Ekonomiczne powody polskich przemian

Jednej z osób z którymi rozmawiałem, zarzuciłem ostatnio błędy poznawcze.
Wspomniałem że dane statystyczne jakim ona uwierzyła- są niepewne, i przytoczyłem że o tym publikowałem, zreszta lata temu (kiepskie ale własne oprac. na temat niepewnych danych statystycznych: por. http://wieczorna.pl/articles/826230 ) Twierdziłem że w czasie kryzysu lat 2008-2009 u nas także było źle, tylko że do opinii publicznej podawano wg mojej wiedzy sfałszowane dane. Wg mojej wiedzy z podręczników, kryzysy w krajach peryferyjnych mają swoje apogeum średnio 5 lat później niż cywilizacyjny rdzeń. Czyli u nas wypadałoby to ok. 2014, 2015.
Na pytanie o powody przemian środowiska młodych ludzi, odpowiedziałem że ci wyjechali i że na podstawie własnego kręgu znajomych w social media oglądam jak 95 % z nich wyjechało. Wspomniałem o przerwanej ciągłości kulturowej i że ci nieco starsi młodzi wyjeżdżając, zabrali ze soba także kulturę młodego pokolenia na którą "młodsi młodsi" się nie załapali bo jej reprezentanci wyjechali. Nastąpiło przerwanie ciągłości pokoleniowej, co widzę.
Chciałem też coś zacytować z prasy:

"Hubert Kotarski, a sociologist at the University of Rzeszów, says emigration has made the area even more conservative because the most outward-looking tend to be those who leave. Those who stay become more isolated and feel defensive about their way of life, Mr. Kotarski says."[1]

Socjolog Hubert Kotarski twierdzi że emigracja przekształciła niektóre regiony kraju w bardziej konserwatywne, ponieważ najbardziej kosmopolityczni mieszkańcy zwykle są także tymi, którzy masowo emigrują. 

Ja, Adam Fularz, potwierdzam te obserwacje. Miasta które ongiś pełne były wielkomiejskiej bohemy, jak Zielona Góra, straciły w całości tą warstwę ludności. Miejska bohema w całości wyemigrowała z takich miast jak Zielona Góra, nie wspominając o wielu mniejszych miejscowościach,  które nierzadko straciły niemal wszystkich młodszych mieszkańców, mimo deklaracji rządowego ośrodka GUS, jakoby sytuacja ta była inna. 
Literatura:
[1]
 "Christian Science Monitor", z dnia 11 maja 2016 donoszący o przyczynach przemian politycznych w Polsce.

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute