Fwd: UE wprowadza normy dobrostanowe przy imporcie jaj [Informacja prasowa]

Redakcja serwisu otrzymała:
--
Od: Anna Iżyńska <media na serw otwarteklatki.pl>
Date: pon., 14 paź 2019 o 11:07
Subject: UE wprowadza normy dobrostanowe przy imporcie jaj [Informacja prasowa]
To: Adam.Fularz


Dzień dobry Panie Adamie,

Zgodnie z wstępnymi warunkami umowy handlowej UE-Mercosur jaja importowane z Brazylii, Argentyny, Paragwaju i Urugwaju do państw członkowskich UE będą zwolnione z cła tylko wtedy, gdy znoszące je kury będą chowane zgodnie ze standardami UE. To pierwszy przypadek, kiedy umowa handlowa dotycząca importu towarów do Unii zostanie uzależniona od spełnienia wymogów dotyczących dobrostanu zwierząt.

(..)

Pozdrawiam,

Anna Iżyńska

---

Anna Iżyńska

Specjalistka ds. Komunikacji Stowarzyszenia Otwarte Klatki 

tel. + 48 694 335 195


Warszawa, 14 października 2019 r.


UE wprowadza normy dobrostanowe przy imporcie jaj

 

Zgodnie z wstępnymi warunkami umowy handlowej UE-Mercosur jaja importowane z Brazylii, Argentyny, Paragwaju i Urugwaju do państw członkowskich UE będą zwolnione z cła tylko wtedy, gdy znoszące je kury będą chowane zgodnie ze standardami UE. To pierwszy przypadek, kiedy umowa handlowa dotycząca importu towarów do Unii zostanie uzależniona od spełnienia wymogów dotyczących dobrostanu zwierząt.


Niektóre dotychczasowe unijne umowy o wolnym handlu, jak np. umowa stowarzyszeniowa z Ukrainą z 2014 r., obejmowały postanowienia dotyczące dobrostanu zwierząt, lecz po raz pierwszy od przestrzegania określonych norm uzależnione jest zniesienie cła. Dodatkowo jest to największa umowa dotycząca redukcji ceł w historii Unii Europejskiej. 

 

Mamy nadzieję, że ten bezprecedensowy przypadek traktowania dobrostanu zwierząt jako istotnego czynnika podczas zawierania umów handlowych da początek dalszym zmianom w tym zakresie – mówi Marta Jarosiewicz, Koordynatorka Kampanii Biznesowych ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Mamy dużo przesłanek, że Europejczycy bardzo wysoko stawiają dobrostan zwierząt i chcą zmian na poziomie unijnym. Zebranie 1,5 miliona podpisów pod Inicjatywą Obywatelską End the Cage Age, która ma na celu m.in. zakazanie stosowania klatek w hodowli kur niosek, jest tego jednym z dowodów – dodaje.


Według Europejskiego Stowarzyszenia Przetwórców Jaj (European Egg Processors Association) spełnienie wskazanych w umowie unijnych norm prawnych zwiększy cenę jaja o 16%. Zdaniem organizacji nowy warunek dotyczący dobrostanu kur przyczyni się tym samym do zwiększenia konkurencyjności jaj producentów unijnych w stosunku do jaj importowanych. 


Umowa została upubliczniona 2 października na posiedzeniu Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi Parlamentu Europejskiego. Obie strony przygotowują obecnie jej ostateczną wersję, która zostanie następnie przedłożona do zatwierdzenia państwom członkowskim UE i Parlamentowi Europejskiemu.


###


Kontakt dla mediów:

Anna Iżyńska

(..)

 

Zdjęcia z ferm klatkowych kur niosek (2019): https://www.flickr.com/photos/otwarteklatki/albums/72157706114537831 

Zdjęcia kur wolnowybiegowych (w albumie są też zdjęcia brojlerów) : (..)

Artykuł na temat umowy na stronie Guardiana: https://amp.theguardian.com/environment/2019/oct/02/eu-imposes-hen-welfare-standards-on-egg-imports-for-first-time?CMP=share_btn_tw&__twitter_impression=true

 

Partnerem Monitorującym Media Stowarzyszenia jest   



Otwarte Klatk| Open Cages


Celem Stowarzyszenia Otwarte Klatki jest zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt. | Our goal is to prevent the suffering of animals through the introduction of systemic social change, documenting the conditions of factory farming and education to promote positive attitudes toward animals.

» Pomóż | Donate

KRS: 0000444120



Zostaliśmy nagrodzeni tytułem:
We have been awarded:



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute