Treść public relations: Mondial Assistance opublikował wyniki badania dotyczącego planów Polaków na ferie.
Redakcja otrzymała treść public relations
Mondial Assistance opublikował wyniki badania dotyczącego planów Polaków na ferie. Wśród osób, które decydują się na taki wyjazd ponad 2 mln (15 proc.) wyjedzie za granicę, a ponad 11,4 mln (85 proc.) pozostanie w Polsce.
(...)
Informacja prasowa
Press Release
Ponad 13,5 mln Polaków wybiera się w tym roku na ferie
Mondial Assistance opublikował wyniki badania dotyczącego planów Polaków na ferie. Wśród osób, które decydują się na taki wyjazd ponad 2 mln (15 proc.) wyjedzie za granicę, a ponad 11,4 mln (85 proc.) pozostanie w Polsce.
- W tegorocznym sezonie ferii zimowych Polacy najczęściej deklarują wyjazd na 6-7 dni
(39 proc.), na 3-5 dni (29 proc.) a na 8-10 dni co piąty badany planujący wyjazd. Dłuższy wyjazd planują osoby wybierające się za granicę. Podróż czterech na dziesięciu badanych trwać będzie 8-10 dni, co czwarty wyjedzie na 6-7 dni, a 15 proc. osób spędzi nawet
2 tygodnie poza Polską. Przeciętnie Polacy planują wydać na wyjazd zimowy 1-1,5 tysiąca złotych na osobę. Wydatki te różnią się w zależności od kierunku wyjazdu. Na podróż zagraniczną Polacy wydadzą przeciętnie 2-3 tysiące zł. – wyniki badania komentuje Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.
Najpopularniejsze: Austria, Niemcy, Włochy
Największą popularnością wśród badanych planujących ferie za granica cieszy się Austria
(17 proc.). Na drugim miejscu znalazły się Niemcy (12 proc.). Trzecie zajmują Włochy
(10 proc.). Głównym celem wyjazdów zagranicznych jest zwiedzanie/wycieczki (41 proc.), nocne życie/wyjścia do pubów, restauracji (ponad 34 proc.) oraz narty/snowboard (34 proc.).
- Warto dodać, że rok rocznie do Niemiec jeździ wielu Polaków. Sytuacja ta jest spowodowana głównie wyjazdami do rodziny. Wśród osób zamierzających zorganizować swój wypoczynek w kraju 80 proc. badanych chce wyjechać w góry, 12 proc. nad morze,
a 4 proc. wybiera się do innego miasta. Najpopularniejsze formy aktywności to piesze wycieczki/wędrówki (ponad 47 proc.), zwiedzanie, wycieczki (ponad 46 proc.) oraz narty, snowboard (ponad 45 proc.) – dodaje Tomasz Frączek.
78% wyjeżdżających na zagraniczne ferie zimowe kupi polisę podróżną
Większość Polaków planujących wyjazd na ferie zimowe, niezależnie od tego czy wyjeżdża za granicę, czy spędzi ten czas w Polsce, zamierza wykupić ubezpieczenie. 28 proc. planuje kupić je samodzielnie w internecie, prawie 20 proc. u agenta, a 10 proc. będzie miało wykupione je przez biuro podróży. Te proporcje zmieniają się uwzględniając kierunek wyjazdu. Zdecydowana większość Polaków planujących tegoroczne ferie zagraniczne zamierza wykupić ubezpieczenie. Deklaruje to ponad 78 proc. osób.
- Oznacza to, że Polacy są świadomi potężnych kosztów leczenia w innych krajach. Szczególnie ważne jest, aby osoby planujące jazdę na nartach lub snowboardzie wybrały polisę dedykowaną specjalnie im lub zawierającą stosowne zwyżki. Oprócz zakresu ubezpieczenia powinniśmy zwrócić uwagę na wysokość sumy kosztów leczenia i assistance. Polisy dedykowane narciarzom mają w sobie jeszcze jeden niezmiernie ważny składnik – ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej. Kolejnym ważnym elementem jest ubezpieczenie sprzętu narciarskiego. Rekomendujemy polisy na kwotę nie niższą niż 80 tysięcy złotych dla kosztów leczenia i assistance oraz nie mniej niż 100 000 zł dla OC. Pamiętajmy, że Polska jest jednym z nielicznych krajów, w których bezpłatna jest pomoc ratowników górskich. We Włoszech i Austrii za koszt akcji ratunkowej płaci poszkodowany. Jeśli interwencja wymaga wykorzystania helikoptera ratunkowego może wynieść ona minimum kilka tysięcy euro – dodaje Tomasz Frączek.
Ryzyko nabawienia się kontuzji na stoku jest duże, a leczenie np. potrąconego narciarza to koszt nawet kilkuset tysięcy złotych. Również odkupienie zniszczonego sprzętu jest znacznym wydatkiem.
- W jednym z ostatnich sezonów zimowych udzieliliśmy pomocy Polakowi, który w wyniku wypadku na stoku doznał poważnego urazu głowy oraz złamania żeber. Niezbędny okazał się transport śmigłowcem do szpitala, hospitalizacja oraz transport medyczny do Polski
w eskorcie lekarza i pielęgniarki. Całość poniesionych kosztów wyniosła ponad 81 tysięcy złotych. Kosztowne są także sprawy OC. Ponad 220 tysięcy wyniosły roszczenia Austriaczki, w którą na stoku wjechał nastolatek powodując u niej liczne urazy, stłuczenia i złamania. Roszczenia poszkodowanej dotyczyły m.in. zwrotu za leki, przejazdy, odszkodowania za ból
i cierpienie oraz za niezdolność do pracy – dodaje Tomasz Frączek.
Celem badania było poznanie planów Polaków na ferie. Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez SW RESEARCH w dniach 9-14.01.2019 roku metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel.
Grupa Mondial Assistance: interwencja co 2 sekundy w każdym miejscu świata
Jesteśmy międzynarodowym liderem rynku assistance, ubezpieczeń turystycznych i osobistej opieki. Z usług Grupy, świadczonych na wszystkich kontynentach, korzysta 250 milionów ludzi, tj. 4% światowej populacji. To część naszego know-how, które uzupełnia doświadczenie z ponad 10 lat istnienia w Polsce. Od lat pracujemy na sukces wielu znanych Ci firm – również tych największych.
Kontakt dla prasy:
Agnieszka Staniszewska
(..)
Zastrzeżenie dotyczące stwierdzeń o charakterze przyszłym:
Niektóre ze stwierdzeń zawartych tutaj mogą dotyczyć oczekiwań związanych z przyszłością i innych stwierdzeń wybiegających w przyszłość, a opartych na obecnej wiedzy i założeniach zarządu, a także mogą zawierać znane i nieznane ryzyka i niewiadome, które mogą spowodować, że faktyczne wyniki, kształt realizacji lub zdarzenia będą się znacząco różnić od wyrażonych w tych stwierdzeniach lub domniemanych na ich podstawie. Oprócz stwierdzeń, których kontekst wskazuje na ich przyszły charakter, słowa „może, będzie, powinien, oczekuje, planuje, zamierza, przewiduje, wierzy, szacuje, przepowiada, potencjalny i kontynuacja" oraz podobne słowa i wyrażenia oznaczają przyszły charakter stwierdzenia. Faktyczne wyniki, kształt realizacji lub zdarzenia mogą się znacząco różnić od wyrażonych w takich stwierdzeniach w szczególności z powodu (i) ogólnej sytuacji ekonomicznej, w szczególności dotyczącej warunków ekonomicznych w zakresie głównej działalności i głównych rynków Allianz Group, (ii) zachowania rynków finansowych, w tym rynków wschodzących, (iii) częstotliwości i dotkliwości szkód objętych ubezpieczeniem, (iv) poziomu i tendencji w zakresie umieralności i patologiczności, (v) poziomu utrzymywania się, (vi) stopnia zaległości kredytowych, (vii) stóp procentowych, (viii) kursu wymiany walut, w tym kurs wymiany EUR – USD, (ix) zmian poziomu konkurencji, (x) zmian w prawie i regulacjach, w tym konwergencji monetarnej oraz Europejskiej Unii Walutowej, (xi) zmian w politykach banków centralnych i/lub rządów państw obcych, (xii) wpływu przejęć, w tym dotyczących kwestii związanych z integracją, (xiii) środków restrukturyzacyjnych oraz (xiv) ogólnych czynników związanych z konkurencyjnością,
w każdym przypadku na skalę lokalną, regionalną, ogólnokrajową i globalną. Wystąpienie wielu z tych czynników może być bardziej prawdopodobne lub ich efekt bardziej wyraźny w wyniku działań o charakterze terrorystycznym i ich konsekwencji. Brak konieczności aktualizacji. Spółka nie zobowiązuje się do aktualizowania zawartych tu informacji.
otrzymano od:
Agnieszka Staniszewska
Specjalista ds. Marketingu i Komunikacji
Pion Sprzedaży i Marketingu
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Komentarze
Prześlij komentarz
Muszę teraz sprawdzić ten komentarz pod względem spamu. Redakcja.