Informacja dla komitetów wyborczych- Election Address 2020

Polish News Agency


WEZWANIE DO NADSYŁANIA MANIFESTÓW WYBORCZYCH celem emisji w mediach bezpłatnych spotów wyborczych.

Informacja dla komitetów wyborczych

Wybory prezydenckie 2020

Election Address 2020 
Czym jest Election Address? Adres wyborczy to materiał wysyłany przez kandydata podczas kampanii politycznej. Adresy wyborcze są zwykle wysyłane tylko podczas samego okresu wyborczego.

W wyborach parlamentarnych w Wielkiej Brytanii wszyscy kandydaci mają prawo do bezpłatnego dostarczenia jednego adresu wyborczego przez Royal Mail każdemu wyborcy w okręgu wyborczym. W Polsce Radiotelewizja / Polish News Agency poprzez swoją sieć ponad 100 mediów lokalnych oferuje ten serwis bezpłatnie dla kandydatów. 

Szanowne Komitety Wyborcze, 

Informuję iż mają Państwo prawo Państwo przesłać Państwa manifesty wyborcze celem bezpłatnej publikacji w formie online w systemach zarządzania treścią wydań lokalnych ponad stu gazet online oraz portali na terenie kraju. 

Redakcja wzywa i zaprasza sztaby wyborcze, w związku z rzekomo nadchodzącymi wyborami prezydenckimi, o dacie jeszcze- wg informacji redakcji - bliżej nieustalonej- do nadsyłania manifestów wyborczych. Ustalam termin na 14 dni roboczych od dziś. 

Redakcja opublikuje manifesty wyborcze nieodpłatnie, na podstawie prawa "must carry".

Redakcja sprzeciwia się jakiejkolwiek mowie nienawiści na tle rasy, koloru skóry, oczu, włosów, wyznania, wieku, płci etc. Redakcja podkreśla że nie popiera dyskryminacji także ze względu na wiek czy płeć (w całej rozciągłości opcji płciowych) a  także dyskryminacji ze względu na używanie slangu, ze względu na wygląd (np. dyskryminacji "za twarz"), za choroby, czy za syndromy, zespoły (np. zespół Downa) nie będące chorobami etc. Treści takie redakcja niezwłocznie wykluczy z publikacji. 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute