2 Komunikaty CBA


Redakcja serwisu otrzymała:
Od: Media CBA <media na serw. cba.gov.pl>
Date: wt., 11 cze 2019 o 08:47
Subject: 2 Komunikaty CBA



Były i obecny pracownik sądu zatrzymani

Były dyrektor Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu i obecny pracownik tego Sądu zatrzymani przez CBA. W tle wydatkowane niezgodne z przepisami prawa blisko 2 mln zł oraz umowy cywilnoprawne podpisane wbrew obowiązującym przepisom.

 

Funkcjonariusze wrocławskiej delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego zatrzymali 2 osoby, w tym byłego dyrektora Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu i kierownika Oddziału Kadr tego Sądu.

W toku prowadzonego śledztwa ustalono, że były dyrektor w latach 2016-2017 wydatkował blisko 2 mln zł z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa. Wszystko wskazuje na to, że zawierał z pracownikami sądów odrębne umowy cywilnoprawne na wykonanie usług na rzecz Sądu, które faktycznie mieściły się w zakresie obowiązków tych samych lub innych osób zatrudnionych w tej instytucji. Wszystko odbywało się z pominięciem procedury udzielania zamówienia publicznego oraz wbrew wewnętrznym regulacjom. Usługi te dotyczyły m.in. przygotowania projektu Regulaminu Pracy Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu, usystematyzowania dokumentacji, czy obsługi funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Rachunkowości i Zarządzania Kadrami.

Zatrzymani zostaną przewiezieni do Prokuratury Regionalnej w Katowicach, gdzie usłyszą zarzuty.

Wydział Komunikacji Społecznej CBA

 

 

 

Korupcja przy zamówieniach na ponad 30 mln  zł. 11 osób zatrzymanych przez CBA

11 osób zostało zatrzymanych przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego w związku ze sprawą zamówień publicznych o wartości ponad 30 mln zł realizowanych na rzecz Poczty Polskiej.

Funkcjonariusze warszawskiej delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego zatrzymali 11 osób, w tym 2 osoby związane z działaniem warszawskiej spółki informatycznej, 5 pracowników Poczty Polskiej oraz osoby powiązane biznesowo i rodzinnie z zatrzymanymi przedstawicielami Poczty. Jednocześnie agenci CBA prowadzą przeszukania w kilkunastu miejscach, w tym w mieszkaniach zatrzymanych, siedzibach Poczty Polskiej i spółki realizującej zamówienia, jak również w miejscach powiązanych z zatrzymanymi osobami.

Czynności zostały przeprowadzone w związku ze śledztwem prowadzonym przez CBA wspólnie z Prokuraturą Okręgową w Warszawie. Postępowanie dotyczy realizacji zamówień publicznych na rzecz Poczty Polskiej o wartości ponad 30 mln zł, w zamian za korzyści majątkowe przyjmowane przez przedstawicieli Poczty w wysokości co najmniej 300 tys. zł.

Zatrzymane osoby w prokuraturze usłyszą zarzuty.

Sprawa ma charakter wielowątkowy i rozwojowy. Planowane są kolejne zatrzymania.

Wydział Komunikacji Społecznej

 

 

Wydział Komunikacji Społecznej

                   Gabinet Szefa

Centralne Biuro Antykorupcyjne

 



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute