Wniosek w sprawie dzieci- młodzieży bez opiekunów prawnych

Wniosek do Ministra SWiA

Wnoszę o zniesienie obowiązku/ wymogu ustanowienia opiekuna prawnego dla dzieci/ młodzieży. Utrudnia to egzystencję czy integrację wielu młodszym osobom i jest formą agesizmu. Dla przykładu, ukraińscy uczniowie Zespołu Szkół im. Jana Kasprowicza w Jelczu-Laskowicach musieli zostać odesłani do kraju pochodzenia- Ukrainy, takiego opiekuna nie mając. 

Gdy mieszkałem w Wielkiej Brytanii, w Leeds, znajdowała się tam spora grupa dzieci bez żadnych opiekunów prawnych. Jak mi opowiadano, jeśli gdzieś na świecie dzieci bez rodziców, samotne, zgłoszą się do żołnierza brytyjskiego/ armii brytyjskiej, ta ma obowiązek zabrać takie dzieci. 

W efekcie w Leeds była grupka dzieci/ młodziezy z całego swiata, bez żadnych opiekunów, sama. Wypłacano im- z tego co się dowiedziałem, kieszonkowe, ale nie zapewniano żadnej opieki i pozostawiono je same sobie. Wydaje się że tą grupą niepełnoletnich osób opiekowała się miejscowa wspólnota rastafarian, bo gdy spotkałem tych młodych ludzi, jedynie osoby o białej karnacji w długich dredlokach troszczyły się o nich i się nimi opiekowały, i opowiadały że jako jedyne się tą grupą dzieci bez opieki zajmują. Mam wrażenie że było to w jakiś sposób sformalizowane. Nie uważam żeby takim osobm niepełnoletnim działa się w tej sposób krzywda. 

Osoby młode, niepełnoletnie, bez opiekuna, samotne i skazane zupełnie na siebie, są w stanie egzystować. Przytoczony przykład dowodzi że jest to możliwe. Sam jako nastolatek do osiągnięcia pełnoletności przez kilka lat mieszkałem zupełnie sam w innym kraju. Byłem zupełnie bez opieki dorosłych aż do osiągnięcia wieku 18 lat, a za jedyną opiekę można uznać osoby na recepcji w internacie w obcym kraju.

Czytając o problemach ukraińskich uczniów Zespołu Szkół im. Jana Kasprowicza w Jelczu-Laskowicach, mam wrażenie że w Polsce uniemożliwia się dzieciom z innych krajów, to co mi umożliwiono za granica Polski- mianowicie przebywanie samemu, bez żadnego prawnego opiekuna, w obcym kraju, zupełnie samodzielnie i na własną rękę. 

Dziwię się że w Polsce istnieje prawodawstwo które uniemożliwia dzieciom życie w tym kraju zupełnie samodzielnie, bez rodziców. Ja mieszkając w innym kraju otrzymywałem także kieszonkowe i byłem pozostawiony zupełnie sobie samemu.  

W krajach Europy Zachodniej widać podróżujące samodzielnie osoby młode, dzieci etc. Nie mając 18 lat, podróżowałem samodzielnie bardzo daleko, gdziekolwiek chciałem. Tymczasem w Polsce przepisy są inne niż w krajach starej UE. Wnoszę o dokonanie zmian, upodmiotowiających osoby niepełnoletnie, i dające im takie prawa jakie ja otrzymałem za granicą Polski. 

Pozdrawiam,


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute