Wspomnienie dnia 10.1.2021

1. Dzień mi minął bez rauszu.  Jakoś w tej pandemii koronawirusa SARS-CoV - 2 wiele osób sięga po domowe ziołowe antydepresanty. Ja jednak dziś nie skorzystałem mimo weekendu. Za dużo jakoś tego miałem. Znajomy psychoterapeuta mi powiedział że jak chcę spróbować jak wygląda melancholia i depresja to najlepszy sposób poluu7ega na odstawieniu ziół i obserwacji samopoczucia.  

2. Dużo spacerowałem. Najpierw półtorej godziny z kolegami a potem samemu z matką na telefonie też gdzieś z półtora godziny. Dziś dwa lub trzy razy dziennie ładowałem telefon. Prawie nie korzystam z neta a bateria wytrzymuje jakieś 200 -250 minut rozmowy telefonicznej i siada. 

3. Zimą mam zasadę aby dużo czasu siedzieć na dworze. W tym tygodniu była słaba pogoda ale dzisiaj wyszło słońce. Siedziałem na słońcu na krześle i czytałem książkę o "zakazanej nauce". Miałem wrażenie że owa "zmowa milczenia" w jakiejś mierze to efekt np. tajemnicy militarnej. Autorzy opisywali jak w odpowiedzi na pytania o informacje publiczne o czymś wojskowym dostawali strony na czarno zamalowane przez cenzorów.

4. Wieczorem gadaliśmy. Że w okolicach liczba ludności po II wojnie światowej spadła dwukrotnie. Że dawne miasteczka są dziś wsiami. Że dawne domy znikły bez śladu. Rozebrano całe wsie nawet z dworem. Przez pół godziny oglądałem restaurację plażową nad Bobrem. Nie ma jej już mimo że samemu kąpię się regularnie w tej rzece jak i w Odrze.  Restauracja miała esplanadę spacerową i liczne atrakcje -ozdoby.  Na jednym ze zdjęć znalazłem pana Gustawa jej przedwojennego właściciela. Teraz już nic w tym miejscu nie ma poza ruinami. 

Nie ma fabryki przy drewnianym moście nad rzeką. Nie ma około połowy domów i brakuje połowy liczby mieszkańców. 

5. Mam wrażenie że Internet się mi znudził. Rzadko kiedy zaglądam tam szerzej. Już dość czasu straciłem w sieci. Drastycznie ograniczyłem czas na Internet.  Nie ma już tam tej wolności słowa co kiedyś.  Ludzie boją się wypowiadać w tej sieci a ich głos coraz częściej jest cenzurowany.

Opr. Adam Fularz
Na podstawie obserwacji naocznej i danych z archiwum


--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute