komunikat CBA: Kontrola CBA w Stowarzyszeniu Na Rzecz Rozwoju Kobiet "GINEKA"

Redakcja otrzymała list:
Od: Media CBA <media na serw. cba.gov.pl>
Date: pon., 17 cze 2019 o 08:59
Subject: Kontrola CBA w Stowarzyszeniu Na Rzecz Rozwoju Kobiet "GINEKA"
To: Media CBA 


Od 10 października 2018 r. do 10 stycznia 2019 r. funkcjonariusze Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Bydgoszczy prowadzili kontrolę w Stowarzyszeniu Na Rzecz Rozwoju Kobiet „GINEKA" z siedzibą w Bydgoszczy w przedmiocie realizacji projektu „Kujawsko-Pomorski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej IV w latach 2016-2018".

W toku kontroli ustalono, że nowo utworzone przedsiębiorstwo społeczne – Spółdzielnia Socjalna Nowe Miasto, przedłożyło podrobione dokumenty tym samym wprowadzając w błąd instytucję dysponującą środkami pochodzącymi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i wyłudzając od Stowarzyszenia GINEKA dotację, którą przeznaczyła na otwarcie restauracji „Naturalna" w Bydgoszczy. Stwierdzono również sfałszowanie przez Prezesa Zarządu Spółdzielni Nowe Miasto podpisów na dokumentach złożonych w Sądzie Rejonowym XIII Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego w Bydgoszczy celem zarejestrowania Spółdzielni Nowe Miasto.

Działania podejmowane przez Spółdzielnię Socjalną Nowe Miasto naruszały istotne postanowienia umów zawartych ze Stowarzyszeniem GINEKA, jak również Regulaminu przyznawania środków finansowych w ramach projektu i stanowiły podstawę do wypowiedzenia umów przez Stowarzyszenie GINEKA ze skutkiem natychmiastowym, jak i wezwania spółdzielni do zwrotu całości otrzymanych środków. Kwota udzielonego wsparcia na dzień 31 grudnia 2018 r. wyniosła 198 407,50 zł.

W związku z powyższym do Prokuratury Okręgowej w Bydgoszczy skierowano zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstw wyłudzenia dotacji i fałszowania dokumentów przez Prezesa Zarządu Spółdzielnia Socjalna Nowe Miasto.

Dodatkowo poinformowano Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Stowarzyszenie GINEKA o stwierdzonych nieprawidłowościach, stanowiących podstawę do zwrotu całości środków przekazanych Spółdzielni Socjalnej Nowe Miasto, przyznanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa kujawsko-pomorskiego.

Jednocześnie do Sądu Rejonowego w Bydgoszczy XIII Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego skierowano wniosek o wszczęcie postępowania przymuszającego wobec Spółdzielni Nowe Miasto, ze względu na funkcjonowanie spółdzielni w składzie osobowym niespełniającym ustawowego minimum przez czas dłuższy niż trzy miesiące, skutkujące koniecznością złożenia w sądzie rejestrowym wniosku o postawienie jej w stan likwidacji, który to obowiązek rejestrowy nie został spełniony.

 

 

Wydział Komunikacji Społecznej

             Gabinet Szefa

Centralne Biuro Antykorupcyjne

 

                

 



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute