W Polsce pojawiają się "plamy stepu"

Depesza prasowa Polish News Agency polishnews.pl
16.9.2019

Jadę pociągiem przez Wielkopolskę w dniu 13.9.2019 i obserwuję krajobraz za oknem. Dwa czy trzy tygodnie wcześniej widziałem "plamę stepu" w lasku przy torach na północ koło Niedoradza w woj. lubuskim. Następnie ze zdziwieniem zauważyłem z okna pociągu kolejną plamę stepu nieopodal, na zachód od pobliskiego przystanku kolejowego "Zielona Góra Stary Kisielin".

Teraz- dn. 13.9- pierwsza plama stepu pojawiła się koło wsi Nowe Jastrzębsko, podaj przy numerze 35, pod miastem Nowy Tomyśl. Minęliśmy Poznań jadąc koleją, poc. osobowym na wschód. Plamy stepu stawały się coraz bardziej gęste. Od Wrześni i Słupcy w stronę Konina i Koła- widać było skrawki ziemi z uschiętą lub nadre nieliczną roślinnością, spod których wyzierał piach, niczym na Pustyni Błędowskiej. Widziałem pole na którym coś wzrosło w rzędach do wysokości ok. 15 cm po czym to coś uschło. Pole to niczym już więcej nie porosło. Było to pustyniopole małych, suchych kikutów. 

Gdy o tym opowiadam, ludzie czasem mi nie wierzą. Gdy w te wakacje spacerowałem z Wapnicy do Wicka na wyspie Wolin - mniej więcej na południe od adresu Wicko nr 12- widziałem sporą plamę stepu lub czegoś w rodzaju "Pustyni Błędowskiej". Mieszkaniec tamtejszych okolic, gdy mu to opowiadałem, nie uwierzył mi.

opr. Adam Fularz na podstawie obserwacji naocznych w okresie lata 2019 w Polsce


--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute