Uzupełnienie dot. komunikatu: Po kontroli CBA w Międzyzdrojach CBA składa zawiadomienie do prokuratury

Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami:
Od: Joanna Ścigała <um_joannascigala na serw. miedzyzdroje.pl>
Data: wtorek, 11 czerwca 2019
Temat: dot. komunikat: Po kontroli CBA w Międzyzdrojach CBA składa zawiadomienie do prokuratury
Do: adam.fularz na wieczorna.pl


Dzień dobry,

Szanowny Panie Redaktorze w odpowiedzi na Pana zapytanie w związku z kontrolą CBA w Urzędzie Miejskim w Międzyzdrojach, informujemy, że Burmistrz Międzyzdrojów zapoznał się z raportem  CBA Delegatura w Szczecinie z dnia 7 maja 2019 roku.

,,Z dużym zaniepokojeniem przyjąłem ten raport. Wykazuje on niewystarczający nadzór właścicielski nad spółką Międzyzdrojski Rynek oraz inne nieprawidłowości. Sprawa została skierowana do Prokuratury. Jeśli zarzuty stawiane przez CBA się potwierdzą i będą dotyczyły osób pracujących w Urzędzie, zostaną wobec nich wyciągnięte konsekwencje służbowe" - powiedział Burmistrz Mateusz Bobek. Odkąd sprawuję funkcję burmistrza podkreślam, że będę walczył z patologią.  Mienie i środki finansowe powinny być pod szczególną kontrolą, na którą kładę nacisk. Także w raporcie o stanie Gminy Międzyzdroje za 2018 rok wskazujemy, że potrzebne są zmiany w miejskich spółkach.

Na tym etapie postępowania – sprawa została przekazana przez CBA do prokuratury, nie chcielibyśmy w szczegółach jej komentować.  

Z poważaniem.

 

 

 

Joanna Ścigała

Rzecznik Prasowy

Urząd Miejski

ul. Książąt Pomorskich 5

72-500 Międzyzdroje

Tel. (..)

 

From: Sekretariat UM [mailto:um@miedzyzdroje.pl]
Sent: Monday, June 10, 2019 2:30 PM
To: um_rzecznik@miedzyzdroje.pl; mateusz_bobek@miedzyzdroje.pl
Subject: FW: dot. komunikat: Po kontroli CBA w Międzyzdrojach CBA składa zawiadomienie do prokuratury

 

 

 

From: Adam Fularz (..)

 

do UM Międzyzdroje

Drodzy Państwo,

Proszę o wyjaśnienia w sprawie spółki "Międzyzdrojski Rynek".

W jaki sposób w spółce zabezpieczono interes miasta i jego mieszkańców? na jakiej podstawie wybrano podmiot z którym UM prowadził ów biznes?

Proszę o odpowiedź w dniu dzisiejszym,(..)

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz 
Date: pt., 7 cze 2019 o 08:59
Subject: komunikat: Po kontroli CBA w Międzyzdrojach CBA składa zawiadomienie do prokuratury

 

Redakcja otrzymała:
Od: Media CBA
Date: pt., 7 cze 2019 o 07:30
Subject: Po kontroli CBA w Międzyzdrojach CBA składa zawiadomienie do prokuratury

 

Funkcjonariusze Wydziału Postepowań Kontrolnych Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Szczecinie, w okresie od dnia 9 sierpnia 2018 r. do dnia 7 maja 2019 r., prowadzili w Urzędzie Miejskim w Międzyzdrojach kontrolę określonych przepisami prawa procedur podejmowania i realizacji decyzji w przedmiocie rozporządzania mieniem Gminy Międzyzdroje, w zakresie powołania do życia oraz działalności spółki z udziałem Gminy -  Międzyzdrojski Rynek Sp. z o.o.

W toku kontroli ustalono, między innymi, iż w związku z powołaniem spółki Międzyzdrojski Rynek nie zostały zastosowane przepisy ustawy o partnerstwie publiczno - prywatnym. Ponadto, nie została stworzona jakakolwiek analiza zasadności powołania tej spółki wraz z partnerem prywatnym ani wniesienia do niej majątku komunalnego w postaci gruntu o wartości 2.718.000,00 zł.

Przedmiotowe działania władz Gminy Międzyzdroje doprowadziły do wyrządzenia tej jednostce samorządowej szkody wielkich rozmiarów w wysokości co najmniej 2.319.063,65 zł.(..)

 


 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

 

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

 

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

 

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

 

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

 

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

 

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

 

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

 

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf




--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute