KPRM odpowiada na pytanie o konieczność robienia zakupów spożywczych w Niemczech

Redakcja otrzymała:

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: dziennikarze <dziennikarze na serw. kprm.gov.pl>
Data: wtorek, 5 lutego 2019
Temat: Pytanie o konieczność robienia zakupów spożywczych w Niemczech
Do: "Adam Fularz (adam.fularz na wieczorna.pl)" <adam.fularz na wieczorna.pl>


Szanowny Panie Redaktorze,

 

w poniższej sprawie, w celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

 

Z poważaniem

Centrum Informacyjne Rządu

 

 

From: Adam Fularz <Adam.Fularz na wieczorna.pl>
Sent: Tuesday, February 5, 2019 10:21 AM
To: strategia <strategia na serw. kprm.gov.pl>
Subject: Pytanie o konieczność robienia zakupów spożywczych w Niemczech

 

Pytanie prasowe 

"o konieczność robienia zakupów spożywczych w Niemczech"

 

W regionach przygranicznych mieszkańcy jeżdżą na zakupy do Niemiec, choć z mojego miasta jest to ok. 50 km. Przestraszeni konsumenci w sklepach po polskiej stronie granicy wyszukują produkty spożywcze które są importowane, z obawy że system kontroli żywności w Polsce jest skorumpowany. 

 

W Czechach polskie marki i produkty znikły z półek- jedynie po kodzie kreskowym można rozpoznać że coś pochodzi z Polski. Poprzednio wybuchła afera z polskimi jabłkami skażonymi pestycydami. Sam kupiłem polskie jabłka z braku jabłek niemieckich w sklepie, i przez kilka dni nie mogłem z rąk zmyć substancji którymi je namaszczono. Z pewnością nie była ona zdrowa bo ręce nie dawały się wyczyścić przez ok. 2 tygodnie.

 

Czy to prawda że system kontroli żywności w Polsce jest całkowicie wadliwy? Jak KPRM zamierza to zmienić? 
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

 

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

 

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

 

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

 

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf




--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute