Czy Twoje produkty spełniają oczekiwania klientów? Jeżeli masz wątpliwości, skorzystaj z dotacji z Programu Polska Wschodnia - komunikat MR

Ludzie często „kupują oczami", dlatego produkt powinien być ładny i prosty, ale też wygodny w użytkowaniu oraz jednocześnie w odpowiedniej cenie. Konkurencja na rynku sprawia, że klienci mają z czego wybierać i trudno jest się wyróżnić. Wiele firm znalazło już na to receptę – to wzornictwo. Jest ono istotnym elementem tworzenia nowych produktów. Jego wykorzystanie umożliwia firmom rozszerzenie oferty o innowacyjne produkty, które odpowiadają potrzebom i preferencjom klientów. Wzornictwo jest więc skutecznym narzędziem do budowania przewagi rynkowej i dobrym przykładem dziedziny, w której można z powodzeniem zastosować innowacje.

– Niektórzy projektanci i przedsiębiorcy uważają, że wzornictwo jest jedyną formą wdrażania innowacji. Z pewnością design jest bardzo ważnym narzędziem, którego zastosowanie daje szansę na szybki wzrost konkurencyjności wyrobów i usług. Liderzy rynku wykorzystują narzędzia stosowane w projektowaniu wzorniczym także do całości procesu tworzenia jakości dla klienta – wyjaśnia Adam Hamryszczak, wiceminister resortu rozwoju.

Wzornictwo przemysłowe nie ogranicza się jedynie do designu. Efektem pracy projektanta jest nadana przedmiotowi forma. Mądrze i ergonomicznie zaprojektowane formy przedmiotów sprawiają, że ich użytkowanie jest wygodne i łatwe, dzięki czemu powstają przedmioty ułatwiające życie i mające wpływ na zdrowie użytkowników. Projekty wzornicze przemyślane od strony technicznej, materiałowej i uwzględniające uwarunkowania technologiczne producenta obniżają też koszty wytwarzania.

Warto więc zbadać kondycję wzorniczą firmy i wprowadzić nową jakość do swojej oferty. Może w tym pomóc dotacja z działania 1.4 Programu Polska Wschodnia.

– Konkursy do działania 1.4 podzieliliśmy na dwa etapy. W pierwszym wspieramy przedsiębiorców w przeprowadzeniu audytu wzorniczego oraz opracowaniu strategii wzorniczej. Dzięki temu firma zbada swój potencjał i potrzeby w tym zakresie, a także przygotuje plan działań wdrożeniowych. W drugim etapie dofinansujemy realizację opracowanej wcześniej strategii wzorniczej. Polega to na przeprowadzeniu działań z wykorzystaniem projektowania, których końcowym rezultatem będzie wprowadzenie na rynek innowacji – mówi Adam Hamryszczak, wiceminister resortu rozwoju.

O dofinansowanie mogą ubiegać się mikro, mali i średni przedsiębiorcy z makroregionu Polski Wschodniej. Do chwili obecnej ze wsparcia skorzystało już ponad 170 firm.

– Znaczenie dobrego wzornictwa wciąż rośnie. Ten trend jest też widoczny w Polsce Wschodniej, gdzie firmy oferują dobre produkty po konkurencyjnych cenach, ale do niedawna brakowało instrumentu wspierającego je we wprowadzaniu zmian wzorniczych. Postanowiliśmy to zmienić – wskazuje minister Hamryszczak.

Jedną z firm korzystających ze wsparcia w ramach działania 1.4 jest firma ERKADO, która dzięki dotacji wprowadzi do swojej oferty nowe, innowacyjne wzorniczo, drzwi malowane. Kolejnym przykładem jest firma W-M GLASS, która otrzymane wparcie wykorzysta na opracowanie nowych wzorów produktowych obejmujących m.in. linię luster, kabin prysznicowych oraz drzwi szklanych. Dotację w ramach działania 1.4 otrzymała także firma POL-MAK S.A., która dofinansowanie przeznaczy m.in. na wprowadzenie do oferty nowych linii makaronów.

Jak pokazują przykłady, wzornictwo nie ogranicza się tylko do wyrobów, ani do wybranych branż. Może dotyczyć także usług i praktycznie każdej działalności. Wśród firm, które w dotychczasowych konkursach w Programie Polska Wschodnia zdobyły dofinansowanie, znajdziemy przedstawicieli m.in. branży informatycznej, budowlanej, medycznej, spożywczej, meblarskiej czy też ochrony przeciwpożarowej.

Szczegółowe informacje o naborze do działania 1.4 Wzór na konkurencję dostępne są w ogłoszeniu o konkursie:
http://popw.parp.gov.pl/dokumentacja/dokumentacja-dla-naboru-wnioskow-o-dofinansowanie-w-ramach-poddzialania-1-4-popw-etap-i-rok-2017


Pozdrawiamy,
Departament Komunikacji
Ministerstwo Rozwoju
Pl. Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa

tel. 22 273 7113
e-mail: media@mr.gov.pl
www.mr.gov.pl

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute