Fundusze europejskie napędzają kolej w Małopolsce i na Śląsku [INFORMACJA PRASOWA MFiPR]
- Ze wsparciem z funduszy unijnych konsekwentnie dążymy do osiągnięcia celu, jakim jest dokończenie do 2030 roku prac na sieci bazowej TEN-T, czyli na liniach drogowych i kolejowych najważniejszych nie tylko dla Polski, ale całej Unii Europejskiej. Inwestycja, którą dzisiaj wizytujemy jest częścią modernizacji linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, która również wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T - powiedziała minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak oraz dodała - Ze środków CEF w województwie małopolskim finansowana jest gruntowna przebudowa całego krakowskiego węzła kolejowego. Pojedziemy szybciej i bezpieczniej. Równolegle realizowany jest projekt prac na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice.
Stacja kolejowa Kraków Mydlniki została zmodernizowana w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb" o wartości całkowitej ponad 1,8 mld zł, z czego ponad 1,3 mld zł pochodzi z Unii Europejskiej.
Na stacji Kraków Mydlniki podróżni mogą korzystać z nowych wind oraz przejścia podziemnego, które powstało w miejscu dotychczasowej kładki i dwóch peronów. Nowy przystanek Kraków Mydlniki ma znaczenie przede wszystkim dla kolejowego ruchu aglomeracyjnego. Obsługuje pociągi pasażerskie kursujące bezpośrednio w kierunku Krakowa, Katowic, Oświęcimia, Wodzisławia Śląskiego i Trzebini. Stacja jest dostosowana do obsługi pasażerów niepełnosprawnych.
Nowy przystanek Kraków Bronowice zwiększył dostęp mieszkańców aglomeracji krakowskiej do kolei. W Krakowie powstały nowe możliwości szybkich i atrakcyjnych czasowo podróży. Pociągiem z Bronowic szybko dojedziemy do centrum miasta i na lotnisko. Do dyspozycji podróżnych są też pociągi kursujące do stolic sąsiednich województw: Katowic i Rzeszowa.
Na stacji Kraków Mydlniki zbudowano jedno z trzech lokalnych centrów sterowania (LCS), jakie przewidziano w ramach projektu CEF: „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb". Pozostałe dwa znajdują się na stacjach Jaworzno Szczakowa i Trzebinia. LCS to miejsce, w którym personel na ekranach monitorów śledzi sytuację na torach i pracę dziesiątek urządzeń. System wspiera decyzje dyżurnych i zwiększa poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Nowe technologie i systemy łączności pozwalają stale czuwać nad bezpiecznym i zgodnym z rozkładem przejazdem pociągów. System pozwoli sprawnie obsługiwać większą liczbę połączeń. LCS ma szczególne znaczenie w obszarze dużych węzłów kolejowych, jakim jest m.in. krakowski węzeł, na których występuję duże natężenie pociągów pasażerskich oraz towarowych.
Biuro Komunikacji
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa
tel. +48 22 273 85 11
e-mail: media@mfipr.gov.pl
gov.pl/fundusze-regiony
Komentarze
Prześlij komentarz
Muszę teraz sprawdzić ten komentarz pod względem spamu. Redakcja.