Sprzęt medyczny dla wojska: Komunikat CBA

Redakcja serwisu otrzymała:

---------- otrzymany majl ---------
Od: Media CBA <media  na serw.
 cba.gov.pl>
Date: śr., 16 paź 2019 o 09:17
Subject: Komunikat CBA
(..)


Ustawiali przetargi na sprzęt medyczny dla wojska

 

Dwie osoby zatrzymane przez CBA. Nowe śledztwo. Szkoda na ponad 2 mln zł. Zmowa przetargowa na korzyść zielonogórskiej firmy.

 

Funkcjonariusze CBA zatrzymali pracownika Oddziału Gestorstwa i Rozwoju Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Inspektoratu Rodzajów Wojsk Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych oraz dyrektor do Spraw Klienta Wojskowego i Ratownictwa Medycznego zielonogórskiej spółki.

 

Czynności miały miejsce w związku z nowym postępowaniem prowadzonym przez warszawskich agentów CBA. Śledztwo dotyczy nieprawidłowości w organizowaniu zamówień publicznych przez Wojskowy Ośrodek Farmacji i Techniki Medycznej w Celestynowie związanych z dostawą sprzętu medycznego.

 

Ustalenia śledczych wskazują, że zatrzymane osoby weszły w porozumienie w związku z organizowanymi przetargami na sprzęt medyczny, w celu wyłonienia zielonogórskiej spółki jako wykonawcy zamówień. Wszystko wskazuje na to, że uzgadniali treść opisu przedmiotu zamówienia oraz odpowiedzi zamawiającego na odwołanie i zapytania do treści SIWZ, działając przy tym na szkodę w wysokości co najmniej 2 mln zł.

 

Zatrzymanym osobom zostaną przedstawione zarzuty w Wydziale do Spraw Wojskowych Prokuratury Okręgowej w Warszawie.

 

Śledztwo oparto na ustaleniach własnych Centralnego Biura Antykorupcyjnego przy udziale Żandarmerii Wojskowej oraz Służby Kontrwywiadu Wojskowego.

 

Sprawa ma charakter wielowątkowy i rozwojowy.

 

Wydział Komunikacji Społecznej

                   Gabinet Szefa

Centralne Biuro Antykorupcyjne

niepodległa

 



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute