Skarga dot. dyskryminacji innych form transportu niż motoryzacja indywidualna
Redakcja Polish News Agency
From: Bieganowska Joanna <joanna.bieganowska na s. gdansk.gda.pl>
Date: Tue, Sep 15, 2020 at 11:43 AM
Subject: PD: Pytanie o reakcję władz miasta na propozycję myta za wjazd do centrum Gdańska na poziomie 50-80 PLN
To: Adam
Biorąc pod uwagę powyższe nie analizowano i nie prowadzono symulacji dotyczących szczegółów tego typu narzędzia fiskalnego w polityce transportowej miasta. Bez wnikliwej analizy problemu nie da się określić takich szczegółów jak choćby optymalne koszty wjazdu (choć podane stawki za jednorazowy wjazd wydają się być bardzo wysokimi).
Miasto Gdańsk realizuje działania dotyczące ograniczenia ruchu na teren Śródmieścia Gdańska, ale trzeba podkreślić, że w oparciu o dostępne narzędzia prawne. Jako jedne z pierwszych w Polsce wprowadziło śródmiejską strefę płatnego parkowania rozdzielając wpływy z niej na działania na rzecz poprawy warunków i bezpieczeństwa ruchu pieszego i rowerowego oraz na zieleń w stopniu dalej idącym niż wymogi prawne. Rozwija strefę ograniczonego dostępu czy też obszar dedykowany wyłącznie dla pieszych i rowerzystów. W świetle powyższych wyjaśnień wprowadzenie opłat nie będących odzwierciedlonych w obecnie obowiązującym stanie prawnym nie jest rozważane.
Z poważaniem,
| ||
|
Joanna Bieganowska (..) |
Od: Adam Fularz <Adam na s. wieczorna.pl>
Wysłane: piątek, 11 września 2020 09:08
Do: Biuro Prasowe Miasta Gdańsk <prasa na s. gdansk.gda.pl>
Temat: Pytanie o reakcję władz miasta na propozycję myta za wjazd do centrum Gdańska na poziomie 50-80 PLN
Pytanie o reakcję władz miasta na propozycję myta za wjazd do centrum Gdańska na poziomie 50-80 PLN
do Radni Miasta, władze UMG
Drodzy Państwo.
Czy władze Gdańska popierają pomysł wprowadzenia opłat za korzystanie z sieci dróg miasta Gdańsk- tak zwane myto kordonowe?
W wielu miastach naszego kontynentu płaci się- i to sporo- za wjazd samochodem osobowym do centrum miasta. Czy cena za wjazd rzędu 50-80 PLN za jeden wjazd byłaby wystarczająca by pokrywać koszty wynajmu powierzchni użytkowej miasta czyli ulic i placów - przez samochody osobowe? Nie pokrywa to kosztów inwestycji w infrastrukturę drogową. Niemniej jednak uzyskanoby zwrot części dotacji do motoryzacji masowej.
Czy władze UMG mogą podać szacunkowo kwotę opłaty za korzystanie z sieci dróg miasta która ich zdaniem pokrywa koszty urban sprawl generowanego przez samochody w takim mieście i jego okolicy?
Pozdrawiam
Adam Fularz, ekonomista
Redakcja Polish News Agency
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Komentarze
Prześlij komentarz
Muszę teraz sprawdzić ten komentarz pod względem spamu. Redakcja.