Komenda Główna Policji odpowiada na pytanie po strzelaninach w Koninie
Oto pytania jakie zadała redakcja:
Szanowni Państwo,
1. Co KGP ma do powiedzenia po pierwszym strzale po którym Adam Czerniejewski umarł? Zabezpieczono rzekomy dowód zbrodni- niesprawne nożyczki, oraz woreczek- rzekomo z metaamfetaminą. Co w związku z tym? Czy policja w Polsce standardowo strzela do konsumentów narkotyków jeśli ci nie chcą by ich zatrzymano? Dlaczego w ogóle policja zatrzymuje osoby mające przy sobie nieznaczne ilości narkotyków? Prawodawstwo w wielu okolicznych krajach wyżej rozwiniętych jest podobne, ale policja toleruje część tego typu sytuacji, przez co rozwinęła się sprzedaż sklepowa np. marihuany w wyżej rozwiniętych krajach sąsiadujących z Polską.
2. Dlaczego po zdarzeniu policja strzelała- rzekomo w powietrze? Do czego doszło wg policji - że musiano oddać kolejne strzały?
Odpowiedzi z KGP- bez jakiegokolwiek podpisu kogokolwiek- publikuję z literówkami w tekscie, tak jak ją otrzymaliśmy:
Od: KGP Rzecznik <rzecznikkgp na serw. policja.gov.pl>
Date: pt., 22 lis 2019 o 08:42
Subject: ODP: Pytania po strzelaninach w Koninie
To: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>
Szanowny Panie,
Pana wiadomosc chyba omyłkowo wpłyneła na adres rzecznika KGP, albo mozliwe, że ktoś podszył się pod dzienniakrza, gdyz profesjonalny dziennikarz, szanujący ustawę Prawo prasowe nie zadaje pytań w taki sposób i z sugestią, samemu sobie odpowiadając.
Pytania te nie spełniają norm dziennikarskich, a użyty język wskazuje na zupełny brak rzetelności dzienniakrskiej i brak znajomości przepisów ustawy o dostepie do informacji puiblicznej i prawo prasowe oraz moze wiązac się z naruszeniem innych przepisów ze znieważeniem funkcjoanriuszy publicznych włącznie.
Dowody na meijscu zdarzenia zostały zabezpieczone przez prokuraturę i sledztwo prowadzi prokurator.
z up.
Sekretariat Rzecznika Prasowego
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Do: rzecznikkgp@policja.gov.pl,
Data: 22.11.2019 07:33
Temat: Pytania po strzelaninach w Koninie
--
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji  
  Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,    65-154 Zielona Góra
  
  Wydawnictwo Merkuriusz Polski
  "Wieczorna.pl" sp. z o.o.
  T +48604443623  
F +442035142037
  E adam.fularz@wieczorna.pl  
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
  KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764  
  
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
  AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661   
  Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi  udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie  po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta  z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez  rozmówcę zapisu jego słów.  
  
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z  Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.  
  
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany  z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym  bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego  nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie  wyborów.  
  
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach  za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie  powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach  komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu  wystąpień publicznych.  
  
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji  w tym zakresie jasnych wytycznych.   
  
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia  z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii  wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż  inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych  z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie  wyczulone.   
  
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest  prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać  wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym.  (..)  
  
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby  wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości  przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym  tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych  prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji  „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie).  Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało  takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko  redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia  impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce),  zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących  wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf  
  
  Email secured by CSI KGP 
    
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Komentarze
Prześlij komentarz
Muszę teraz sprawdzić ten komentarz pod względem spamu. Redakcja.