27 marca 2019: Komunikat CBA



Redakcja otrzymała 4 minuty temu
Od: Media CBA <media na sertw. cba.gov.pl>
Date: śr., 27 mar 2019 o 07:29
Subject: Komunikat CBA



 

Kontrola w Urzędzie w Chorzowie

Katowicka delegatura Centralnego Biura Antykorupcyjnego 6 marca 2019 r. rozpoczęła w urzędzie Miasta Chorzów kontrolę pn.: „Kontrola przestrzegania określonych przepisami prawa procedur zbycia przez Miasto Chorzów nieruchomości położonych w Chorzowie w rejonie ul. Targowej oraz w przedmiocie dotowania, nabycia nieruchomości przy ul. Ratuszowej 3 w Chorzowie, oraz zarządzania przedmiotową nieruchomością przez Miasto Chorzów".

W ramach kontroli analizie poddawany jest proceder zbycia nieruchomości położonych w Chorzowie przy ul. Targowej (w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Śląskiego). Nieruchomości obecnie należą do spółek zajmujących się głównie usługami deweloperskimi. Tymczasem Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego określa przeznaczenie przedmiotowych nieruchomości na cele: usługowe, wystawiennicze, targowe, biurowe, konferencyjne, gastronomiczne, koncertowe i okolicznościowe.

Ponadto analizie poddawane są działania Miasta Chorzów w zakresie dotowania nieruchomości przy ul. Ratuszowej 3 (zabytkowy budynek Ratusza) w okresie, gdy nieruchomość ta była w posiadaniu prywatnych właścicieli, a także nabycia w drodze zamiany nieruchomości położonej przy ul. Ratuszowej 3 w Chorzowie przez Miasto Chorzów.

Funkcjonariusze CBA w ramach prowadzonych czynności kontrolnych sprawdzą m.in. czy zbycie nieruchomości przy ul. Targowej w Chorzowie z przeznaczeniem na cele usługowe oraz czy nabycie przez Miasto Chorzów w drodze zamiany nieruchomości przy ul. Ratuszowej 3 w Chorzowie naraziły Miasto Chorzów na szkodę majątkową wielkiej wartości.

Planowany termin zakończenia kontroli to 6 czerwca 2019 r.

 

Wydział Komunikacji Społecznej

                   Gabinet Szefa

Centralne Biuro Antykorupcyjne

 



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute