Pytanie o wprowadzenie opłat za korzystanie z sieci dróg dużych miast

do MI
Szanowni Państwo, 
W korespondencji jaką otrzymałem z MI - podnosili Państwo mit rzekomego braku dopłat do motoryzacji indywidualnej, przy czym pominięto problem ogromnych dotacji do gruntów jakie zajmują samochody osobowe w centrach miast. Redakcja przesyła pytania. Jak sądzę, mogą one się nie podobać osobom z MI, bowiem tak sugeruje obecna sytuacja prawna wg której nie można pobierać myta kordonowego w Polsce. 
Proszę o ustosunkowanie się MI do propozycji myta kordonowego na poziomie 50-80 PLN za jeden wjazd samochodem do centrum miasta, wzorem innych krajów w Europie.
Pozdrawiam

---------- Forwarded message ---------
Od: Centrum Informacyjne Rządu <dziennikarze na s. kprm.gov.pl>
Date: pt., 4 wrz 2020 o 14:20
Subject: RE: Do KPRM: pytanie o wprowadzenie opłat za korzystanie z sieci dróg dużych miast
To: Adam Fularz <adam na s. wieczorna.pl>


Szanowny Panie Redaktorze,

prosimy o kontakt z Ministerstwem Infrastruktury, które jest właściwe w temacie Pana pytań.

Kontakt do resortu: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/rzecznik-prasowy

 

Z poważaniem

Centrum Informacyjne Rządu

 

 

From: Adam Fularz
Sent: Friday, September 4, 2020 9:49 AM
To: Centrum Informacyjne Rządu 
Subject: Do KPRM: pytanie o wprowadzenie opłat za korzystanie z sieci dróg dużych miast

 




Do KPRM

Drodzy Państwo. 

 

Miasto Łódź było przedstawiane jako mające problem z ruchem drogowym w skali Europie (por. TomTom index- numer 1. W Europie jeśli chodzi o korki)

Czy władze jurysdykcji Rzeczp. POLSKA popierają pomysł wprowadzenia opłat za korzystanie z sieci dróg miast Łódź,  Kraków,  Gdańsk, Wrocław, Poznań, Warszawa etc. - tak zwane myto kordonowe? Z przepisów obecnego prawa sądzę że ustawodawca tego nie popiera. 

 

W wielu miastach naszego kontynentu płaci się- i to sporo- za wjazd samochodem osobowym do centrum miasta. Czy cena za wjazd rzędu 50-80 PLN za jeden wjazd byłaby wystarczająca by pokrywać koszty wynajmu powierzchni użytkowej miasta czyli ulic i placów - przez samochody osobowe? Nie pokrywa to kosztów inwestycji w infrastrukturę drogową. Niemniej jednak uzyskanoby zwrot części dotacji do motoryzacji masowej. 

Czy władze MI mogą podać szacunkowo kwotę opłaty za korzystanie z sieci dróg dużych miast która ich zdaniem pokrywa koszty urban sprawl generowanego przez samochody w takim mieście i jego okolicy? 

Pozdrawiam

Adam Fularz, ekonomista

Redakcja Polish News Agency

 



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl





Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute