Komunikat organizacji Otwarte Klatki: Szymon Hołownia nagrodzony tytułem "Człowieka Roku" [Informacja prasowa]

Redakcja otrzymała-
Od: Anna Iżyńska <media na serw. otwarteklatki.pl>
Data: środa, 19 grudnia 2018
Temat: [wydawnictwo:20468] Otwarte Klatki: Szymon Hołownia nagrodzony tytułem "Człowieka Roku" [Informacja prasowa]
Do: wydawnictwo na serw. wieczorna.pl


Dzień dobry,
Stowarzyszenie Otwarte Klatki postanowiło zakończyć 2018 rok przyznaniem po raz pierwszy w historii organizacji tytułu „Człowieka Roku". Zwycięzcą został publicysta i pisarz Szymon Hołownia, autor wydanej w listopadzie książki „Boskie zwierzęta". Symboliczne wręczenie medalu odbyło się 18 grudnia w Warszawie.

Zachęcam do zapoznania się z zamieszczoną poniżej w treści maila informacją prasową oraz dostępnym online zdjęciem Szymona Hołowni z medalem.
W razie jakichkolwiek pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam,
Anna Iżyńska

---

Anna Iżyńska

Specjalistka ds. Komunikacji Stowarzyszenia Otwarte Klatki 

(...)

Warszawa, 19 grudnia 2018 r.

Szymon Hołownia nagrodzony tytułem "Człowieka Roku" przez Otwarte Klatki

Stowarzyszenie Otwarte Klatki postanowiło zakończyć 2018 rok przyznaniem po raz pierwszy w historii organizacji tytułu „Człowieka Roku". Zwycięzcą został publicysta i pisarz Szymon Hołownia, autor wydanej w listopadzie książki „Boskie zwierzęta". Symboliczne wręczenie medalu odbyło się 18 grudnia w Warszawie.

Nagradzając Szymona Hołownię tytułem „Człowieka Roku", Stowarzyszenie Otwarte Klatki doceniło zaangażowanie pisarza w szerzenie świadomości na temat współczesnej hodowli zwierząt. W książce „Boskie zwierzęta", a także licznych wywiadach i spotkaniach towarzyszących jej promocji, Hołownia podejmuje temat relacji człowieka ze zwierzętami i zachęca do jej odmiany, także w kontekście eliminowania produktów odzwierzęcych z diety. Tematyka praw zwierząt jest też wyraźnie obecna w tworzonych przez niego artykułach, czy wpisach w mediach społecznościowych.

– Naszym wyborem chcieliśmy podkreślić znaczenie zaangażowania aktywistycznego osób publicznych dla ruchu praw zwierząt oraz rolę dziennikarzy w kreowaniu postaw społecznych – mówi prezeska Stowarzyszenia Otwarte Klatki Dobrosława Gogłoza – Bardzo cieszymy się, że tematy takie jak realia przemysłu mięsnego czy jajczarskiego, a także sens i etyczny wymiar weganizmu, trafiają dzięki osobom takim jak Szymon Hołownia do coraz szerszych kręgów – dodaje.

Szymon Hołownia od lat zaangażowany jest w działalność pomocową. Jest założycielem Fundacji Dobra Fabryka, której celem statutowym jest wspieranie osób z biedniejszych regionów świata, a także Fundacji Kasisi, która opiekuje się Domem Dziecka prowadzonym przez Siostry Służebniczki Maryi Panny Niepokalanie Poczętej w Zambii. Ma na swoim koncie liczne publikacje dotyczące chrześcijaństwa i jego codziennego praktykowania.

###

KONTAKT DLA MEDIÓW

Anna Iżyńska
Specjalistka ds. Komunikacji
(..)
O Stowarzyszeniu Otwarte Klatki
Stowarzyszenie Otwarte Klatki powstało w 2012 r. po to, by zapobiegać cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt. Otwarte Klatki działają na terenie całej Polski i mają 14 oddziałów, w takich miastach jak: Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Warszawa i Wrocław.
Otwarte Klatki mają również zagraniczne oddziały na Litwie, Ukrainie, w Estonii i Wielkiej Brytanii, znane pod szyldem Open Cages. Stowarzyszenie współpracuje z organizacjami z całego świata, w ramach koalicji Fur Free Alliance i Open Wing Alliance.

(...)

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute