Pytanie o wysokosc ubezpieczenia OC na samochody

Redakcja serwisu otrzymała list :

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: media <media na mi.gov.pl>
Data: piątek, 7 maja 2021
Temat: Pytanie o wysokosc ubezpieczenia OC na samochody
Do: Adam Fularz <Adam na s. wieczorna.pl>


Szanowny Panie Redaktorze,

Ministerstwo Infrastruktury nie jest właściwe w zakresie systemu ubezpieczeń komunikacyjnych.

 

 

Z poważaniem

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

Tel. 22 630 11 22

media na s. mi.gov.pl

@MI_GOV_PL

facebook.com/MIGOVPL

 

From: Adam Fularz 
Sent: Thursday, April 22, 2021 8:04 AM
To: media 
Subject: Pytanie o wysokosc ubezpieczenia OC na samochody

 

do MI

 

Szanowni Państwo,

Zauważyłem że po polskiej stronie granicy, mimo że wiele osób ulega wypadkom, nie otrzymują one odszkodowań. Osoby które ulegną wypadkowi na drodze, otrzymują po 2- 3 tysiące z ZUS od orzecznika mimo że są często stale niezdolne do samodzielnego życia i są inwalidami. Opowiadano mi o "największym rondzie w Europie" w Głogowie, gdzie stale dochodzi do wypadków z udziałem pieszych, a ci, mimo że stracili możliwość życia samodzielnie, mieli otrzymać śmiesznie niskie odszkodowania, około kilkaset razy niższe niż po niemieckiej stronie granicy. 

Czy MI może wyjaśnić dlaczego koszty wypadków - przelewa na osoby piesze, na słabszych użytkowników dróg, tym samym sztucznie zwiększając popyt na samochody osobowe poprzez ukrycie rzeczywistych kosztów ich użytkowania? Dlaczego piesi - ofiary wypadków- otrzymują 5 tysięcy zamiast np. 500 tysięcy, jak w Eur. Zachodniej, przy nawet wyższych kosztach życia po polskiej stronie granicy?

Pozdrawiam,

Adam Fularz

Redakcja transport.org.pl

 

(..)

 




--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute