MI odpowiada: motoryzacja masowa nie jest dotowana, "w Polsce nie występuje forma dotowania".

Nowoutworzone (poprzez rozbicie MIB) Ministerstwo Infrastrukrury odpowiada twierdząc, najprawdopodobniej zupełnie błędnie i mylnie, jakoby motoryzacja masowa nie była dotowana. Rzecznik tego ministerstwa pisze że "w Polsce nie występuje forma -dotowania-" tej formy transportu. Jednocześnie przytacza dane dowodzące iż koszty nie są praktycznie wcale pokrywane. 

Deficyt wynosi ok. 125,3 miliarda PLN w ciągu ostatniej dekady w samym tylko pokryciu wydatków inwestycyjnych i tylko w budecie centralnymn- bez budżetów samorządów, nie mówiąc o pozostałych kosztach. Same dotacje do ubezpieczeń i niepokryte koszty leczenia ofiar wypadków można oszacować na ok. 400 miliardów PLN w okresie 2008-2017. W sumie w okresie 2008-2017 możliwe dotacje do motoryzacji indywidualnej mogły osiągnąć kwotę co najmniej 0,5 biliona PLN. Przy czym pominięto koszty utworzenia miejsc parkingowych dla ok. 22 mln samochodów i inne tego typu wydatki które poniosło społeczeństwo. Sam koszt utworzenia tych miejsc parkingowych mógł wynieść około 1 320 000 000 000 PLN wg pobieżnych szacunków.

Od: media
Data: 22 stycznia 2018 11:07
Temat:Pytania prasowe do MIB: drogownictwo i motoryzacja masowa


Szanowny Panie Redaktorze,

 

w Polsce nie występuje forma „dotowania" infrastruktury drogowej. Rozbudowa i utrzymanie sieci dróg publicznych są jednymi z podstawowych zadań administracji krajowej oraz samorządowej. MIB bezpośrednio nadzoruje i finansuje zadania realizowane na sieci dróg krajowych zarządzanych przez GDDKiA, które finansowane są ze środków Krajowego Funduszu Drogowego i budżetu państwa.

 

Ze środków KFD na zadania drogowe w 2017 r. wydano 11 847,4 mln zł, natomiast w latach 2008-2017 łącznie ok. 116 mld zł. Opłata paliwowa wpływająca na konto KFD w latach 2008-2017 wyniosła 33 698,7 mln zł, natomiast w 2017 r. z tego tytułu wpłynęło 4 770,1 mln zł. Z budżetu państwa na ww. cel w 2017 r. wydatkowano 4 274,0 mln zł, natomiast w latach 2008 – 2017 r. wydano łącznie ok. 43 mld zł.

 

MIB nie posiada informacji o wielkości środków wydatkowanych na utrzymanie dróg przez poszczególnych zarządców samorządowych. Pytania o wpływy z podatków należy kierować do Ministerstwa Finansów. Poprzednia wersja odpowiedzi została wysłana przez pomyłkę.

 

Z poważaniem

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa


 

From: media
Sent: Thursday, January 18, 2018 3:59 PM
To: 'Adam Fularz'
Subject: RE: Pytania prasowe do MIB: drogownictwo i motoryzacja masowa

 

Szanowny Panie Redaktorze,

 

Pytania o wpływy z podatków należy kierować do Ministerstwa Finansów.

 

Z poważaniem

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa


 

 

From: Adam Fularz 
Sent: Thursday, January 04, 2018 3:13 PM
To: media
Subject: Pytania prasowe do MIB: drogownictwo i motoryzacja masowa

 

Do MIB

 

- Jaką kwotę dotacji wydano na dotowanie utrzymania i rozbudowy systemu sieci drogowej w Polsce w ciągu ostatniego roku, oraz ostatniej dekady? Ile wpłynęło z akcyzy w paliwie i jaką kwotą dotowano system motoryzacji masowej, dodając ok. 32 miliardy dotacji rocznie do systemu leczenia ofiar wypadków samochodowych, nie mówiąc o kosztach utrzymania największej w Unii Europ. armii osób których zdrowie uległo uszkodzeniu w wynku wypdków samochodowych? Jakie były wpływy z podatków od sprzedaży samochodów i od firm je produkujących? Czy choć w kilku procentach pokryły one koszty dotacji?

 

Niektóre miasta np. Katowice rocznie dotują sieć drogową kwotą ok. 300 mln PLN, w Zielonej Górze na ten cel wydano w okresie kilku lat ok. 250 mln na samą tylko rozbudowę sieci drogowej, bez budowy tysięcy miejsc parkingowych (pod które wycina się parki- np. Park Braniborski czy Park Poetów) tłumacząc to zasadami zrównoważonego rozwoju (wypowiedź szefa największego klubu radnych Rady Miasta Zielona Góra pana Górskiego, w czasie sesji Rady Miasta).



__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute