektury publikacji on-line.
Kampania Transport Wolnorynkowy
Zapraszamy na stronę kampaniii Instytutu Ekonomicznego o wolnorynkowe mechanizmy w sektorze transportu. Ok. 190 prac!
Telewizja Ekonomiczna już funkcjonuje. Wywiady i wypowiedzi czołowych ekonomistów.
Wydawca Mediów
Propozycja wydawnicza Instytutu Ekonomicznego dla rynku mediów w Polsce. Zmieniają się, dzięki rozwojowi sieci Internet, nasze możliwości poznawcze. Media tradycyjne: prasa, radio, telewizja, niekiedy walczą o widzów. Nowe inicjatywy medialne, mimo inwestycji rzędu kilku mln PLN i obecności w sieciach kablowych, niekiedy są w stanie...
Kampania Transport Wolnorynkowy
Zapraszamy na stronę kampaniii Instytutu Ekonomicznego o wolnorynkowe mechanizmy w sektorze transportu. Ok. 190 prac!
Zapraszamy na stronę kampaniii Instytutu Ekonomicznego o wolnorynkowe mechanizmy w sektorze transportu. Ok. 190 prac!
Telewizja Ekonomiczna już funkcjonuje. Wywiady i wypowiedzi czołowych ekonomistów.
Wydawca Mediów
Propozycja wydawnicza Instytutu Ekonomicznego dla rynku mediów w Polsce. Zmieniają się, dzięki rozwojowi sieci Internet, nasze możliwości poznawcze. Media tradycyjne: prasa, radio, telewizja, niekiedy walczą o widzów. Nowe inicjatywy medialne, mimo inwestycji rzędu kilku mln PLN i obecności w sieciach kablowych, niekiedy są w stanie...
Instytut poleca album Wystawa o demokracji bezpośredniej w Szwajcarii.
O Instytucie Ekonomicznym
Ulokowany w Zielonej Górze i Warszawie, Instytut Ekonomiczny (IE) jest niezależną apolityczną organizacją spraw publicznych, którego badania, publikacje i programy rozwijają idee i polityki gospodarczej na rzecz wolnych i prosperujących wspólnot, społeczności w Polsce i na świecie. Instytut działa poprzez kampanie kierowane do lokalnych społeczności, przygotowuje opracowania i analizy. Z uwagi na system finansowania organizacji eksperckich w Polsce, Instytut, chcąc zachować niezależność, prowadzi w Polsce działalność jedynie w bardzo niewielkim, ograniczonym zakresie.
Kontakt dla zapytań z mediów:
Junior Communications Manager
E: wydawnictwo@wieczorna.pl
Sekretariat Instytutu
ul. Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra
T: 0604 44 36 23
Biblioteka IE
ul. Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra
Biblioteka jest wyposażona w podręczniki do makroekonomii, mikroekonomii, podstawową literaturę z zakresu ekonomiki kultury, ekonomiki mediów, ekonomik branżowych etc.
Adam Fularz, IE research fellow |
Kontakt w Warszawie:
Adam Fularz, research fellow,
Instytut Ekonomiczny Warszawa,
tel. 0604 44 36 23