Informacja dla Komisji Infrastruktury, Sejm RP





Informacja dla Komisji Infrastruktury, Sejm RP

Adresaci pisma:
Rzońca Bogdan  (PiS) przewodniczący
 Chruszcz SylwesterChruszcz Sylwester  (WiS) zastępca przewodniczącego
 Olszewski PawełOlszewski Paweł  (PO-KO) zastępca przewodniczącego
 Polaczek JerzyPolaczek Jerzy  (PiS) zastępca przewodniczącego
 Zasada ArturZasada Artur  (PiS) zastępca przewodniczącego
 Żmijan StanisławŻmijan Stanisław  (PO-KO) zastępca przewodniczącego
 Bielecki JerzyBielecki Jerzy  (PiS) Błeńska MagdalenaBłeńska Magdalena  (niez.) 
 Buczak WojciechBuczak Wojciech  (PiS) Chmiel MałgorzataChmiel Małgorzata  (PO-KO) 
 Cyrański AdamCyrański Adam  (niez.) Dunin ArturDunin Artur  (PO-KO) 
 Falfus JacekFalfus Jacek  (PiS) Grabarczyk CezaryGrabarczyk Cezary  (PO-KO) 
 Kaczorowska AlicjaKaczorowska Alicja  (PiS) Kilian JanKilian Jan  (PiS) 
 Kobylarz AndrzejKobylarz Andrzej  (Kukiz15) Kostuś TomaszKostuś Tomasz  (PO-KO) 
 Kotowski KazimierzKotowski Kazimierz  (PSL-UED) Król PiotrKról Piotr  (PiS) 
 Lamczyk StanisławLamczyk Stanisław  (PO-KO) Lassota JózefLassota Józef  (PO-KO) 
 Ławniczak TomaszŁawniczak Tomasz  (PiS) Milczanowska AnnaMilczanowska Anna  (PiS) 
 Młyńczak AldonaMłyńczak Aldona  (PO-KO) Mordak RobertMordak Robert  (Kukiz15) 
 Mrówczyński AleksanderMrówczyński Aleksander  (PiS) Paluch AnnaPaluch Anna  (PiS) 
 Paul JerzyPaul Jerzy  (PiS) Puda GrzegorzPuda Grzegorz  (PiS) 
 Sibińska KrystynaSibińska Krystyna  (PO-KO) Skwarek SławomirSkwarek Sławomir  (PiS) 
 Suchoń MirosławSuchoń Mirosław  (N) Szramka PawełSzramka Paweł  (Kukiz15) 
 Tomczak JacekTomczak Jacek  (PO-KO) Trepka MariuszTrepka Mariusz  (PiS) 
 Weber RafałWeber Rafał  (PiS) Wielichowska MonikaWielichowska Monika  (PO-KO) 
 Woźniak Grzegorz Adam Woźniak Grzegorz Adam  (PiS) Zuba Maria Zuba Maria  (PiS) 

Informacja dla Komisji Infrastruktury, Sejm RP

Szanowni Państwo,
W Niemczech od 2020 r. wszystkie autostrady będą płatne winietami- o tym donoszą media branżowe. 

I moje drobne pytanie:

Skąd się wzięła polityka bezpłatnych dróg ekspresowych w Polsce? Czy w Polsce za korzystanie z dróg ekspresowych nie powinny być opłaty na przykład w formie elektronicznej lub w formie winiet? Czy drogi te nie powinny pokryć kosztów ich budowy? Dlaczego rząd nie wprowadza obowiązku kupna winiet by korzystać z takich dróg? 

Skąd się bierze równoczesna likwidacja sieci kolejowej? W sieci Internet krążą memy pokazujące że pobito rekordy kontynentu w jednoczesnej likwidacji sieci kolejowej i rozbudowie sieci drogowej. Mam wrażenie że ta polityka gospodarcza nie jest efektem przypadku. Statystycznie jest to zadziwiająca korelacja, zaskakująca analityków na świecie. 

Jeśli policzymy korelację wspólnego wystąpienia tych rozłącznych zdarzeń to w mojej opinii nie jest to naturalne bo oba procesy mają radykalnie małe prawdopodobieństwo jeśli występują osobno, a co dopiero razem.

Tak samo jak nie jest naturalny stan linii pod Krzeszowicami po wielu latach remontów (w kontekście wzrostu zysków operatora równoległej dropgi prywatnej). Poniżej zamieszczam zdjęcie zrobione kilka km od domu obecnego ministra infrastruktury który mieszka w okolicy, w pobliżu cmentarza:


i miniatura tego zdjęcia z serwisu wrphoto.eu



Pozdrawiam
-- 

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf