UOKiK odpowiada w sprawie kasku snowboardowego firmy Ruroc
Od: Departament Nadzoru Rynku
Data: 16 marca 2018 09:41
Temat: Re: kasku snowboardowego firmy Ruroc
Do: Adam.fularz
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana zgłoszenie przesłane 12 marca 2018 r. do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w sprawie kasku snowboardowego firmy Ruroc typu full face, uprzejmie informujemy, że tego rodzaju wyroby kwalifikowane są jako środki ochrony indywidualnej (ŚOI), do których zastosowanie, w dniu udzielenia odpowiedzi, mają przepisy ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2017 r., poz. 2226, z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 grudnia 2005 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla środków ochrony indywidualnej (Dz. U. Nr 259, poz. 2173), w którym określono wymagania dla tego rodzaju wyrobów.
Należy zauważyć, że bezpieczeństwo i spełnianie obowiązujących wymagań techniczno-prawnych ŚOI potwierdza producent podczas procedury oceny zgodności, sporządzając dokumentację techniczną, wystawiając deklarację zgodności i nanosząc na wyrób oznakowanie CE.
Jednakże w sytuacji, gdy uważa Pan, że zakupiony towar jest wadliwy, może go Pan reklamować, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 459, z późn. zm., Dział II Rękojmia za wady – art. 556 i dalsze). Więcej przydatnych informacji znajdzie Pan na dedykowanych stronach internetowych Urzędu: http://www.prawakonsumenta.
Ponadto informujemy, że w sprawach indywidualnych konsumenci mogą zwracać się po pomoc do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów (informacje o adresach rzeczników dostępne są na naszej stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/
Dodatkowo, zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r.
o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2017 r., poz. 1063), do zadań Inspekcji Handlowej należy prowadzenie postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Może Pan również skorzystać z instytucji stałego sądu polubownego działającego przy wojewódzkich inspektorach Inspekcji Handlowej. Stałe sądy polubowne rozpatrują spory
o prawa majątkowe wynikłe z umów zawartych między konsumentami a przedsiębiorcami. Zgodnie z art. 11641 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 155), zapis na sąd polubowny obejmujący spory wynikające z umów, których stroną jest konsument, może być sporządzony tylko po powstaniu sporu i wymaga zachowania formy pisemnej.
Ponadto, w związku z wejściem w życie 10 stycznia 2017 r. ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. poz. 1823), urząd uruchomił dedykowaną stronę internetową: www.polubowne.uokik.gov.pl – na której informuje o istniejących możliwościach pozasądowego rozwiązywania sporów
z przedsiębiorcą. Na stronie zamieszczono również wyszukiwarkę podmiotów, które pomagają rozwiązać spór w zależności od jego przedmiotu (http://www.polubowne.uokik.
W siedzibie urzędu w Warszawie działa także punkt kontaktowy udzielający pomocy konsumentom i przedsiębiorcom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów: tel: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl, adres: pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa. Z pracownikiem punktu można spotkać się osobiście w godzinach: poniedziałek 12.00-16.00; wtorek/środa/piątek 10.00-14.00; czwartek 8.30-12.30. Więcej informacji na temat rozwiązywania sporów poza sądem, znajduje się na stronie: http://www.polubowne.uokik.
Jednocześnie, uprzejmie dziękujemy za Pana zgłoszenie dotyczące kasku snowboardowego firmy Ruroc typu full face. Pragniemy również podkreślić, że rynek kasków jest stale monitorowany, a Pana zgłoszenie zostanie wzięte pod uwagę podczas planowania przyszłych działań kontrolnych Inspekcji Handlowej w tym obszarze.
Z poważaniem,
Departament Nadzoru Rynku
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Plac Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. +48 22 826 14 35(..)
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Komentarze
Prześlij komentarz
Muszę teraz sprawdzić ten komentarz pod względem spamu. Redakcja.