Ponaglenie przed pozwem- pasy dla hulajnóg elektrycznych i pojazdów nieuciążliwych dla środowiska

do KPRM
Ponaglenie przed pozwem- pasy dla hulajnóg elektrycznych i pojazdów nieuciążliwych dla środowiska

dziękuję ale odpowiedź nie nadeszła. Czy można to skierować do WSA, aby to sąd zadecydował o pasach dla hulajnóg - zamiast KPRM? 

Obserwacje redakcji:
Mają Państwo problem z decyzją. Miasta po polskiej stronie granicy są zdominowane przez stare, śmierdzące samochody. Nie sposób wytrzymać idąc chodnikiem, smród panuje nie do opisania gdy ktoś odpala stare auto albo nim parkuje w centrum maista. Brakuje jakichkolwiek norm spalin. Nikt nie kontroluje stanu pojazdów, brakuje kontroli spalin, z powodu pandemii nie prowadzono tego w stacjach diagnostycznych. Wczoraj gdy grałem w hokeja, jedna z osób w szatni (takiej nie mamy poza murkiem pod gołym niebem) stwierdziła że czeka kiedy wzorem zachodu- zakazuje się wjazdu pojazdom uciążliwym najpierw do centrów miast, a potem- w ogóle do miast. 

Przypomnę że są dni kiedy dolina w jakiej mieszkam, wypełnia się spalinami, i gdy się weń wchodzi, wnika się w gęsty dym spalin. Po stronie niemieckiej trzeba mieć tzw. "nalepki ekologiczne", Na ulicy Zacisze w Zielonej Górze jest sklep z takimi nalepkami, trzeba je kupić aby wjechać do miasta po drugiej stronie granicy. Płaci się za emisję spalin za pomocą tej nalepki. Stare samochody nie mogą dostać nalepek zielonych a tylko te uprawniają do wjazdu do miasta. Przypomnę że w Berlinie na 1000 mieszkańców przypada dwa razy mniej samochodów niż po polskiej stronie granicy. 

czw., 25 lut 2021 o 10:54 kontakt <kontakt@kprm.gov.pl> napisał(a):

 

 

Szanowni Państwo,

uprzejmie przesyłam zgodnie z kompetencjami.

Z poważaniem

 

Justyna Waszczuk
radca Wiceprezesa Rady Ministrów

Departament Spraw Obywatelskich

 

KANCELARIA PREZESA RADY MINISTRÓW

(...)

 

 

From: Adam Fularz <
Sent: Thursday, February 25, 2021 9:01 AM
To: Centrum Informacyjne Rządu 
Subject: Sugestia na mało skuteczne działania rządu w zakresie elektromobilności. Wezwanie do wyznaczenia pasów dla e- pojazdów, w tym e-hulajnóg

 

 

do Prezesa Rady Ministrów

 

Sugestia na mało skuteczne działania rządu w zakresie elektromobilności. Wezwanie do wyznaczenia pasów dla e- pojazdów

 

Drodzy Państwo, 

Rząd promuje samochody elektryczne, tymczasem widzę że ludność wybrała elektryczne hulajnogi. Rząd tymczasem kładzie kłody pod nogi. Z mojej lokalizacji ze względu na tragiczny stan chodników praktycznie nigdzie nie da się dojechać hulajnogą. Czy chcą Państwo elektromobilności, czy chcą Państwo- samochodów? Bo mam coraz większe wrażenie, że Państwu w Rządzie jurysdykcji RP chodzi o samochody elektryczne. 

 

Drodzy Państwo, zobaczą Państwo co zrobiła ludność. 

Mam wrażenie że ludność wybrała za Państwa, i wybrała hulajnogi elektryczne. Wzywam Rząd aby w terminie 60 dni zobowiązał rozporządzeniem wszystkie samorządy lokalne w kraju- gdy te będą odmalowywać pasy na jezdniach- aby na wszystkich drogach dwujezdniowych w terenie zabudowanym obowiązkowo jeden pas ruchu przeznaczyć wyłącznie na:

- pojazdy elektryczne, elektryczne hulajnogi, autobusy, taxi, etc. Co druga lub co trzecią drogę zwykłą zbiorczą- wzorem np. Barcelony - zabranoby całkowicie samochodom spalinowym, dla ruchu tylko pojazdów elektrycznych lub oszczędzających środowisko.

 

W wielu miastach rządzący są skrajnie i ogromnie wrogo nastawieni do osób na hulajnogach lub chodzących pieszo. Likwiduje się chodniki pod parkingi, przez co ktoś chcący jechać hulajnoga tego zrobić nie może. Na jezdni jest zbyt niebezpiecznie, na chodnikach parkują auta. Wszelkie wnioski i sugestie na nic się nie zdają- rządzący są skrajnymi wyznawcami motoryzacji masowej w wersji spalinowej. Aby w ogóle móc bezpiecznie dojechać na hulajnodze do centrum miasta, musiałbym ich usunąć z urzędu, co zresztą planuję zrobić nie mając możliwości bezpiecznej podróży w mieście gdzie mieszkam. 

 

Rząd - można mieć wrażenie-  pomija ruch pieszy, tymczasem w wielu miejscach nie jest on nawet możliwy- brak jest chodników bo te zostały zlikwidowane pod parkingi. Zlikwidowano wiele dróg ongiś tylko tylko dla pieszych.  Kiedyś mogłem przejść pieszo do parku przy ulicy Źródlanej, ale teraz jest to tylko droga samochodowa, ruch pieszy jest tam niemożliwy i niebezpieczny, nie ma chodników, a na dawnej alejce parkowej jest teraz ogromny ruch samochodów.

 

Nie rozumiem, na jakiej podstawie używają Państw w ogóle terminu "zrównoważony" na określenie swojej strategii transportowej (już nieaktualnej z uwagi na zmiany w środkach transportu jakie wykorzystuje ludność)- skoro pomijają Państwo najbardziej ekologiczne formy transportu miejskiego. Czy dostrzegli Państwo hulajnogi wyczynowe? W miastach gdzie hulajnogę wyczynową można zabrać do autobusu, jest to - w połączeniu z autobusem, najszybszy środek transportu, młodzież masowo się nań przesiadła. Nie trzeba parkować, wszędzie da się szybko dojechać, mała waga (moja hulajnoga waży ok. 2,3 kg) powoduje że jest to skrajnie wygodne. Wadą jest cena: wyczynowa i lekka skejtparkowa hulajnoga to wydatek ok. 3,5 tysiąca za markowy produkt z tytanową kierownicą, ale taki zestaw waży ok. 2 kg. W mojej okolicy jest skatepark, wydaje mi się że większość tam jeżdżących ma tytanowe kierownice a nawet widziałem całe podesty z tytanu.

 

Przedwczoraj rozmawiałem z mężczyzną który dojeżdża do pracy na hulajnodze elektrycznej, jeździ ona aż do 90 km/h, ale w mieście jest o 10 minut na każde 5 km szybsza od samochodu. Ponadto po okolicy jeżdżą nastolatki na hooverboardach. Na ulicy Dzikiej już dwa razy widziałem że hooverboardem dzieci jeżdżą także po trawnikach czy po grząskim bagienku (wprawny użytkownik może więc pokonywać nierówny teren). 

 

Państwo w swoich strategiach w ogóle tego nie widzą: tzn. pieszych z ich zabawkami. 

Str. 26, Transport miejski

W rozdziale brakuje informacji na temat ruchu pieszego, w tym warunków ruchu i wpływu regulacji prawnych.

Pieszo poruszają się wszyscy zaczynający lub kończący podróże w mieście. Jednocześnie ruch pieszy utrudniony jest nie tylko na skutek niskiej jakości infrastruktury, lecz również przepisów, takich jak dozwolone parkowanie na chodnikach) czy brak wymogu automatycznej detekcji pieszych oczekujących na zielone światło.

-- wg https://zm.org.pl/?a=udp_srt-18c

 

Pozdrawiam,

Adam Fularz

Redakcja transport.org.pl

Ziel. Góra Dol. Ziel. 24a

 

-- 



Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute