komunikat prasowy: Sodexo na celowniku obrońców zwierząt [Informacja prasowa]



REDAKCJA SERWISU OTRZYMAŁA LIST Z ORG. EKOLOGICZNEJ:
Od: Anna Iżyńska
Date: wt., 11 cze 2019 o 09:03
Subject: Sodexo na celowniku obrońców zwierząt [Informacja prasowa]



Dzień dobry Panie Adamie,

Organizacje zrzeszone w koalicji Open Wing Alliance, walczącej o poprawę warunków życia kur, rozpoczęły kampanię przeciwko największemu dostawcy usług cateringowych w Polsce. Domagają się od Sodexo wprowadzenia polityki dotyczącej dobrostanu kurczaków, których mięso serwowane jest w restauracjach firmy.

Według badania zrealizowanego przez ComRes w styczniu tego roku aż 93% Polaków twierdzi, że dobro brojlerów powinno być chronione lepiej niż obecnie, a blisko 2/3 Polaków potwierdza, że woli kupować mięso pozyskiwane w bardziej etyczny sposób. 
 (..)
Pozdrawiam,

Anna Iżyńska

---

Anna Iżyńska

Specjalistka ds. Komunikacji Stowarzyszenia Otwarte Klatki 

tel. + 48 694 335 195


Warszawa, 11 czerwca 2019 r.


Sodexo na celowniku obrońców zwierząt


Organizacje zrzeszone w koalicji Open Wing Alliance, walczącej o poprawę warunków życia kur, rozpoczęły kampanię przeciwko największemu dostawcy usług cateringowych w Polsce. Domagają się od Sodexo wprowadzenia polityki dotyczącej dobrostanu kurczaków, których mięso serwowane jest w restauracjach firmy.


W 2017 r. Sodexo podjęło decyzję o podniesieniu do 2024 r. wymaganych od swoich dostawców standardów dobrostanowych w chowie kur na mięso. Decyzja dotyczyła jednak tylko Stanów Zjednoczonych i Kanady. Celem zainicjowanej dziś kampanii jest przekonanie firmy do wprowadzenia analogicznej polityki na terenie Europy.


Rozmowy na temat poprawy losu kurczaków, których mięso oferowane jest w restauracjach Sodexo w Europie, trwają już dwa lata i do tej pory nie przyniosły oczekiwanych przez nas rezultatów – mówi Marta Cendrowicz, dyrektorka kampanii korporacyjnych Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Sodexo wymienia wśród swoich wartości zdrowe żywienie i dbałość o środowisko naturalne, a w swojej strategii duży nacisk kładzie na odpowiedzialność społeczną. Przemysłowa hodowla kurczaków na mięso nie tylko stwarza duże zagrożenia środowiskowe i zdrowotne, ale przede wszystkim wiąże się z ogromnym cierpieniem zwierząt – dodaje.


Organizatorzy kampanii wymieniają szereg problemów związanych z hodowlą tzw. brojlerów, czyli kurczaków hodowanych na mięso. Zwracają uwagę m.in. na zbyt duże zagęszczenie na fermach oraz problemy zdrowotne wynikające ze zbyt szybkiego tempa wzrostu, takie jak pękanie kości i kalectwo, choroby metaboliczne i układu krążenia, czy zespół przedwczesnej śmierci.


W celu poprawienia warunków życia kurczaków organizacje zrzeszone w koalicji Open Wing Alliance, reprezentowane w Polsce m.in. przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki i Fundację Alberta Schweitzera, sformułowały tzw. European Chicken Commitment – porozumienie, w ramach którego firmy zobowiązują się m.in. do zmniejszenia dopuszczalnego zagęszczenia na fermach oraz rezygnacji z tzw. ras szybkorosnących.


– Według badania zrealizowanego przez ComRes w styczniu tego roku aż 93% Polaków twierdzi, że dobro brojlerów powinno być chronione lepiej niż obecnie, a blisko 2/3 Polaków potwierdza, że woli kupować mięso pozyskiwane w bardziej etyczny sposób. Podobne wyniki powtórzyły się w innych europejskich krajach. Liderzy rynku tacy jak Sodexo powinni aktywnie odpowiadać na oczekiwania konsumentów, w tym również te dotyczące dobrostanu zwierząt hodowlanych – komentuje Cendrowicz.


Do tej pory decyzję o poprawie dobrostanu brojlerów podjęło już blisko 100 firm, w tym m.in. giganci branży spożywczej tacy jak Unilever, Danone i Nestlé, sieci Marks & Spencer i IKEA, czy międzynarodowe korporacje cateringowe Elior Group i Procuratio.


Kampania, której adresatem jest Sodexo, opierała się będzie na działaniach internetowych i w mediach społecznościowych oraz bezpośrednich formach aktywizmu w przestrzeni publicznej.


Więcej informacji, w tym treść petycji oraz wideo dedykowane akcji znaleźć można na stronie (..)


Kontakt dla mediów:

Anna Iżyńska
media@otwarteklatki.pl
(..)

O Stowarzyszeniu Otwarte Klatki

Stowarzyszenie Otwarte Klatki ma na celu zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt.


Partner Monitorujący Media Stowarzyszenia: imm-logo-poziom_72dpi_0.jpg  





Otwarte Klatk| Open Cages


Celem Stowarzyszenia Otwarte Klatki jest zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt. | Our goal is to prevent the suffering of animals through the introduction of systemic social change, documenting the conditions of factory farming and education to promote positive attitudes toward animals.

» Pomóż | Donate

KRS: 0000444120



Zostaliśmy nagrodzeni tytułem:
We have been awarded:



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute