Skarga na Ministerstwo Infrastruktury-które paradoksalnie popiera wyprzedaż stacji kolejowej w Kozienicach

Skarga na MI

Do Ministra Infrastruktury, do KI

Szanowni Państwo, 

Z listu MI nie wynika, że Państwa instytucja- MI- stoi na straży nie-likwidowania kolei w Polsce. Nie wiadomo nadal, jakie działki PKP S.A. wyprzedaje. Zwykle PKP S.A. likwiduje perony- jak ostatnio w Łomży, by celowo utrudnić wznawianie połączeń kolejowych- bądź by to uniemożliwić. 

Sądzę że skoro spółka celowo utrudnia wznawianie ruchu na liniach kolejowych, to taka sama sytuacja ma miejsce w Kozienicach. Sądzę że PKP S.A. próbuje uniemożliwić powrót kolei pasażerskiej do Kozienic. 

W moim mieście PKP S.A. sprzedała linię średnicową kolei, a na petycję o jej zachowanie - nigdy ten monopol nie odpisał. 

Z doświadczenia wiemy że celem spółki PKP S.A. jest likwidacja infrastruktury kolejowej i sądzimy że firma ta działa w celu utrudnienia lub uniemożliwienia przywrócenia połączeń kolejowych. Wezwaliśmy MI do podjęcia działań w celu uniemożliwienia spółce PKP S.A tego procederu.

Odpowiedź MI sugeruje iż MI wspiera działania PKP S.A.w celu utrudnienia lub uniemożliwienia powrotu usług przewozowych koleją pasażerską. MI nie tylko nie utrudnia PKP S.A prowadzenia tej działalności (likwidacji peronów, demontażu torowisk) ale nawet ją wspiera.



Pytanie redakcji do MI

Dlaczego PKP PLK sprzedaje stację kolejową Kozienice? Po naprawie torów kolejowych p. Dęblin- czas przejazdu do Warszawy będzie konkurencyjny. Skąd jest ta decyzja PKP?

 

Pozdrawiam,

Adam Fularz wolnorynkowy.pl

 

z prasy: (...)Wybory parlamentarne 2019. Posłanka PiS Anna Kwiecień pochwaliła się spotkaniem z prezesem PKP Polskich Linii Kolejowych w sprawie powrotu pociągów pasażerskich do Kozienic. W tym samym czasie PKP szuka nabywcy części tamtejszej stacji kolejowej (...)



Opinia Ministerstwa Infrastruktury


Szanowny Panie Redaktorze,

działki związane z linią kolejową nr 76 Bąkowiec – Kozienice, które zlokalizowane są w obrębie miasta Kozienice, znajdują się w użytkowaniu wieczystym PKP SA.


Na 7 października br. wyznaczony został termin przetargu ustanego nieograniczonego na zbycie przez PKP SA jedynie dwóch działek. Natomiast działka gruntu, na której usytuowany był budynek dworcowo-mieszkalny, jest współwłasnością osób fizycznych od 2014 r.


Na linii kolejowej nr 76 Bąkowiec – Kozienice ruch pasażerski nie jest prowadzony od 1969 r., a ruch towarowy od 2000 r. Analizując aktualne zagospodarowanie terenu wokół dawnego dworca w Kozienicach, w przypadku wznowienia ruchu pociągów pasażerskich na tym odcinku, odtworzenie peronów możliwe byłoby na dwóch działkach, które są obecnie skomunikowane z istniejącą infrastrukturą drogową.


Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute