komunikat prasowy: Sodexo na celowniku obrońców zwierząt [Informacja prasowa]
Od: Anna Iżyńska
Date: wt., 11 cze 2019 o 09:03
Subject: Sodexo na celowniku obrońców zwierząt [Informacja prasowa]
---
Anna Iżyńska
Specjalistka ds. Komunikacji Stowarzyszenia Otwarte Klatki
tel. + 48 694 335 195
Warszawa, 11 czerwca 2019 r.
Sodexo na celowniku obrońców zwierząt
Organizacje zrzeszone w koalicji Open Wing Alliance, walczącej o poprawę warunków życia kur, rozpoczęły kampanię przeciwko największemu dostawcy usług cateringowych w Polsce. Domagają się od Sodexo wprowadzenia polityki dotyczącej dobrostanu kurczaków, których mięso serwowane jest w restauracjach firmy.
W 2017 r. Sodexo podjęło decyzję o podniesieniu do 2024 r. wymaganych od swoich dostawców standardów dobrostanowych w chowie kur na mięso. Decyzja dotyczyła jednak tylko Stanów Zjednoczonych i Kanady. Celem zainicjowanej dziś kampanii jest przekonanie firmy do wprowadzenia analogicznej polityki na terenie Europy.
– Rozmowy na temat poprawy losu kurczaków, których mięso oferowane jest w restauracjach Sodexo w Europie, trwają już dwa lata i do tej pory nie przyniosły oczekiwanych przez nas rezultatów – mówi Marta Cendrowicz, dyrektorka kampanii korporacyjnych Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Sodexo wymienia wśród swoich wartości zdrowe żywienie i dbałość o środowisko naturalne, a w swojej strategii duży nacisk kładzie na odpowiedzialność społeczną. Przemysłowa hodowla kurczaków na mięso nie tylko stwarza duże zagrożenia środowiskowe i zdrowotne, ale przede wszystkim wiąże się z ogromnym cierpieniem zwierząt – dodaje.
Organizatorzy kampanii wymieniają szereg problemów związanych z hodowlą tzw. brojlerów, czyli kurczaków hodowanych na mięso. Zwracają uwagę m.in. na zbyt duże zagęszczenie na fermach oraz problemy zdrowotne wynikające ze zbyt szybkiego tempa wzrostu, takie jak pękanie kości i kalectwo, choroby metaboliczne i układu krążenia, czy zespół przedwczesnej śmierci.
W celu poprawienia warunków życia kurczaków organizacje zrzeszone w koalicji Open Wing Alliance, reprezentowane w Polsce m.in. przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki i Fundację Alberta Schweitzera, sformułowały tzw. European Chicken Commitment – porozumienie, w ramach którego firmy zobowiązują się m.in. do zmniejszenia dopuszczalnego zagęszczenia na fermach oraz rezygnacji z tzw. ras szybkorosnących.
– Według badania zrealizowanego przez ComRes w styczniu tego roku aż 93% Polaków twierdzi, że dobro brojlerów powinno być chronione lepiej niż obecnie, a blisko 2/3 Polaków potwierdza, że woli kupować mięso pozyskiwane w bardziej etyczny sposób. Podobne wyniki powtórzyły się w innych europejskich krajach. Liderzy rynku tacy jak Sodexo powinni aktywnie odpowiadać na oczekiwania konsumentów, w tym również te dotyczące dobrostanu zwierząt hodowlanych – komentuje Cendrowicz.
Do tej pory decyzję o poprawie dobrostanu brojlerów podjęło już blisko 100 firm, w tym m.in. giganci branży spożywczej tacy jak Unilever, Danone i Nestlé, sieci Marks & Spencer i IKEA, czy międzynarodowe korporacje cateringowe Elior Group i Procuratio.
Kampania, której adresatem jest Sodexo, opierała się będzie na działaniach internetowych i w mediach społecznościowych oraz bezpośrednich formach aktywizmu w przestrzeni publicznej.
Więcej informacji, w tym treść petycji oraz wideo dedykowane akcji znaleźć można na stronie (..)
Kontakt dla mediów:
Anna Iżyńska
media@otwarteklatki.pl
(..)
O Stowarzyszeniu Otwarte Klatki
Stowarzyszenie Otwarte Klatki ma na celu zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt.
Partner Monitorujący Media Stowarzyszenia:
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Komentarze
Prześlij komentarz
Muszę teraz sprawdzić ten komentarz pod względem spamu. Redakcja.