List redakcji: oszukańcze sms-y i starsi ludzie

Szanowni Państwo,
Co jakiś czas rozmawiam ze starszymi ludźmi którzy pokazują mi swoje telefony i sms jakie przychodzą. Idę z tym na policję- na przykład mój ojciec dostał rzekome awizo poczty polskiej które mu zawirusować chciało telefon czy komputer tak że musiałby zapłacić okup aby odzyskać dane. Coraz częściej spotyka się staruszki czy osoby starsze bardzo świadome trików hackerskich. Wydaje się że jednak tych informacji powinno być więcej- bo np. teraz dzwonią niby z banku a na wyświetlaczu telefonu wyświetla się numer bankowej infolinii (co jest oszustwem). 
Wydaje się że cyfryzacja części usług była lub jest złym pomysłem. Staruszka w kolejce do lekarza opowiadała mi jak jakiś staruszek stracił z konta 3 tysiące PLN bo otworzył jakiś sms który zawirusował czy zhackował mu telefon. Czy Państwo czytają komunikaty banków o nowych trikach oszustów? Bardzo ciężko jest się połapać że jest to oszustwo. Ponad miesiąc temu np. zgłaszałem na policję " że starsze osoby dostają sms o rzekomej paczce w paczkomacie.".
Pozdrawiam
adam fularz

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute