Slumsyfikacja polskich miejscowości nadmorskich pogłębia się

Jako ekonomista zajmuję się ekonomiką miast i regionów. Odwiedzając polskie wybrzeże Morza Bałtyckiego mam porównanie z innymi krajami nad tym morzem jakie zwiedzałem.

Slumsyfikacja polskich miejscowości nadmorskich jest w polskich mediach tematem tabu. Nie wiadomo czy dziennikarze z Polski nigdy nie byli na przykład po stronie Niemiec?  Nawet jeśli ktoś nie ma 2-3 euro na bilet kolei do Heringsdorf to przecież ze Świnoujścia można się przejść tam na pieszo- kąpieliska cesarskie są zaraz za plażą dla nudystów.

W porównaniu z tymi cesarskimi kąpieliskami-  widać jak na dłoni że polskie miejscowości nad Morzem Bałtyckim to slumsy poniżej poziomu krajów trzeciego świata.  Wypoczywalem wielokrotnie w krajach trzeciego świata- w Afryce czy w Ameryce Południowej i miasta nadmorskie były generalnie bardziej zadbane niż polskie slumsy nadmorskie.

Szokiem jest odwiedzić Międzyzdroje po wizycie w pobliskich niemieckich kąpieliskach cesarskich. Nagle znajdujemy się w estetycznym slumsie odrażającej architektury typowej dla krajów czwartego świata.  Podobny chaos estetyczny widziałem chyba tylko w biednych miastach Paragwaju.

Polskie slumsowiska nadmorskie takie jak Międzyzdroje czy Władysławowo budują opinię Polski jako kraju upadłego w którym można zwymiotować się po spacerze odpychająco ohydnym bulwarem nadmorskim, pełnym ruin i slumsów z jakimiś paskudnymi budami czy straganami. Zamiast trawników są klepiska. Zamiast parków- parkingi.

Chaos estetyczny jest efektem braku nowoczesnego systemu edukacji czy efektem kompletnej zawodności czy też bezradności organizacji jaką jest samorząd lokalny czy rząd centralny. Slumsy ogarniają corazto większe powierzchnie nadmorskich miejscowości. Cechują się chaosem estetycznym i zniszczeniem krajobrazu w stopniu skrajnym.

Opr. Adam Fularz, ekonomista miast i regionów

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute