Komunikat PR: Sondaż: Poprawa służby zdrowia i oddzielenie Kościoła od państwa - to kwestie najważniejsze dla Polaków
Redakcja otrzymała:
From: Alicja Defratyka / ciekaweliczby.pl <a.defratyka na serw. ciekaweliczby.pl>
Date: wt., 19 lut 2019 o 07:30
Subject: Sondaż: Poprawa służby zdrowia i oddzielenie Kościoła od państwa - to kwestie najważniejsze dla Polaków
To:
From: Alicja Defratyka / ciekaweliczby.pl <a.defratyka na serw. ciekaweliczby.pl>
Date: wt., 19 lut 2019 o 07:30
Subject: Sondaż: Poprawa służby zdrowia i oddzielenie Kościoła od państwa - to kwestie najważniejsze dla Polaków
To:
Dzień dobry,
zachęcam do zapoznania się z wynikami badania opinii społecznej przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna na temat kwestii społeczno-gospodarczych i światopoglądowych, które są dla Polaków najważniejsze.
zachęcam do zapoznania się z wynikami badania opinii społecznej przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna na temat kwestii społeczno-gospodarczych i światopoglądowych, które są dla Polaków najważniejsze.
(..)
Pozdrawiam serdecznie,
Alicja Defratyka
autorka projektu ciekaweliczby.pl
tel. 600 330 437
Informacja prasowa
Alicja Defratyka
autorka projektu ciekaweliczby.pl
tel. 600 330 437
Informacja prasowa
Warszawa, 19 lutego 2019 r.
Poprawa służby zdrowia i oddzielenie Kościoła od państwa - to dziś kwestie najważniejsze dla Polaków
Poprawa działania służby zdrowia (53%) i oddzielenie Kościoła od państwa (53%) to kluczowe tematy, jakimi zajęliby się Polacy w pierwszej kolejności, gdyby sprawowali władzę - tak wynika z badania przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna.
Poprawa służby zdrowia i oddzielenie Kościoła od państwa - to dziś kwestie najważniejsze dla Polaków
Poprawa działania służby zdrowia (53%) i oddzielenie Kościoła od państwa (53%) to kluczowe tematy, jakimi zajęliby się Polacy w pierwszej kolejności, gdyby sprawowali władzę - tak wynika z badania przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna.
Uczestnicy badania zostali poproszeni o wskazanie 3 najważniejszych spraw, którymi zajęliby się w pierwszej kolejności, gdyby sprawowali władzę w Polsce. Z tematów społeczno-gospodarczych najczęściej wybierali poprawę działania służby zdrowia (53%), uproszczenie i zmniejszenie podatków (34%) oraz zwiększenie kwoty wolnej od podatku (24%).
Na kolejnych miejscach znalazło się poprawienie działania sądów i wymiaru sprawiedliwości (22%), zwiększenie pomocy dla osób z niepełnosprawnościami (19%) oraz ochrona środowiska i walka ze smogiem (18%).
Co ciekawe, poprawa działania służby zdrowia oraz uproszczenie i zmniejszenie podatków są najpilniejszymi sprawami społeczno-gospodarczymi niezależnie od sympatii politycznych respondentów.
Co ciekawe, poprawa działania służby zdrowia oraz uproszczenie i zmniejszenie podatków są najpilniejszymi sprawami społeczno-gospodarczymi niezależnie od sympatii politycznych respondentów.
Postulaty te miały odpowiednio 58% i 29% wskazań wśród sympatyków PiS, 58% i 34% wśród sympatyków PO, 50% i 35% wśród sympatyków Wiosny.
Różnice między elektoratami dało się zauważyć przy kolejnych miejscach.
Elektorat PiS na trzecim miejscu wskazał poprawę sytuacji w rolnictwie (27%), a na czwartym - zwiększenie kwoty wolnej od podatku (25%), podczas gdy zwolennicy PO wybrali ochronę środowiska i walkę ze smogiem (26%) oraz ułatwienie działalności przedsiębiorcom (24%). Z kolei sympatycy Wiosny, podobnie jak PO, są za ochroną środowiska i walką ze smogiem (27%), ale także za zwiększeniem pomocy dla osób z niepełnosprawnościami (25%).
Kolejne pytanie dotyczyło kwestii światopoglądowych i tu na podium znalazło się oddzielenie państwa od Kościoła (53%), realizacja Konwencji Antyprzemocowej (34%) oraz ex aequo finansowanie in vitro z budżetu państwa i usunięcie religii ze szkół (po 32%).
Oddzieleniu państwa od Kościoła najwyższy priorytet nadali zwolennicy opozycji: PO (71%) i Wiosny (66%). Wśród zwolenników partii rządzącej ta propozycja znalazła się na drugim miejscu (28%), podczas gdy kwestią najważniejszą okazała się realizacja Konwencji Antyprzemocowej (48%). To o tyle zaskakujące, że właśnie partia rządząca blokuje realizację konwencji o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej. Na trzecim miejscu sympatycy PiS wskazali zaostrzenie prawa do aborcji (26%).
Kolejne pytanie dotyczyło kwestii światopoglądowych i tu na podium znalazło się oddzielenie państwa od Kościoła (53%), realizacja Konwencji Antyprzemocowej (34%) oraz ex aequo finansowanie in vitro z budżetu państwa i usunięcie religii ze szkół (po 32%).
Oddzieleniu państwa od Kościoła najwyższy priorytet nadali zwolennicy opozycji: PO (71%) i Wiosny (66%). Wśród zwolenników partii rządzącej ta propozycja znalazła się na drugim miejscu (28%), podczas gdy kwestią najważniejszą okazała się realizacja Konwencji Antyprzemocowej (48%). To o tyle zaskakujące, że właśnie partia rządząca blokuje realizację konwencji o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej. Na trzecim miejscu sympatycy PiS wskazali zaostrzenie prawa do aborcji (26%).
Kolejnymi ważnymi tematami światopoglądowymi dla sympatyków PO są finansowanie in vitro z budżetu państwa (45%) i usunięcie religii ze szkół (45%). Zwolennicy Wiosny postulują natomiast bardziej lewicowe propozycje, czyli wprowadzenie tabletki „dzień po" bez recepty (42%) oraz liberalizację prawa do aborcji (38%).
Analiza głównych oraz kolejnych odpowiedzi pokazała, że elektorat PiS jest zdecydowanie najbardziej konserwatywny, sympatycy PO są obecnie lewicowi i otwarci światopoglądowo, podczas gdy zwolennicy Wiosny są zdecydowanie najbardziej lewicowi.
„Wyniki badania jasno pokazują priorytety dla partii rządzącej, jak i opozycji. Politycy, chcąc zmobilizować swój elektorat i jednocześnie pozyskać nowych zwolenników, powinni adresować do nich konkretne rozwiązania, z którymi Polacy mogą się utożsamiać i które są zgodne z ich oczekiwaniami" – mówi Alicja Defratyka, autorka projektu ciekaweliczby.pl.
-----------------------------------------------------------------------------------
Nota metodologiczna: Badanie przeprowadzone na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna dla serwisu ciekaweliczby.pl Próba ogólnopolska N=1063 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 8 – 11 lutego 2019. Metoda CAWI.
Nota metodologiczna: Badanie przeprowadzone na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna dla serwisu ciekaweliczby.pl Próba ogólnopolska N=1063 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 8 – 11 lutego 2019. Metoda CAWI.
Ciekaweliczby.pl to autorski projekt edukacyjny przybliżający opinii publicznej warte poznania fakty oparte o konkretne dane liczbowe. Ideą jest prezentowanie danych tak, by każdy mógł łatwo wyciągnąć z nich obiektywne wnioski i krytycznie spojrzeć na otaczającą nas rzeczywistość. To cenna umiejętność w dobie post-prawdy, gdy granice między faktem i opinią, prawdą i fałszem, informacją i dezinformacją coraz bardziej się zacierają. Więcej na www.ciekaweliczby.pl oraz na Facebooku.
Ariadna to ogólnopolski panel badawczy audytowany przez Organizację Firm Badania Opinii Rynku (OFBOR). Więcej na www.panelariadna.pl
Ariadna to ogólnopolski panel badawczy audytowany przez Organizację Firm Badania Opinii Rynku (OFBOR). Więcej na www.panelariadna.pl
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Komentarze
Prześlij komentarz
Muszę teraz sprawdzić ten komentarz pod względem spamu. Redakcja.