Pytanie do KPRM, czy i dlaczego Rada Ministów de facto zadecydowała o likwidacji transportu zbiorowego poprzez zaakceptowanie ogromnych wydatków na konkurencyjną sieć transportową?

Do Prezesa KPRM

Szanowni Państwo, Powszechnie mówi się że kapitalizm nie toleruje transportu zbiorowego, że transport zbiorowy, tzw. zbiorkom jest całkowicie sprzeczny z ideą kapitalizmu ponieważ kapitaliści nie zarobią tyle samo na sprzedazy opon, paliw, pojazdów. 

Czy to w tym duchu Państwo podjęli takie decyzje o największym programie interwencjonizmu gospodarczego w historii polskiej gospodarki? To zabije tradycyjny handel, zabije centra miast, każdy będzie jeździł samochodem a transport zbiorowy upadnie niczym w woj. lubuskim, gdzie koleją z Gorzowa do Zielonej Góry jedzie się 2 i pół godziny a samochodem ledwie 50 minut. Ostatnio rozebrano tam szereg linii kolejowych, nie było długo zgody na większe dopłaty do ich odtworzenia, przez co region Ziel. Góry od 3 czy 4 lat nie ma połaczenia np. z Poznaniem czy Warszawą po szynach.

Pozdrawiam,
Adam


Z prasy:

"Rządowy program budowy dróg jest bardzo ambitny. Zakłada, że do 2033 roku powstanie w Polsce 2500 km kolejnych odcinków autostrad i dróg ekspresowych. Finalnie ma powstać sieć licząca łącznie ponad 8 tys. km nowoczesnych dróg.

Program ma być największy w historii Polski i mieć wartość 294 mld zł. Rada Ministrów przyjęła ten program do realizacji w połowie grudnia." wg EmDerewienko na twitterze.

A teraz koleje


5 000 km nowych dróg ekspresowych i autostrad i zaledwie 50 km nowych linii kolejowych. Tak budowano w Polsce po 1989 – mówi nam @PiotrMalepszak . „Wielu polityków nie czuje #zbiorkom .u, nie liczy się kolej, ale nowa ekspresówka musi być". Tekst⬇️
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute