Wezwanie przedsądowe do członków Zarządu Województwa Lubuskiego w sprawie celowości dalszych subsydiów dla sieci drogowej

Wezwanie przedsądowe do członków Zarządu Województwa Lubuskiego w sprawie celowości dalszych subsydiów dla sieci drogowej

Szanowni Państwo, 
Inwestycje w sieć drogową jako receptę na kryzys finansowy już przerabiano. W efekcie końcowym po polskiej stronie granicy-np. w Zielonej Górze liczba samochodów osobowych na 1000 mieszkańców miasta jest dwa razy taka jak Berlinie. Osiąga trzecią najwyższą wartość w skali kontynentu europejskiego (więcej samochodów osobowych jest tylko we Włoszech i w Finlandii). 

Państwa polityka transportowa wydaje się być źródłem problemu. Proponuję aby sąd ocenił czy jest ona uzasadniona gospodarczo. Sugeruję aby sprawdzili Państwo czy analizy ruchu drogowego na których bazują Państwo swoją kontrowersyjną politykę, nie są bezczelnym oszustwem obliczonym ma wyciągnięce środków finansowych za wszelką cenę. Dla przykładu- analizy wykonane dla śródmiejskiej trasy południowej w Zielonej Górze (reklamowanej jako obwodnica południowa przez media powiązane z władzami miasta) opiera się na fantazyjnym założeniu o 8-miokrotnym wzroście ruchu drogowego między Jędrzychowem a Raculą mimo że istnieje już tam droga - a ruch na niej zmalał w okresie pandemii koronawirusa SARS-CoV - 2.  Sfałszowana dokumentacja ekonomiczna pomija efekt silnego spowolnienia gospodarczego spowodowanego pandemią. Podawanie jako uzasadnia inwestycji celowo nieaktualnych danych i prognoz gospodarczych jest oszustwem.

Ostrzegam Państwa przed wydatkowaniem środków finansowych podatników na inwestycje drogowe co do których nie ma pewności że ich analizy ekonomiczne powstały przed okresem pandemii koronawirusa SARS-CoV - 2. Takie analizy jak też i dane o ruchu drogowym są nieaktualne. Podjęcie decyzji na podstawie błędnych danych może się skończyć rychłym procesem sądowym- przed czym ostrzegam Zarząd województwa Lubuskiego. Mam uzasadnione podejrzenia co do braku zasadności tych wydatków w dobie kryzysu finansowego. Możliwe że nie są Państwo uprawnieni do podejmowania decyzji ekonomicznych na podstawie nieaktualnych już danych gospodarczych.  

Z szacunkiem
Adam Fularz
Ekonomista
Redakcja elubuska.pl
Dolina Zielona 24A Zielona Góra. 

 Dane źródłowe:

 Liczba zarejestrowanych pojazdów w Zielonej Górze
– stan na 31 grudnia 2019 r.
Rodzaj pojazdu Liczba pojazdów ogółem
Samochody osobowe 87 034

Liczba mieszkańców:
141 222 mieszkańców
mi wychodzi ok. 616- 617 sam. na 1000 mieszkańców.

W Berlinie jest 335 samochodów osobowych na 1000 mieszkańców. 


--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute