Komunikat: Panoptykon pomaga małym i średnim przedsiębiorstwom we wdrożeniu RODO. Informacja prasowa


Od: Fundacja Panoptykon
Data: 29 stycznia 2018 01:00

Z okazji XII Dnia Ochrony Danych Osobowych (28 stycznia) Fundacja Panoptykon postanowiła pomóc małym i średnim przedsiębiorstwom przygotować się do wdrożenia RODO. I opublikowała praktycz­ny poradnik, w którym wyjaśnia, jak skorzystać na nowych przepisach.

Do 25 maja 2018 r. – kiedy to zacznie być stosowane nowe rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) – zostało już niewiele czasu, a jednak w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw panuje poczucie, że można jeszcze poczekać. Branżowe media donoszą, że tylko duże firmy zaczęły poważne przygotowania do nowych przepisów, natomiast wśród podmiotów z sektora MŚP zainteresowanie tą kwestią jest niewielkie.

W styczniu rząd postanowił „pomóc" sektorowi MPŚ i obwieścił wyłączenie firm zatrudniających mniej niż 250 pracowników z wielu obowiązków, jakie przewiduje RODO – pod warunkiem że przetwarzają one tylko dane niezbędne do świadczenia usług, nie przekazują ich innym podmiotom i nie przetwarzają danych wrażliwych. Dla firm zupełnie nieprzygotowanych do RODO już samo zinterpretowanie tych warunków będzie trudne. Wiele z nich zrozumiało zapewne, że nie musi nic robić.

„A to nieprawda" – komentuje Katarzyna Szymielewicz, prezeska i ekspertka Fundacji Panoptykon. „Taryfa ulgowa, którą proponuje rząd, dotyczy głównie tego, jakie informacje przedsiębiorcy będą zobowiązani przekazywać swoim klientom. Natomiast nie zmienia niczego, jeśli chodzi o zasadnicze przygotowania do RODO, tj. przejrzenie starych i wprowadzenie nowych procedur, np. oceny ryzyka" – dodaje. To dlatego, komentując proponowane zmiany, Panoptykon pisał o niedźwiedziej przysłudze i pozornych ułatwieniach dla biznesu.

Panoptykon z niepokojem obserwuje, jak RODO staje się tematem wykorzystywanym do straszenia przedsiębiorców – przy ignorowaniu korzyści, które ta zmiana prawa może przynieść i firmom, i obywatelom. W wystosowanym wspólnie z Polską Radą Biznesu apelu do rządu Fundacja zaproponowała konkretne działania wspomagające sektor MŚP, a niewymagające tworzenia niebezpiecznych wyłomów w RODO. Ciśnie się na usta pytanie, dlaczego żadna instytucja publiczna w Polsce nie prowadzi szeroko zakrojonej kampanii informacyjnej na temat nowych przepisów ani nie rozwija praktycznych narzędzi (np. darmowych aplikacji ułatwiających przeprowadzenie oceny ryzyka) dla administratorów danych.

„Nie tracimy nadziei, że rząd zabierze się za wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw od właściwej strony. Ale sami też nie chcemy czekać" – mówi prezeska Panoptykonu. „Z okazji XII Dnia Ochrony Danych Osobowych opublikowaliśmy praktyczny poradnik, który prostym językiem tłumaczy, co tak naprawdę się zmieni i jak się zabrać za projektowanie nowych albo sprawdzanie starych rozwiązań chroniących dane osobowe. Przekonujemy, że ten proces wcale nie musi być frustrujący – oczywiście jeśli potraktujemy go poważnie" – dodaje. „Mamy nadzieję, że lektura poradnika przekona firmy i organizacje, że nie warto czekać. Na sensownym wdrożeniu RODO naprawdę można zyskać".

Zespół Fundacji Panoptykon


Orzechowska 4/4
02-068 Warszawa


Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
--- 


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute