Wrażenia z podróży po Polsce: drogo i brak papieru toaletowego, trzeba podróżować z własną rolką.

Nieprędko znowu wybiorę się na wakacyjny wypad w góry i na festiwal muzyki. Byłem w Górach Sowich na festiwalu Regałowisko. Wydałem jakieś 600 zł w dwa i pół dnia, mimo że spałem pod namiotem. Ceny: cokolwiek do żarcia kosztowało jakieś 20 PLN (np. duża porcja frytek z batatów kosztowała 18 PLN), a lemoniada, która i tak się skończyła w czasie festiwalu, kosztowała 7 PLN (choć zwykle kosztuje ok. 10 PLN za kubek nawet u nielegalnych sprzedawców, a więc cena była okazyjna). Kobieta która sprzedawała lemoniadę tłumaczyła że wyprodukowali jej strasznie dużo, ale i tak się natychmiast rozeszła, gdy ustawiła się kolejka chętnych.

Gdy kupuję coś do picia, na przykład herbatę ice-tea, zwykle jest sprzedawana w małych półlitrowych buteleczkach, więc zwykle muszę kupić od razu dwie butelki (10 PLN) by ugasić pragnienie na miejscu. Dużych butelek z mrożoną herbatą nie sposób kupić np. na dworcach czy gdzie indziej. Aby się najeść falafelami wege (14-17 PLN/sztuka) musiałem zjeść co najmniej dwa od razu. Mimo że dostałem sporo żarcia za free- szczególnie po pływaniu na wakeboardzie (2 PLN za minutę, 30 PLN za 15 minut) byłem strasznie głodny i załapałem się na jakieś 30 kotletów falafelowych za darmo, to i tak strasznie hajsu mi poszło. W Walimiu w jedynym czynnym zajeździe zjadłem podwójne pierogi ruskie z sałatką włoską za jedyne 56 PLN. Bilet kolei żelaznej z Wrocławia do Zielonej Góry to 41 PLN za 154 km podróży. Strasznie drogo, a w pociągu nie było papieru toaletowego - więc wożę ze sobą ów papier). 

Tyle hajsu wydałem mimo że np. do jednego muzeum wbilem się bez płacenia... I dwa razy dostałem sporo żarcia za darmo za co najmniej 100 PLN- po prostu prosiłem o to co zostało gdy zamykano stoiska z wege żywnością.... 

Aha wejście na wieżę na góre Wielka Sowa kosztuje 6 PLN, a w toalecie koło wieży widokowej także nie było papieru toaletowego... Mam wrażenie że w Polsce jest drożej niż w innych krajach Europy... I brakuje papieru w toaletach. Na festiwalu w płatnej toalecie zabrakło na sam koniec, koło 4 rano, papieru toaletowego, nie mówiąc o toaletach bezpłatnych gdzie papieru zwykle nie było.

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute