Tekst public relations: Zaufanie głównym towarem - jak SI rozwinie się w 2019 roku?

Tekst public relations
Redakcja otrzymała:

 

Zaufanie głównym towarem - jak SI rozwinie się w 2019 roku?

 

15 proc. światowych firm zwiększy wydatki na digital, a 25 proc. zmniejszy je i zostanie z tyłu stawki[1] – wynika z przewidywań Forrestera. Mimo to, wydatki na rynku IT mają wzrosnąć o ponad 3 proc. do poziomu 3,8 biliona dolarów[2]. Jak podkreślają eksperci TogetherData, coraz więcej firm odkrywa zalety Data Science i Sztucznej Inteligencji, która w 2019 roku stanie się bardziej zrozumiała.

 

Postępująca cyfryzacja nie jest już czymś, co rozpala wyobraźnię managerów firm. Wyzwaniem przestała być digitalizacja, a stała się maksymalizacja pochodzących z niej zysków. Stąd coraz większe zainteresowanie tematyką Big Data i Sztucznej Inteligencji. Według raportów Gartnera, wiąże się to bezpośrednio z koniecznością zyskania zaufania opinii publicznej wobec sztucznej inteligencji. Nie zmienia to faktu, że już teraz Sztuczna Inteligencja jest bardzo istotną częścią gospodarki. Według Narrative Science już około 61% firm posiadających strategię innowacji wykorzystuje SI do identyfikacji możliwości wynikających z danych, które w przeciwnym razie zostałyby zaprzepaszczone.[3]

 

2018 rokiem chatbotów i asystentów

Chatboty na stałe weszły już do oferty firm oferujących przeróżne strategie marketingowe. Dzięki nim obsługa klienta stała się dużo prostsza. Jak wynika z raportu McKinsey & Company oszczędności wynikające z wykorzystania tej technologii tylko w tej dziedzinie wynoszą ponad 170 milionów dolarów każdego roku. - Chatboty nadal są w fazie rozwoju. Nie ma wątpliwości, że w dużej liczbie przypadków, nadal jesteśmy w stanie rozpoznać czy rozmawiamy z botem czy człowiekiem, a rozmowy nie zawsze są płynne - mówi Michał Grams z firmy TogetherData, specjalizującej się we wdrażaniu Sztucznej Inteligencji. - Ten proces będzie ewoluował i niewykuczone, że niebawem rozmowy z Siri, Asystentem Google czy Alexą będą wyglądać tak jak w filmach sci-fi. Rozwój tej gałęzi kontaktu jest nieunikniony - nawet na obecnym etapie chatboty są niezwykle skuteczne. Szacuje się, że open rate maili to około 20 proc., wynik chatbotów oscyluje natomiast wokół 80 proc.  - dodaje.

 

Zaufanie największym technologicznym trendem na rok 2019

Podczas gdy Data Science i Sztuczna Inteligencja rozpoczęły już marsz do dalszego rozwoju, korzystające z tych rozwiązań firmy muszą stawić czoła wyzwaniu, jakim jest źródło pozyskiwania danych - niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania wspomnianych udogodnień. W dobie Cambridge Analytica, Edwarda Snowdena i innych nadużyć, na które odpowiedzią ma być RODO, sztuczna inteligencja bazująca na pozyskanych danych musi być bardziej zrozumiała, aby zdobyć zaufanie użytkowników, którzy mają się zgodzić na oddanie swoich danych. - W tym momencie robi się wszystko, aby algorytmy SI nie były czarnymi skrzynkami, które nie są w stanie wyjaśnić swoich procesów decyzyjnych - mówi Michał Grams.

 

Kolejnym trendem na najbliższe miesiące ma być dalszy rozwój analityki rozszerzonej. Według raportów Gartnera do 2020 roku aż 40 proc. zadań związanych z Data Science będzie wykonywanych przez sztuczną inteligencję.[4] - Już teraz wręcz toniemy w danych, a sztuczna inteligencja może być kołem ratunkowym, czy nawet sonarem, który wskaże nam, które z danych mogą być wartościowe. Szacunki pokazują, że w 2025 roku Internet będzie zawierał ponad 160 zettabajtów danych - dla porównania jeden zettabajt to około tryliarda bajtów. Pomoc w wyłapywaniu tych wartościowych informacji jest niezbędna - mówi Michał Grams.

 

Rok 2019 ma być również krokiem naprzód jeśli chodzi o rozwój technologii immersyjnych, czyli angażujących jak najwięcej zmysłów użytkownika. Według Gartnera do 2022 roku 70 proc. przedsiębiorstw ma mieć za sobą eksperymenty związane z takimi rozwiązaniami.[5] Te technologie już istnieją, bardzo dużo osób miało już okazję skorzystania z gogli VR czy używało z aplikacji czerpiących z rzeczywistości rozszerzonej. Ten rok będzie kolejnym etapem rozwoju tych rozwiązań, nie tylko w dziedzinie rozrywki, ale i przemysłu.

 

Niezależnie od tego, jak wiele z tych przewidywań się sprawdzi, gwałtowny rozwój technologii używanych nie tylko w biznesie, ale i życiu codziennym jest faktem i należy spodziewać się, że będzie tylko przyspieszał, o czym świadczą liczby. Światowe wydatki przeznaczone tylko na centra przechowywania danych rosną ze 181 miliardów dolarów w 2017 roku, do poziomu 195 miliardów w 2019.


otrymano od:

Paweł Tamioła

 

CluePR

Paweł Tamioła 
Corporate Practice Dept. 
(..)

MAGELLAN Award Winner
SABRE Award Nominee


CluePR   Pankiewicza 1/10   00-696 Warszawa 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute