Redakcja otrzymała: list o Kongresie Regionów

Do redakcji nadszedł list tej treści:

Warszawa, 11 czerwca 2019 r.

We Wrocławiu rusza Kongres Regionów



Dziś we Wrocławiu rozpoczyna się X Kongres Regionów, wydarzenie które od 10 lat jest najważniejszym spotkaniem liderów samorządu. W tegorocznej jubileuszowej edycji obecność potwierdziło ponad 50 prezydentów miast oraz kilkudziesięciu burmistrzów i starostów z całej Polski. Obok polskich samorządowców, we Wrocławiu pojawili się goście z Europy, którzy przedstawią skuteczne rozwiązania dla największych wyzwań miast i regionów.

Tegoroczny program Kongresu Regionów obejmuje pięć bloków tematycznych: Przestrzeń, Mobilność, Środowisko, Finanse i Strategie 2030. Zaplanowano także sesję specjalną Otwartość na zmiany społeczne oraz scenę AI (Artificial Intelligence) w biznesie i samorządzie.

Wśród gości i prelegentów na Kongresie Regionów we Wrocławiu pojawią się m.in. Prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski, Prezydent Łodzi, Hanna Zdanowska, Prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk, Prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak, Prezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz, Prezydent Lublina, Krzysztof Żuk, Prezydent Białegostoku, Tadeusz Truskolaski, Prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek, Prezydent Rzeszowa, Tadeusz Ferenc oraz Prezydent Sopotu, Jacek Karnowski.

Tegoroczna edycja Kongresu Regionów przyciągnęła do Wrocławia również zagranicznych gości specjalnych, którzy reprezentują najbardziej innowacyjne miasta w Europie. W specjalnej sesji poświęconej otwartości na zmiany społeczne oraz integracji społecznej na poziomie lokalnych społeczności poznamy model integracji społecznej, który został przyjęty w Atenach. Miasto zdobyło w 2018 roku pierwszą nagrodę w konkursie Komisji Europejskiej dla najbardziej innowacyjnych miast UE oraz pierwszą nagrodę w światowym konkursie burmistrzów fundacji Bloomberg Philantropies w 2014 roku.

Najlepsze praktyki europejskich miast w walce ze zmianami klimatu przedstawi Andreas Wolter, wiceburmistrz Kolonii i jednocześnie prezes największej w Europie organizacji klimatycznej Climate Alliance, zrzeszającej ponad 1400 miast i gmin z całej Europy. Organizacja zajmuje się promocją energii odnawialnej, demokratyzacji energetyki oraz wymiarem globalnym bezpieczeństwa energetycznego i klimatycznego

Wydarzeniem tegorocznego Kongresu Regionów będzie wystąpienie lidera rady miejskiej Preston, Matthew Browna. Stworzony przez niego Model Preston – w zgodzie z unijnymi przepisami - wykorzystuje system zamówień publicznych do budowy lokalnej gospodarki. Model ten sprawił, że w ciągu kilku lat upadające 140-tysięczne miasto Preston dźwignęło się z zapaści i zostało okrzyknięte mianem najlepszego miasta do życia i pracy w północno-wschodniej Anglii. Obecnie Model Preston wprowadzany jest w wielu dużych miastach Europy, w tym w Manchester i Birmingham.

W Kongresie Regionów potwierdzili swój udział również dwaj uznani specjaliści od sztucznej inteligencji (AI): prof. Baruch Schieber z New Jersey Institute of Technology i dr Grzegorz Świrszcz z Google Deep Mind w Londynie. Obaj wystąpią w specjalnym bloku poświęconym sztucznej inteligencji w biznesie i samorządzie.

Organizatorem Kongresu Regionów jest Ringier Axel Springer Polska.  



otrzymano od:

Agnieszka Skrzypek-Makowska

Communications Manager


id:image001.png@01D4444C.128D4B40

Ringier Axel Springer Polska
ul. Domaniewska 52
02-672 Warszawa

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute