Działamy odpowiedzialnie – życie w domu [INFORMACJA PRASOWA MIiR]
Od 17 do 23 października promujemy odpowiedzialne postawy konsumenckie w obszarze "Życie w domu". W domu wytwarzanych jest dużo odpadów, marnotrawiona jest żywność, zużywana jest w sposób nieoptymalny woda i energia. W domach gromadzimy olbrzymią liczbę rzeczy – czy zawsze potrzebnych? A czy pozbywając się ich, robimy to we właściwy sposób? Czy muszą trafić na wysypisko? W jaki sposób konsument, poprzez odpowiednie gospodarowanie w domu, może partycypować w cyklu Gospodarki Obiegu Zamkniętego?
Okazuje się, że szukając sposobów, by stać się bardziej odpowiedzialnym konsumentem, należałby zacząć od własnego domu... Odpowiedzialna konsumpcja w domu wynika z troski o środowisko naturalne, ale jest także wyrazem wrażliwości na potrzeby osób, dla których zasoby marnotrawione w krajach wysokorozwiniętych mogłyby w istotny sposób pomóc rozwiązać ich problemy. Przypominają o tym ustanowione przez ONZ: Światowy Dzień Żywności obchodzony 16 października oraz Międzynarodowy Dzień Walki z Ubóstwem obchodzony 17 października.
- W tych dniach mówimy o odpowiedzialnej konsumpcji we własnych domach. Tej tematyce poświęcona jest trzecia z pięciu broszur na temat odpowiedzialnych wzorców konsumpcji, które przygotowała interdyscyplinarna Grupa Robocza ds. Konsumenckich przy Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw – mówi Jerzy Kwieciński, Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju.
Broszura podpowiada wiele sposobów na to, w jaki sposób można ograniczyć swój negatywny ślad środowiskowy w prowadzonym gospodarstwie domowym. W broszurze znajdziemy inspiracje związane z coraz bardziej popularną ideą współdzielenia, nadawania drugiego życia produktom, przekazywania żywności do Banków Żywności lub jadłodzielni. Nieograniczony konsumpcjonizm przestaje już być w modzie, a społeczeństwo coraz bardziej oczekuje postaw, które przyczyniają się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju, przeciwdziałania zmianom klimatu i walki z ubóstwem. Zachętą do sięgnięcia po informacje przedstawione w broszurze jest multimedialna animacja, wyświetlana w mediach społecznościowych.
To kolejna odsłona kampanii edukacyjnej prowadzonej przez Grupę Roboczą ds. Konsumenckich przy Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, któremu przewodniczy Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju.
Pozytywnym zmianom warto nadać jeszcze większy impet, dlatego zachęcamy do dzielenia się tymi informacjami i inspirowania debaty publicznej.
Więcej: https://www.gov.pl/web/inwestycje-rozwoj/grupa-robocza-ds-konsumenckich
Z szacunkiem,
Zbigniew Przybysz
+ 608 525 514
Biuro Komunikacji
Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa
tel. +48 22 273 85 11
e-mail: media@mr.gov.pl
www.miir.gov.pl
Komentarze
Prześlij komentarz
Muszę teraz sprawdzić ten komentarz pod względem spamu. Redakcja.