Wniosek do Ministra Zdrowia w sprawie uproszczenia podstawowych procedur medycznych

Wniosek do Ministra Zdrowia 

dotyczy:
w sprawie uproszczenia podstawowych procedur medycznych

Czy można wniokować aby w sprawach prostych medycznie wprowadzono jakieś ułatwione procedury uzyskiwania świadczeń medycznych? Obecnie jest to bardzo skomplikowane i nierzadko drogie.

Przykład:
Złamanie lub skręcenie palca. W mojej opinii wymaga prześwietlenia palca w rtg i stwierdzenia czy jest złamany. Stało mi się to kiedy na parku trampolin robiłem serię filaków jeden za drugim i musiałem nagle w miejscu zahamować bo na moją trampolinę wbiegło małe ok. 3-letnie dziecko i musiałem zatrzymać się w miejscu stając na rękach. Podwinął mi się przy hamowaniu czubeczek palca, ale ważę ok.100 kg więc paliczek mógł trzasnąć.

Aby móc to zbadać, musiałbym trzykrotnie a w zasadzie czterokrotnie odwiedzić różnych lekarzy: dla tak malej sprawy jak podejrzenie złamania paliczka dalszego w palcu- musiałbym odwiedzić lekarza rodzinnego by uzyskać skierowanie do ortopedy, ortopeda na wizycie wystawilby mi skierowanie na rtg palca, radiolog wykonałby rtg palca, z owym rtg palca musiałbym się udać do owego ortopedy ponownie. Przypuszczalnie złamanie palca zajęłoby mi ok. 1-1,5 miesiaca wizyt przy niskim czasie oczekiwania.

W efekcie nie robię nic, ale dzisiaj po bardzo intensywnym skakaniu w parku trampolin na nadmuchiwaną poduszkę palec znów mnie rozbolał. 

Czy tego typu banalne usługi medyczne można jakoś uprościć? Wymóg 4 wizyt lekarskich dla tak banalnej sprawy wydaje się przesadą a i też sporo kosztuje NFZ.

Pozdrawiam 


--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute