Odpowiedzi w sprawie wyłudzeń za pośrednictwem Internetu. gdzie zgłaszać wyłudzenia, oszustwa poprzez pocztę email?

Redakcja serwisu otrzymała:

----------list z UKE ---------
Od: Hryszkiewicz Dorota <Dorota.Hryszkiewicz na s. uke.gov.pl>
Date: czw., 9 sty 2020 o 10:54
Subject: RE: [wydawnictwo:24007] OZG; Adam Fularz odpowiedź w sprawie: OZG.WSK.622.1.2020
To: Adam.Fularz na wieczorna.pl  


W odpowiedzi na Pana prośbę poniżej przesyłam treść wystosowanej do Pana odpowiedzi:

 

Szanowny Panie,

odpowiadając na Pana korespondencję przesłaną za pomocą formularza kontaktowego Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), poniżej wyjaśniam, co następuje.

Opisana przez Pana sprawa, jeżeli nie zamawiał Pan żadnej paczki pocztowej, może świadczyć o próbie oszustwa, w szczególności mając na uwadze fakt, że treść otrzymanej przez Pana wiadomości SMS wskazuje na potwierdzenie bliżej nieokreślonego zamówienia, a sama strona do kontaktu z dostawcą treści jest nieaktywna i oznaczona jako podejrzenie phishingu. Proszę nie klikać w ten link.

Zawiadomienie o tego typu działaniach sprawców, próbach oszustwa, podejrzanych wiadomościach, instalowaniu na urządzeniu złośliwego oprogramowania, użytkownik zgłasza jako incydent do Zespołu CERT Polska działającego w strukturach NASK-u (Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – Instytut Badawczy) za pośrednictwem formularza https://incydent.cert.pl/ lub mailowo na adres: cert@cert.pl.

Informacje na temat prób oszustwa zgłasza Pan do organów ścigania, nie do UKE.

Informacje, które mogą okazać się przydatne w zwalczaniu cyberprzestępczości, należy przesyłać na adres poczty elektronicznej Biura do Walki z Cyberprzestępczością Komendy Głównej Policji: cyber-kgp@policja.gov.pl, telefon kontaktowy: 22 60 118 77.

Zarazem informuję, że wypełniając obowiązek wynikający z przepisów ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych, w załączeniu przesyłam klauzulę informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych.

 

 

 

 

Dorota Hryszkiewicz
Specjalista

Wydział Spraw Konsumenckich
Delegatura w Zielonej Górze


 

 

From: Adam Fularz 
Sent: Wednesday, January 08, 2020 12:49 PM
To: Skargi Zielona Góra
Subject: Re: [wydawnictwo:24007] OZG; Adam Fularz odpowiedź w sprawie: OZG.WSK.622.1.2020

 

Dziękuję,

odpowiedź chcę zamieścić, czy można prosić o tekst odpowiedzi w treści majla?

 

śr., 8 sty 2020 o 12:31 UKE Zielona Góra Skargi  napisał(a):

Pismo w sprawie:

  • Nr sprawy: OZG.WSK.622.1.2020 - Adam Fularz - pismo w sprawie phishingu
  • Nr dokumentu: 1166/2020
  • Załączniki:
    1. OZG.WSK.622.1.2020.zip


Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD


 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji


Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

 

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

 

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

 

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

 

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

 

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



-- 

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute