Pytania prasowe w związku z oskarżeniem Ministra Sprawiedliwości o zlecanie hejtu internetowego

do Ministra Sprawiedliwości

Pytania prasowe w związku z oskarżeniem Prowadzonego przez Pana
"Ministerstwa Sprawiedliwości" o zlecanie hejtu internetowego

Drogi Pan
Minister Sprawiedliwości

Czy Pan, jako Minister Sprawiedliwości, potwierdza że opłacał niejaka
Emilię, hejterkę internetową, w celu oczerniania konkurujących z Panem
o władzę sądowniczą sędziów różnych trybunałów? Akcje te przez ponad
rok były organizowane przez osoby Panu podległe.

Dziś rano w porannej telewizji sędziowie których atakowano ze strony
Państwa ministerstwa, oświadczyli że niemożliwe jest by przez rok
ministerstwo Panu podległe prowadziło takie akcje opłacania hejtu
internetowego i Pan o tym nie wiedział. Czy miał Pan o tym wiedzę i
kierował Pan kampanią hejtu w sieci Internet przeciwko swoim
konkurentom do władzy którą Pan uzurpuje?

Czy istotnie próbuje Pan zagarnąć władzę sądowniczą i nadal podaje się
za osobę zajmującą stanowiska których ze względu na przepisy
konstytucji, zajmować nie może i nie ma prawa? Czy prowadzi Pan akcje
hejtowania i trollingu internetowego wobec osób zagrażających Pana
władzy?

Pozdrawiam


--
__________________________________________________________________________



Merkuriusz Polski



Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,
65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji
wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa,
rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz
Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację
wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2
ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym
medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź
wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie
zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w
relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie
zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni
kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach
komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w
przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie
jasnych wytycznych.

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem
kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a
zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni
kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z
prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie
wyczulone.

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie
zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać
wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie
umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów,
dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości
przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym
tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów
stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56
kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego
rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na
każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres
wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć
prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw.
drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta
powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów.
wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute