W sprawie uregulowania w świetle prawa międzynarodowego terenu lennego- fideicommissum - wokół bazy wojsk NATO w Żaganiu

W sprawie uregulowania w świetle prawa międzynarodowego zarządzania lennem- fideicommissum - wokół bazy wojsk NATO w Żaganiu


Wniosek ekonomisty
O uregulowanie i przywrócenie specjalnego statusu dla obszaru administracyjnego wokół bazy wojsk NATO w Żaganiu- Duché de Sagan

Michael Howard, brytyjski historyk, twierdzi, że David Lloyd George podczas obrad paryskiej konferencji pokojowej (1919 r.) „nietaktownie zażartował", iż oddać w ręce Polaków przemysł Śląska, to jak wkładać w łapy małpy zegarek- jak tą sytuację opisują dziś media. Jak daleko z tym od prawdy? Obejrzymy, co się stało z terenem lennym Duché de Sagan, Księstwo Żagańskie.


Szanowni Państwo,
Rząd nie jest w stanie utrzymać w należytym stanie rozległego majątku wokół bazy wojsk NATO. Jest to nieuregulowany własnościowo teren nie zlikwidowanego prawnie księstwa lennego (książętami w chwili ustaleń Jałty byli obywatele francuscy o statusie lenników i podmiotów neutralnych prawa międzynarodowego). Zresztą- ekonomicznie utrzymanie rozbudowanej infrastruktury -w mojej ocenie jako ekonomisty- było  możliwe tylko i wyłącznie poprzez fakt korzyści wynikających ze statusu osobnej struktury administracyjnej terenów wokół obecnej bazy wojsk NATO. Taka struktura istniała w przeszłości jako osobne księstwo.

Widząc, że nie jest możliwym utrzymanie komfortu życia mieszkańców dawnego księstwa co najmniej na poziomie minionej świetności przy obecnej strukturze administracyjnej, wnoszę do Rządu RP o rozważenie przywrócenia unikalnego statusu prawnego dla - bardzo kosztownych w naprawie i utrzymaniu, a co dopiero w odbudowie: pozostałości majątku dawnego księstwa. 

Przypomnę że do 1945 roku prawnie istniało lenno i teren wokół bazy wojsk NATO miał specjalny status prawny. Terenu tego- jako należącego do książąt, obywateli francuskich, nie objęły postanowienia z Jałty, przez co prawnie teren Księstwa Żagańskiego powinien nadal zachować: odrębność prawną i administracyjną. Księstwo zachowało znaczną odrębność aż do czasów hitlerowców.

Spoglądając na gospodarkę regionu południa obecnego woj. lubuskiego, nie można przeoczyć faktu iż rozwój tego subregionu głównie zależał od specjalnej formy odrębności prawnej niewielkiego fragmentu tego obszaru. Jej początki giną w mrokach dziejów (opisywana jest Żaganna -Saganna, Saganda) jako pierwsza władczyni. Lokalni książęta dokonywali różnorakich inwestycji z których nadal korzystają mieszkańcy.

Po II wojnie światowej ponad głowami mieszkańców dokonywano jakieś ustalenia odnośnie statusu prawnego mieszkańców terenu Księstwa. Czy po II wojnie światowej, w roku 2021, istnieje prawna możliwość:
- odtworzenia księstwa jako atrakcji turystycznej, osobnej jurysdykcji zależnej od Rzeczp. Polskiej?
- przywrócenia specjalnego wydzielonego administracyjnie okręgu księstwa, nowa delimitacja terenu księstwa i oznaczenie go jako osobowości prawnej?
-przywrócenie odrębnego zarządu administracji tego terenu?

Teren jest usiany wszelaką kosztowną infrastrukturą i zabytkami. Na tym terenie żyją rodziny żołnierzy wojsk NATO wysłanych do Polski na misję. Nie trzeba specjalnie wielkiej spostrzegawczości, by na miejscu dostrzec naocznie smutną różnicę "kiedyś - dziś". 

Przypomnę że jest możliwe:
- wyznaczenie terytorium księstwa nieobjętego postanowieniami z Jałty, obejmuje ono akurat teren wokół bazy wojsk NATO, oznaczenie go jako osobną strukturę prawną
- wyznaczenie zarządu komisarycznego tego terenu, "Zarządu Księstwa Żagańskiego"
- stworzenie specjalnego statusu ekonomicznego dla tej strefy celem uzyskania wielomiliardowych środków finansowych (wpływów podatkowych) na cele utrzymania rozległej infrastruktury pozostałej po poprzedniej formie prawnej.

Wpływy podatkowe przeznaczonoby na:
- Naprawę, remont, modernizację pochodzącego z czasów księżnej Teatru Miejskiego, Teatru Książęcego ze sceną operową. Przywrócenie repertuaru spektakli i oper nie mniejszego niż za czasów gdy obiekt ten działał poprawnie.
- odtworzenie co najmniej wiernych kopii kolekcji dzieł Rembrandta, van Dycka, Goi, Velázqueza, Tycjana i Canaletta, ustalenie losów i statusu prawnego kolekcji arcydzieł z zamku. Pałacowe archiwum miało w kolekcji ręcznie pisane oryginały dzieł Goethego, Schillera, Talleyranda, listy Napoleona do Józefiny, 36 listów Stanisława Augusta Poniatowskiego. 
- Mieściła się tu do ok. lat 70-tych ubiegłego wieku opera kameralna. Proponuję przywrócenie i utrzymywanie Opery Kameralnej na Zamku w Żaganiu, wraz z orkiestrą Opery Książęcej
- Naprawa rozkradzionych odcinków sieci kolei dużej prędkości do Żagania. Przywrócenie prędkości rozkładowej 160 km/h na linii kolejowej typu KDP "Latający Ślązak", którą rozkradziono wraz z wiaduktami. Uzyskanie czasu przejazdu do Berlina na poziomie przedwojennych ok. 80 minut (składy "Latającego Ślązaka" ). Przywrócenie usług połączeń kolei szybkiej typu KDP na trasach przez Żagań: do Berlina i Wrocławia. Prędkość handlowa, a więc ta „średnia na trasie" wynosiła nawet 140 km/h. 
- przywrócenie kursowania składów kolei pasażerskiej na liniach kolei wychodzących z Żagania - ongiś aż w 7 kierunkach wliczając w to odnogę na lotnisko.
- kursowałyby połączenia; Żagań- Szprotawa- Niegosławice, Żagań - Bieniów- Jasień- Lubsko, Żagań- Jankowa Żagańska- Mirostowice- Wymiarki - Przewóz (tylko kilka razy dziennie), kontynuowanoby odbudowę linii kolejowej do Świętoszowa i Bolesławca. Odbudowanoby odcinek kolei Żagań- Stypułów- Kożuchów. Zbudowanoby kolejową obwodnicę Bieniowa dla szybkich połączeń koleją do Zielonej Góry po torowisku "Latającego Ślązaka", które dostosowanoby do 200 km/h na odcinku do Bieniowa. Największe miasta były połączone superszybkimi kolejami. Skład "Latającego Ślązaka" łączył Bytom, Opole, Wrocław, Legnicę, Żagań i Berlin przez węzeł kolejowy żagański (ale superekspres zatrzymywał się tylko okazyjnie w Żaganiu). 
- Odbudowę Muzeum Wnętrz Zamkowych na Zamku w Żaganiu
- Odbudowę strzelającej na 30 metrów fontanny przed Pałacem
- Odbudowę i naprawę dwóch tutejszych lotnisk z betonowymi pasami pełnowymiarowymi, umożliwiającymi obsługę airbusów i boeingów. Po ok. 250 mln PLN przeznaczonoby na naprawę lotnisk w Tomaszowie i Wiechlicach. Odbudowanoby połączenie kolejowe Żagań- lotnisko Tomaszów 
- Uruchomienie i dofinansowanie przedłużenia pasażerskiego połączenia lotniczego z Warszawy do Babimostu- do lotniska w Żaganiu- do Tomaszowa, na tamtejsze lotnisko, co najmniej 3 razy w tygodniu. Budowa terminalu pasażerskiego na nieużywanym obecnie lotnisku betonowym powojskowym w Żaganiu. Przywrócenie możliwości startu i lądowań samolotów. 
- Rozwój turystyki poprzez marketing księstwa jako osobnej jursydykcji prawnej i administracyjnej 
- przywrócenie osobnego systemu edukacji księstwa tak jak go opracował miejscowy naukowiec A. v. Humboldt na zlecenie księżnej.
- Odtworzenie systemu tramwaju elektrycznego podmiejskiego (Mirostowice- Żary Kunice) poprzez wykorzystanie bocznicy kolejowej do składu wojskowego w gm. Przewóz i uruchomienie kursujących co 30- 50 minut składów "Książęcego Tramwaju Podmiejskiego" w relacji do Mirostowic przez Kunice z Żagania i Żar. Naprawa przejść podziemnych na dworcach, np. w Kunicach, przywrócenie kolei aglomeracyjnej w okolicy. Budowa nowej łącznicy kolei aby naśladować przebieg relacji dawnego tramwaju pasażerskiego po torach elektrycznej towarowej kolei wąskotorowej jaka kursowała. Opis: "Jednym z takich dworców jest dworzec w Kunicach, dość odrębnej dzielnicy Żar. Do dziś widać dawne przejście podziemne pod torami, po których dziś już niemal nic nie jeździ. A kiedyś była to duża stacja pomiędzy trzema wielkimi węzłami kolejowymi. Z Mirostowic docierały tutaj elektryczne tramwaje wąskotorowe, którymi przewożono pasażerów i towary na ok. 30- kilometrowej sieci tramwajów podmiejskich należących do tamtejszych kopalni węgla."
- przywrócenie Książęcej Galerii Sztuki, odkupienie lub wystawienie reprodukcji dzieł sztuki jakie się w niej znajdowały. 
- naprawa atrakcji parku takich jak cieplarnie, szklarnie oranżerie etc.
- przywrócenie praw specjalnych strefy wydzielonej
--
Wniosek w sprawie przywrócenia prawa specjalnego strefy fideicommissum na obszarze wokół bazy wojskowej NATO w Żaganiu. W sprawie uregulowania w świetle prawa międzynarodowego- terenu lennego- fideicommissum - wokół bazy wojsk NATO w Żaganiu. W sprawie neutralności fideikomis.


Zauważony błąd prawny:
Przypomnę że rząd Polski zobowiązał się obligować prawo międzynarodowe także w sprawie Księstwa Żagań i spłacał zobowiązania za księstwo, za teren lenny wokół bazy wojsk NATO (wyrok sądowy z r. 1976 dołączono). Nie powinien administracyjnie scalić wydzielonego terenu lennego- skoro ma on ten status od zawsze -od czasów legendarnych -z resztą województwa lubuskiego. Teren wokół bazy wojsk NATO w Żaganiu posiada inny status terenu lennego- fideicommissum w świetle prawa międzynarodowego. Redakcja przypomina o tym fakcie. Jako ekonomista wnoszę w sprawie przywrócenia prawa specjalnego strefy fideicommissum na obszarze wokół bazy wojskowej NATO w Żaganiu. Wnoszę i przypominam o sprawie uregulowania w świetle prawa międzynarodowego- terenu lennego- fideicommissum - wokół bazy wojsk NATO w Żaganiu oraz przypominam w sprawie możliwości ustanowienia neutralności fideikomis.

Zastraszenie w latach 30-tych
Czy książąt Żagania zastraszono, że się wyniesili? Jeden z nich stał się oficjalnym wrogiem Rzeszy, zabrano mu obywatelstwo i musiał uciekać. Pozostał po nich majątek, który w mojej ocenie jako ekonomisty, trudno inaczej utrzymać- niż jako osobne, wydzielone dominium, teren lenny o osobnej administracji. Ostatni wyrok w sprawie dominium lennego Żagań nosi datę z 1976 roku, zawiera wzmianki o licznych odwołaniach rodziny książęcej do różnych sądów w sprawie odszkodowań. W redakcji panuje pogląd, iż teren na którym znajduje się baza wojsk Nato, ma nieuregulowany prawnie status osobnego podmiotu lennego prawa międzynarodowego. Można to wykorzystać dla odbudowy tego terenu w formie specjalnej strefy.

Prawa nabyte do statusu wydzielonego
Niniejszym wnoszę o przywrócenie wydzielonego statusu administracyjnego terenu lennego- fideicommissum dla terenu wokół bazy wojsk Nato. Według prawa międzynarodowego jest to osobne fideikomis, osobne lenno. Wykorzystanoby ten fakt prawny. Powołanoby zarząd (początkowo zarząd komisaryczy?) lenna "Księstwo Żagańskie". Byłby to rodzaj jakby osobnego województwa, podmiot miałby osobowość prawną. Mieszkańcy nadal mogliby korzystać z praw i korzyści mieszkańców strefy specjalnej jak było to prawnie rozwiązane przed rządami hitlerowców. 

UZASADNIENIE SPECJALNEGO STATUSU PRAWA MIĘDZYNARODOWEGO
Nawet jeśli dołączony dokument sądowy z roku 1974 sugeruje że rząd spłacił część czy całość roszczeń za nacjonalizację księstwa "Pań i Panów na Żaganiu", to w ocenie historyków i części mediów - prawa lokalnej ludności nabyte przez nią np. w czasie migracji - pozostają zachowane i niespłacone. Nie można zabierać im- mieszkańcom -praw do korzyści wynikających ze statusu specjalnego lenna. Aby zapobiec degradacji majątku księstwa, powinno się zachować specjalny status prawny tego fideicommis - wydzielonego i osobno powierzonego terenu lennego, mającego do czasów hitlerowców swoistą formę wyłączności prawnej i administracyjnej z reszty terytorium. Na podstawie praw nabytych rodziny książęcej ich terytorium miało i- pytanie czy jeszcze ma - zapewnioną osobistą neutralność według prawa międzynarodowego. 

Książęta Talleyrand-Périgord zaliczali się do mediatyzowanej szlachty niemieckiej, z racji nominalnej kontroli nad księstwem Żagań na Śląsku (obecnie w Polsce). Na tej podstawie prawnej zamek Valençay został ocalony przed okupacją niemiecką podczas II wojny światowej. Ustanowiwszy swoją osobistą neutralność, książę Sagan trzymał skarby z Luwru (jak Skrzydlate Zwycięstwo Samotraki i Wenus de Milo) bezpiecznie chronione w Valençay.

Majątek Księstwa Żagań, znajdujący się w Prusach, a następnie od 1945 roku w Polsce, stanowił lenno (lub fideicommis), którym posiadacz nie mógł rozporządzać, ale musiał pozostawić je wyznaczonemu na specjalnych zasadach spadkobiercy. Niemieckie hitlerowskie i nielegalne w świetle prawa międzynarodowego -prawo z 1938 r. zniosło trusty, tak że właściciele musieli stać się właścicielami z zastrzeżeniem odszkodowania spadkobierców.

Częściowo znany jest status prawny ludności terytorium jak i ich prawa nabyte. W 1951 r. Państwo polskie przyznało rekompensatę w wysokości 6 mln dolarów za nacjonalizację obszaru stanowiącego dawne księstwo Duche de Sagan. To odszkodowanie, które dało początek różnym procesom i orzeczeniom co do jego podziału między Jeana Morela, spadkobiercę Boson de Talleyrand-Périgord (1867-1952), księcia Sagan i Violette de Talleyrand-Périgord, siostrzenicę tego ostatniego, było przedmiotem „odwołanie do Cour de Cassation w 1976 r . dołączonego do niniejszego listu.

Mieszkańcy w ich części nadal roszczą o prawo do osobnego lenna i statusu specjalnego gdyż taka forma administracji jako miasta i terenu wydzielonego dawała szereg impulsów rozwojowych. W obecnym czasie może to dać okolicy nowe impulsy rozwoju. Mam wrażenie że owi książęta byli niesamowicie zręczni w utrzymywaniu kosztownych rodzajów infrastruktury. O ile się nie mylę, nikt nigdy nie obalił ich panowania, ich lenno przetrwało Wiosnę Ludów z uwagi na to że księżna- jako postępowa- utrzymywała bardzo wysokie poparcie.  Wnoszę o próbne odtworzenie charakteru osobnego lenna dla terenu  fideicommissum - wokół bazy wojsk NATO w Żaganiu jako wycofanie następstw prawnych działań rządu hitlerowskiego. 

Z wyrazami szacunku, 
Adam Fularz 
Gazeta Żarska
Redakcja" "Wieczorna.pl", Dolina Zielona 24a, 65-154 Zielona Góra

Załączniki: wykazy i nazwiska osób wzmiankowanych w tekście listu
1910-1937: Helie de Talleyrand-Périgord syn poprzedniego, 5 th książę Talleyrand, 4 th księcia Sagan, poślubił w 1908 roku do Anną Gould 2 .
1937-1952: Bozon de Talleyrand-Périgord (1867-1952) brat powyżej 6 th Duke z Talleyrandem, 5 -go Duke z Sagan, przy czym "Duke z Valençay" (grzecznościowo) 10 , 11 . Żonaty a) w 1901 roku z Helen Morton, b) w 1938 roku z Anną Rosą Diaz Rodriguez c) w 1950 roku z Antoinette Morel.
Pozbawiony potomstwa ze swoich trzech małżeństw, rozpoznał 10 maja 1947 r. I legitymizował późniejszym małżeństwem w 1950 r. Jeana Morela (1929-2014), syna swojej trzeciej żony, która nosiła nazwisko Talleyrand-Périgord. Na wniosek Hélie de Talleyrand-Périgord (1882-1968) uznanie i legitymacja zostały unieważnione wyrokiem Sądu Cywilnego Sekwany w dniu 26 marca 1953 r. I decyzją Sądu Apelacyjnego w Paryżu ze stycznia 1955 r. Niemniej jednak Jean Morel pozostał uniwersalnym spadkobiercą księcia Talleyrand i Sagan 2 .
1952-1968: Helie de Talleyrand-Périgord (1882-1968), 7 th i ostatni Duke z Talleyrandem, 7 th i ostatni Duke Dino (1952), przy czym ostatnia z Duke Sagan (1952), kuzyn powyżej. Bez potomstwa z małżeństwa w 1938 r. Z Lelą Emery był ostatnim mężczyzną w swoim domu.
Uwaga: w 1968 roku Violette de Talleyrand-Périgord, córka przedostatniego księcia Sagan, po śmierci poprzedniej, kuzynki jej ojca, przyjęła kurtuazyjny tytuł „księżnej Saganu" . W 1937 r. Wyszła za mąż za Jamesa de Pourtalès (rozwiedziony w 1969 r.), A w 1969 r. Z Gastonem Palewskim  , zmarła w 2003 r. Jako ostatnia z domu Talleyrand-Périgord. Jego syn, Hélie, Albert, Gérard de Pourtalès został upoważniony dekretem z dnia 13 października 2005 r. Do dodania do jego nazwiska patronimicznego imienia Talleyrand-Périgord, aby nazywać się de Pourtalès de Talleyrand-Périgord. 

Wyrok opisany we wniosku:
Sąd kasacyjny, Izba Cywilna 1, z 27 stycznia 1976 r., 74-11.155, opublikowane w biuletynie

Sąd kasacyjny - izba cywilna 1

Numer odwołania: 74-11.155
Publikowane w newsletterze
Rozwiązanie: Częściowe odwrócenie ODRZUĆ ODRZUĆ Kasacja
Przesłuchanie publiczne we wtorek 27 stycznia 1976 r
Zaskarżona decyzja: Sąd Apelacyjny w Paryżu (Izba 1) 1974-01-23 z dnia 23 stycznia 1974 r
Prezydent
P.Pdt. Panie Monguilan
Reporter
Panie Ponsard
Radca prawny
Panie Granjon
Prawnik (y)
Wnioskodawca M. Lyon-Caen
Pełny tekst

REPUBLIKA FRANCUSKA 
W IMIENIU LUDU FRANCUSKIEGO

OD DRUGIEGO ZGŁOSZENIA, PODEJMOWANEGO W TRZECH ODDZIAŁACH: ZGODNIE Z WYROKIEM ZASTRASZONYM DOMENA SAGANA, MIEJSCA NAJPIERW W PRUSACH, A NASTĘPNIE OD 1945 R. MOŻE MIEĆ, ALE MUSI POZOSTAWIĆ JE WYZNACZONEMU SPADKOWI WYZNACZONEMU ZGODNIE Z PRZEPISAMI SZCZEGÓLNYMI: ZAKWALIFIKOWANY SPADKOPATRZEŻ ŻYCIA POSIADACZA, SPODZIEWANEGO SPODZIEJA;
ŻE NIEMIECKIE PRAWO Z 8 LIPCA 1938 R. ZNISZŁO POWIERNIKÓW OD 1 STYCZNIA 1939 R., ŻE WŁAŚCICIELE MUSILI ZOSTAĆ WŁAŚCICIELAMI, PODLEGAJĄC MOŻLIWOŚCI ODSZKODOWANIA OCZEKUJĄCYCH SPADKOPODAWCY DECYZJĄ SĄDU;
ŻE BOSON DE TALLEYRAND-PERIGORD POSIADAJĄCY FIEF DE SAGAN, LADY G ..., JEJ KARĘ, A NASTĘPNIE ŻONA D ..., STAŁA SIĘ OCZEKIWANĄ NA DZIEDZICTWO W 1937 ROKU;
ŻE 16 PAŹDZIERNIKA 1942 r. W NIEMCZECH ZAWARTO „POROZUMIENIE" POMIĘDZY PRZEDSTAWICIELEM BOSONA Z TALLEYRAND-PERIGORD I Pułkownika VON A…, DEKLARUJĄCEGO REPREZENTOWANĄ PANI D… I PODPISUJĄC „JEDNOCZEŚNIE NA PROBLEMU EARL JAMES DE D… ";
MAJĄC NA UWADZE, ŻE NA MOCY TEGO UZGODNIENIA, PANI D ... ZRZECZŁA SIĘ WSZYSTKO SWOJEJ ... NA TERENIE ZA SUMA 50000 ZNAKÓW REICH;
MAJĄC NA UWADZE, ŻE 8 GRUDNIA 1942 r. „TRIBUNAL DES FIDEICOMMIS" z BRESLAU ZATWIERDZIŁ TO UZGODNIENIE, ZWAŻYWSZY, ŻE, ZGODNIE Z PRAWEM Z 1938 R., ODPOWIEDZIŁ „NA POTRZEBY GOSPODARCZE FIEF I INTERES PROTEGÓW";
ŻE SUMA 50 000 REISCHMARKÓW ZOSTAŁO ZAPŁACONA NA ZABLOKOWANE KONTO OTWARTE NA IMIĘ PANI D… W NIEMIECKIM BANKU;
ŻE PO ZAKOŃCZENIU WOJNY DOMENA SAGANA ZOSTAŁA NARODOWALNA PRZEZ PAŃSTWO POLSKIE;
ŻE BOSON DE TALLEYRAND-PERIGORD ZMARŁ W 1952 ROKU, PO USTANOWANIU JEANA B… JAKO UNIWERSALNY PRAWNIK;
ZWAŻYWSZY, ŻE WAŻNOŚĆ TEGO BĘDZIE UZNANA WYROKIEM SĄDU ODWOŁAWCZEGO W PARYŻU Z DNIA 7 LIPCA 1965 R., DZIŚ NIEODWRACALNY;
ŻE PAŃSTWO POLSKIE UDZIELIŁO RYCZAŁTOWANEGO GLOBALNEGO ZASIŁKU DLA NARODÓW FRANCUSKICH OBJĘTYCH NARODOWANIEM, KOMISJA SPECJALNA UTWORZONA PRZEZ PRAWO Z DNIA 24 MAJA 1951 R. W SPRAWIE PRZYDZIAŁU TYM PRZYDZIAŁU USTALONEGO NA SZEŚĆ MILIONÓW LARSAKCJI „ODPOWIEDZIALNOŚĆ ODPOWIEDZIALNA DOMENIE SAGAN I ZASTRZEŻONA DLA Y… PANI D… POSTANAWIAJĄC, ŻE KWOTY NALEŻNE DO FUTRA I ŚRODKÓW ICH DYSTRYBUCJI ZOSTAŁY WYPŁACONE NA KONTO ZABLOKOWANE;
ŻE KOMISJA OCZYŚCIŁA KONTO WYŁĄCZNIE NA RZECZ JEANA B ... W WZGLĘDU NA WYROK Z DNIA 7 LIPCA 1965 R., A NASTĘPNIE UCHYLAŁ NINIEJSZĄ DECYZJĘ W SPRAWIE TRZECIEGO SPRZECIWU LADY DE D ... DECYZJĄ Z DNIA 6 CZERWCA 1974 R. NA CYTOWANYM PRZYSTANKU;
I ZRESETUJ BLOKADĘ KONTA;
ŻE W TYM CZASIE PANI D ... KTÓRA MIAŁA ZOSTAĆ ŻONĄ C ... PODCZAS POSTĘPOWANIA, ASSIGNA JEAN B ... ABY UZNAĆ, ŻE ZATRZYMAŁA Y ... NA FIEF SAGAN I W KONSEKWENCJI, ODSZKODOWANIE, KTÓRE ZOSTAŁO ZASTĄPIONE ZA NINIEJSZĄ FIEF;
MAJĄC NA UWADZE, ŻE W PRZYPADKU ODWOŁANIA UZNAJE JEDYNIE, ŻE W CZASIE ZNIESIENIA FIEF BYŁA UPRAWNIONA, JAKO OCZEKIWANY SPADKOPATRZE, DO ZWOLNIENIA ODPOWIEDZIALNEGO W KWARTALE SWOJEJ WARTOŚCI I W ZWIĄZKU Z TYM, BYŁA PRZYZNANY BYŁ DO KWARTAŁU WYNAGRODZENIA WYPŁACONEGO PRZEZ PAŃSTWO POLSKIE W WYNIKU NACJONALIZACJI OBSZARU;
ŻE ZAATRZYMANY WYROK podobał się temu pokazowi;
ZWAŻYWSZY, ŻE DO SĄDU ODWOŁAWCZEGO WNIOSKOWI SIĘ DO ODMOWY PRZYJĘCIA PANI C ... URZĄDZENIA Z DNIA 16 PAŹDZIERNIKA 1942 R. PRZEZ Pułkownika von A ... REPREZENTOWANA, ODRZUCIŁA JEJ ... OCZEKIWANEGO DZIEDZICTWA, ZWRACAJĄC SIĘ Z JEDNEJ RĘKI, W OBECNOŚCI WARUNKÓW AKTU, MUSŁA BYĆ PANI C ... ABY POKAZAĆ, ŻE NIGDY NIE PODAŁA MANDAT KONTROLI PRACOWNIKA PRZEDSTAWICIELA;
WTEDY Z DRUGIEJ RĘKI, ŻE PANI D ... MAJĄC W CZASIE TYLKO JEDEN X ... MOŻLIWYCH ODPOWIEDZIALNOŚCI, BYŁBY W PRZYSTANKOWYM ATAKU, KONTRADYKCJI I DENATURACJI PRAWA ZAGRANICZNEGO ZAGRANICZENIA NINIEJSZEGO POROZUMIENIA ZAWIERA ZRZECZENIE SIĘ MIENIA RODZINNEGO LUB USTALENIA NIERUCHOMOŚCI I ŻE WYKLUCZENIE, NA PODSTAWIE TEJ ANALIZY, POSTANOWNEGO MANDATU ORAZ ZARZĄDZANIA BIZNESEM, JEST TO OPARTE NA BŁĘDZIE X ...;
NASTĘPNIE KOBIETA ODDZIELONA OD NIERUCHOMOŚCI W PEŁNI ZBYCIE SWOJEJ WŁASNOŚCI NA PODSTAWIE PRAWA Z 22 WRZEŚNIA 1942, DAMY D ... „MOGŁA PRAWNIE WYDAĆ KAŻDEMU WSZELKIEGO SPRZEDAŻY JEDNEJ ZE SWOJEJ WŁASNOŚCI. „ODLICZAJĄC OD WYŁĄCZNEGO ISTNIENIA TAKIEGO MANDATU BRAK UZASADNIONEJ WIARY UMAWIAJĄCEJ SIĘ TRZECIEJ STRONY W UPRAWNIENIA Pułkownika VON A…, TRYBUNAŁ NIE PODAŁ POWODU SWOJEGO DECYZJI";
ALE Z jednej strony, ŻE SĄD ODWOŁAWCZY NIE ODWRÓCIŁ CIĘŻARU DOWODU, OZNACZAJĄC, ŻE ZOSTAŁO UZASADNIONY, Z WIDZIENIEM NA PRZEJŚCIE USTAWY Z DNIA 16 PAŹDZIERNIKA 1942 R. ŻADNEGO WYRAŹNEGO MANDATU PRZEKAZANEGO PRZEZ PANI F ..., ZARÓWNO JEJEMU MĘŻOWI, KTÓREMU ZASTĄPIŁBY ... LUB ... SOBIE;
Z drugiej strony, aby odrzucić jakikolwiek pozorny nakaz, trybunał odwoławczy opierał się na tym, czego książę Bozon nie mógł zignorować, że jego nos koniecznie musiał interweniować, aby prawomocnie zwolnić majątek rodzinny, a jego mąż NIE MIAŁO X ... I ŻE FAKT, ŻE TA RODZINA DOBRA Z ... ZMNIEJSZYŁA SIĘ DO X ... ODPOWIEDZIALNOŚĆ NIE ZMNIEJSZA WARTOŚCI TEGO POWODU I NIE ZAWIERA SPRZECZNOŚCI ANI DENATURACJI;
ŻE, ABY ODRZUCIĆ KIEROWNICTWO BIZNESOWE, TRYBUNAŁ ODWOŁAWCZY WSKAZUJE, ŻE „W JAKIMKOLWIEK SPOSÓB ZARZĄDZANIE NIE BYŁO PRZYDATNE", WIĘC KRYTYCZNY POWÓD OPIERA SIĘ NA FAKCIE, ŻE ZARZĄDZANIE SKŁADAŁO SIĘ W AKT DYSPOZYCJI Y ... NIERUCHOMOŚCI JEST OGÓLNY;
ŻE WRESZCIE PRAWO Z 22 WRZEŚNIA 1942, ZAPROSZONE TRZECIM ZŁOŻENIEM ZGŁOSZENIA, NIE ZOSTAŁO OPUBLIKOWANE W URZĘDOWYM DZIENNIKU TYLKO W DNIU 3 LISTOPADA 1942 R., ŻE ODWOŁANIE NIE MOŻNA ODWOŁAĆ Z NIEGO O 16 DZIENNIKU PAŹDZIERNIK TYM SAMEGO ROKU;
ŻE ŚRODEK NIE JEST ZAINTERESOWANY W ŻADNEJ ODDZIAŁY;
O TRZECIM ZGŁOSZENIU, PODJĘTYM W DWÓCH ODDZIAŁACH: JEŻELI PROPONOWANO DO ATAKU ZATRZYMUJĄCEGO ZA OZNACZENIE PANI C ... ZAMÓWIENIE WYDANE W DNIU 8 GRUDNIA 1942 ROKU TRYBUNAŁU POWIERNEGO BRAZLAU, ZATWIERDZAJĄCY URZĄDZENIE Z DNIA 16 PAŹDZIERNIKA 1942 R., ZGODNIE Z APELEM, KTÓRE ZAWIERA NIEZBĘDNE DOWODY NA ISTNIENIE UKŁADU POWIERNEGO W CELU ZAGROŻENIA OCZEKUJĄCEGO DZIEDZICIELA, A NASTĘPNIE JEGO W ZALEŻNOŚCI OD PRZEPISÓW ARTYKUŁU 24 NIEMIECKIEGO PRAWA Z 8 LIPCA 1938 ROKU MAJĄCEGO ZASTOSOWANIE DO SPORU, ŻE CZYNNIK UDZIELONY PRZEZ TRYBUNAŁ, JAKO UMOWA Z DNIA 16 PAŹDZIERNIKA 1942 R. BYŁO PRZECIWNE OCZEKIWANEMU DZIEDZICTWU Z EFEKTU PRAWA, NIEZALEŻNY OD ŻADNEGO REPREZENTACJI LUB UCZESTNICTWA W AKCIE TEGO DZIEDZICTWA;
ALE JEŚLI SĄD ODWOŁAWCZY UZNIAŁ, ŻE POSTANOWIENIE TO JEST WYŁĄCZNYM CELEM STWIERDZENIA, ŻE POSTANOWIENIE SPEŁNIA POTRZEBY GOSPODARCZE FIEF I INTERESÓW OSÓB CHRONIONYCH "I NIE DECYDUJE O WAŻNOŚCI UPRAWNIEŃ WYMAGANYCH DO PRZEJŚCIA AKTU ORAZ W ZWIĄZKU Z TYM WAŻNOŚCI SAMEGO AKTU;
ŻE PRZEDŁOŻENIE NIE MOŻE BYĆ PRZYJĘTE W ŻADNEJ ODDZIAŁY;
W SPRAWIE CZWARTEJ SKARGI: ZGŁOSZENIE SKARGI W SĄDZIE ODWOŁAWCZYM, KTÓRY ODRZUCIŁ WNIOSEK LADY C O ODSZKODOWANIE ..., ZGŁOSZENIA I ZDARZENIA NIEMIECKIEGO PRAWA, KTÓRE NIE DOPUSZCZA EKSPERTOWI, ABY UZYSKAĆ ODPOWIEDZIALNOŚĆ TYLKO W PRZYPADKU JEGO PRZYZNANIA PRZEZ TRYBUNAŁ POWIERNIKÓW, W KTÓRYM NIE BYŁO;
ALE JEŚLI TRYBUNAŁ ODWOŁAWCZY OZNACZAŁ, Z NIEKRYTYCZNEGO POWODU, ŻE „PODLEGAJĄCE PRAWU MAJĄCemu ZASTOSOWANIE DO ISTOTNEJ JURYSDYKCJI, JURYSDYKCJA FRANCUSKA (MIAŁA) WIEDZIEĆ (SPORU)";
ZWAŻYWSZY, ŻE MAJĄ ZASTOSOWANIE TYLKO ISTNIEJĄCE POSTANOWIENIA PRAWA NIEMIECKIEGO, Z WYŁĄCZENIEM DOTYCZĄCYCH JURYSDYKCJI SĄDOWEJ;
ŻE BEZ SPRZECZNOŚCI I BEZ DENATURACJI SĄD ODWOŁAWCZY USTALIŁ SIĘ SAMODZIELNIE, ZGODNIE Z DYREKTYWAMI NIEMIECKIEGO PRAWA Z 8 LIPCA 1938 R., ODSZKODOWANIE, KTÓRE BYŁO WYDANE C ... „OCZEKIWANE DZIEDZICTWO;
DLATEGO ZGŁOSZENIE NIE JEST LEPSZE NIŻ POPRZEDNIE;
ODRZUCA DRUGIE, TRZECIE I CZWARTE ZGŁOSZENIA;
ALE W PIERWSZYM WNIOSKU: W ZWIĄZKU Z ARTYKUŁEM 4 USTAWY Z 24 MAJA 1951 ROKU W SPRAWIE DYSTRYBUCJI GLOBALNEGO ZASIŁKU RYCZAŁTOWEGO UDZIELONEGO PRZEZ PAŃSTWO POLSKIE NARODOM FRANCUSKIM OBJĘTYM POLSKIM PRAWEM Z 3 STYCZNIA 1946 ROKU ;
ZGODNIE Z WARUNKAMI NINIEJSZEGO TEKSTU KOMISJA SPECJALNA UTWORZONA NINIEJSZĄ USTAWĄ PRZYJMUJE OSTATECZNĄ LISTĘ ODBIORCÓW RYCZAŁTOWEGO ZASIŁKU WYPŁACONEGO PRZEZ POLSKĘ W RAMACH UMOWY FRANCUSKO-POLSKIEJ Z DNIA 19 MARCA 1948 R., STATUS DOROSŁY PODSTAWA ROSZCZENIA ORAZ WARTOŚĆ ROSZCZEŃ ORAZ NARODOWALIZOWANEJ MIENIA W POLSCE NALEŻĄCEJ DO ODBIORCÓW I OKREŚLA PÓŹNIEJSZY UDZIAŁ ICH UDZIAŁ W ROZDZIELENIU ODSZKODOWANIA;
JEDNAK JEDNAK TRYBUNAŁ ODWOŁAWCZY JEST UZNANY ZA WŁAŚCIWY, NIE TYLKO DO USTALENIA Y ... WZGLĘDÓW BOSON DE TALLEYRAND-PERIGORD, NA Y ... KTÓRY JEST DZIŚ JEGO UNIWERSALNY PRAWNIK JEAN B ... I VIOLETTE Z TALLEYRAND-PERIGORD, PANI MŁODEJ C ..., NA DOMENIE SAGANA, PRZED JEJ NACJONALIZACJĄ PRZEZ POLSKIE PRAWO, ALE PONOWNIE UZNANIE PANI PALEWSKIEJ X ... KWARTAŁ NARODOWOŚCI DOMENA;
ZWAŻYWSZY, ŻE NA TYM OSTATNIM POSTANOWIENIU PRZYNOSIŁ POWYŻSZY TEKST;
Z TYCH PRZYCZYN: ZŁAMANE I ODWOŁANE, ALE TYLKO JAK SĄD ODWOŁAWCZY OZNACZA WŁAŚCIWE DO PRZYZNANIA I PRZYZNANIA PANI C ... SUMA 1 250 000 DOLARÓW, KWARTA KWARTAŁU ODSZKODOWANIA NACJONALIZACJA, WYROK WYDANY 23 STYCZNIA 1974 R. PRZEZ TRYBUNAŁ ODWOŁAWCZY W PARYŻU;
POSTANAWIA W TEJ SPRAWIE I STRONACH W TYM SAMYM I PODOBNYM STANIE, W KTÓRYM BYŁY PRZED JEGO WYROKIEM ORAZ, ABY BYĆ WYKONANI, POTWIERDZA JE PRZED SĄDEM ODWOŁAWCZYM W ORLEANS.
Analiza

Publikacja: Biuletyn orzeczeń Cour de Cassation Civil Chamber 1 nr 32 str. 24


--

-- 
Redakcja: Dolina Zielona 24a,
65-154 Zielona Góra

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute