Informacja typu public relations: BRANŻA TURYSTYCZNA POPIERA IDEĘ ZNIESIENIA WIZ DO USA

Informacja typu public relations

From: Biuro Prasowe PLL LOT <mediana serwerze lot.pl>
Date: 2018-03-05 10:07 GMT+01:00
Subject: BRANŻA TURYSTYCZNA POPIERA IDEĘ ZNIESIENIA WIZ DO USA


 
LOT - Informacja prasowa
Informacja prasowa


BRANŻA TURYSTYCZNA
POPIERA IDEĘ ZNIESIENIA WIZ DO USA 

LOT


Warszawa, 5 marca 2018 r. - Do koalicji na rzecz zniesienia wiz dla Polaków wyjeżdżających do Stanów Zjednoczonych przyłączyła się Polska Izba Turystyki, która zrzesza prawie pół tysiąca firm, i Rainbow, największy touroperator oferujący wycieczki do Ameryki

Żeby zostać objętym ruchem bezwizowym, czyli wejść do Visa Waiver Program (VWP), Polska musi spełnić istotne kryterium: odsetek obywateli, którym amerykańskie służby imigracyjne odmówiły wizy  B1/B2 (turystycznej i biznesowej) w ciągu amerykańskiego roku budżetowego -  od 1 października do 30 września - nie może być wyższy niż 3 proc. W 2017 r. wyniósł on 5,9  proc. Żeby umożliwić poprawę statystyki o prawie 3 punkty proc., powstała koalicja organizacji i firm z LOT-em na czele, która promuje skuteczne występowanie o wizę do USA

Do akcji wizowej przyłączyła się dziś Polska Izba Turystyki, która zrzesza prawie 500 firm z branży. Członkami PIT są m.in. najważniejsze i największe biura podróży, agencje turystyczne, towarzystwa ubezpieczeniowe, wyższe szkoły turystyczne, właściciele bazy noclegowej, atrakcji turystycznych i kulturalnych oraz korporacje targowe. Jak podaje PIT, jej członkowie łącznie dysponują około tysiącem placówek handlowych na terenie całego kraju i reprezentują 70 proc. kapitału obrotowego branży turystycznej w Polsce.

- Korzyści gospodarcze płynące ze zniesienia procedur wizowych dla Polaków są bezsprzeczne. Oprócz zwiększenia przychodów dla gospodarki taki ruch zaowocowałby również znacznym wzrostem obrotów polskich biur turystyki wyjazdowej specjalizujących się w rynku amerykańskim. Liczymy na to, że społeczna kampania informacyjna zainicjowana przez LOT, objaśniająca amerykański proces wizowy, ułatwi wejście Polski do programu Visa Waiver, a co za tym idzie będzie impulsem do rozwoju turystyki – mówi Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki.

Amerykańskim VWP , który upoważnia do wjazdu do USA bez wizy, objętych jest 38 państw, w tym 23 z UE. Są wśród nich liczne kraje z naszego regionu, np. Czechy, Słowacja, Węgry, Litwa, Łotwa i Estonia. Jedynie Polska, Bułgaria, Rumunia, Chorwacja i Cypr nadal nie spełniają warunków programu.

- Polska Izba Turystyki w ciągu ostatnich lat podejmowała wiele prób w celu zmiany tej sytuacji i złagodzenia procedur imigracyjnych, zarówno na poziomie europejskim, jak i we współpracy z amerykańskimi stowarzyszeniami – mówi Paweł Niewiadomski z PIT. – Wizy są istotną barierą dla turystyki. W krajach zachodnich turystyka jest dziś jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów  gospodarki. Światowym trendem jest odchodzenie od ograniczania go poprzez uciążliwe procedury wizowe - dodaje.

Do akcji przystępuje także Rainbow, największy touroperator w Polsce sprzedający wycieczki do USA. Rainbow to notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych firma z 28-letnim doświadczeniem, która sprzedaje swoje usługi turystyczne w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Litwie.

- Kiedy usłyszeliśmy o akcji którą rozpoczął LOT, natychmiast postanowiliśmy się w nią zaangażować. To doskonała inicjatywa, ważna dla biznesu turystycznego. Od lat wysyłamy do Ameryki bardzo wiele grup w ramach różnorodnych programów zwiedzania. Widzimy ogromny potencjał i zainteresowanie klientów tym rynkiem. Jednocześnie wizy są dotychczas jedną z większych barier w rozwoju turystyki zorganizowanej do Stanów Zjednoczonych – mówi Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow. 

Rainbow postanowił aktywnie edukować, jak prawidłowo wypełniać elektroniczne wnioski wizowe. - Wspólnie z LOT-em przygotowujemy specjalną broszurę informacyjną. Będzie ona dostępna w całej naszej sieci sprzedaży, na którą składa się 150 biur własnych i tysiąc punktów agencyjnych w całej Polsce. Mamy nadzieję, że będzie ona realną pomocą dla naszych klientów i przyczyni się do zmniejszenia liczby odrzucanych wniosków – dodaje prezes Baszczyński z Rainbow.

Koalicja na rzecz zniesienia wiz dla Polaków została utworzona w styczniu przez sześć organizacji: Fundację Polska Innowacyjna, Fundację Teraz Polska, Fundację im. Cichociemnych, Fundację Instytut Myśli Schumana, Polskie Linie Lotnicze LOT i Mastercard. W lutym do tego grona dołączył Kraków Airport, a następnie Port Lotniczy Rzeszów. Patronat objął też lotniczy portal branżowy Pasażer.com. W akcji chodzi o to, żeby  wiedza o zasadach przyznawania amerykańskich wiz i promocja USA jako atrakcyjnego kierunku podróży były jak największe.

- Naszym celem jest zachęcenie Polaków, żeby w ciągu kilku miesięcy występowali o wizę, ale jednocześnie robili to rzetelnie, gdyż każde niewłaściwe aplikowanie kończy się odmową. To z kolei psuje statystyki i powoduje, że Polacy muszą podróżować do USA z wizą w paszporcie – mówi Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji LOT i inicjator akcji. – Wejście Polski do ruchu bezwizowego byłoby ogromnym impulsem rozwojowym dla gospodarki, wymiany handlowej i kulturalnej oraz nowym wymiarem łączności dla wielu polskich rodzin. Cieszę się, że tyle znakomitych organizacji w tym samym momencie dostrzegło ten potencjał, a do społecznej kampanii dołączają się nowe – dodaje.

Partnerzy akcji zachęcają do podróżowania do USA w celach biznesowych i turystycznych (z wizą B1/B2), a jednocześnie apelują o rzetelne podejście do procesu wizowego. W każdym wniosku niezbędne jest przedstawienie konkretnych i wiarygodnych planów podróży do USA. Odmowy udzielane są, jeśli podczas rozmowy pojawi się wątpliwość, że aplikujący zamierza wykorzystać wizy w innym celu niż deklarowany. Szans na wjazd nie mają też osoby z przeszłością kryminalną albo zarejestrowane wcześniej z powodu naruszenia przepisów wizowych. 

Osoby planujące podjęcie pracy w Stanach Zjednoczonych nie powinny ubiegać się o wizę B1/B2 pod pozorem wyjazdu turystycznego, ponieważ najczęściej wnioski takie zostają odrzucane (oprócz negatywnego skutku dla statystyk wiąże się to również ze stratą 160 dolarów opłaty wizowej).  Aplikujący powinni też zwrócić szczególną uwagę na kategorię wizy, o jaką się starają. Na przykład młode osoby planujące wyjazd na wakacyjne Work&Travel nie powinny ubiegać się o wizę B1/B2, a o dedykowany im specjalny rodzaj wiz. Szczegółowy opis kategorii wizowych znajduje się na stronach Ambasady USA.

Polacy mogą składać wnioski wizowe w Ambasadzie USA w Warszawie, Konsulacie w Krakowie i innych amerykańskich placówkach dyplomatycznych na świecie. Sama procedura ubiegania się o wizę jest konsekwentnie poprawiana, żeby proces uzyskiwania wizy był jak najmniej czasochłonny. Z badań przeprowadzonych przez stronę amerykańską w lutym tego roku wynika, że średni czas spędzony w Ambasadzie USA w Warszawie przez osobę aplikującą o wizę od wejścia (po przejściu przez kontrolę bezpieczeństwa) do wyjścia wynosi 16 minut. To znaczy, że w ciągu roku średni czas obsługi osoby ubiegającej się o wizę spadł aż o 13 minut

Program bezwizowy umożliwia legalny pobyt w USA do 90 dni w celach turystycznych, rodzinnych i biznesowych. Po ewentualnym wejściu Polski do Visa Waiver nadal możliwe będzie ubieganie się o dowolny rodzaj wizy w amerykańskich placówkach konsularnych. 
                                              


Informacja prasowa




Informacja prasowa
Informacja prasowa

Kontakt dla mediów:

Adrian Kubicki
Rzecznik Prasowy

.


Informacja prasowa

Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.
ul. 17 Stycznia 43 












--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute