18/4/2019: Komunikat CBA



Redakcja odebrała:
Od: Media CBA
Date: czw., 18 kwi 2019 o 06:48
Subject: Komunikat CBA
To: Media CBA


Działanie na szkodę KWK Centrum - 5 zatrzymanych

Pięć osób zamieszanych w proceder zmowy przetargowej oraz działanie na szkodę KWK Centrum zatrzymali funkcjonariusze Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

 

Agenci katowickiej delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego zatrzymali byłego dyrektora KWK Centrum, jego zastępcę pełniącego obecnie funkcję wicedyrektora w innym oddziale Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A. oraz trzech pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie dokumentacji przetargowej dotyczącej dostawy urządzeń do podawania pyłów dymnicowych. Wartość zamówienia to kwota ok. 7 mln zł.

 

Czynności prowadzono na polecenie Śląskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu do Spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Katowicach.

 

Po zakończeniu przeszukań zatrzymani zostali przewiezieni do prokuratury, gdzie usłyszeli zarzuty zmowy przetargowej, działania na szkodę KWK Centrum co wyrządziło w majątku szkodę w wysokości blisko 3 mln zł, a także przedłożenia nierzetelnych dokumentów mających istotne znaczenie dla uzyskania przez jednego z oferentów wskazanego zamówienia publicznego.

 

Czynności mają związek z działaniami funkcjonariuszy CBA z czerwca 2017 roku. Wówczas doszło do zatrzymania na gorącym uczynku przyjęcia korzyści majątkowej Wiceprezesa Zarządu Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A. Mirosława S. oraz prezesa zarządu jednej ze spółek około górniczych.

 

Do tej pory zarzuty w śledztwie usłyszało 26 osób. Na poczet przyszłych kar i grzywien zabezpieczono ponad 800 tys. zł.

 

 

Wydział Komunikacji Społecznej

                   Gabinet Szefa

Centralne Biuro Antykorupcyjne

 



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute