komunikat o naborze do konkursu „V4 INNOVATORS IN ISRAEL TRAINING PROGRAM” - komunikat MPiT

Komunikat MPIT


Grupa Wyszehradzka (Grupa V4) stawia na innowacje i współpracuje w tym zakresie m.in. z Izraelem. Pierwszym wspólnym projektem jest 2,5 tygodniowy program szkoleniowy w Izraelu dla startupów, pochodzących z krajów V4. Nabór aplikacji ruszył 21 września 2018 r. i potrwa miesiąc (22 października).

19 lipca 2017 r. w Budapeszcie premierzy krajów Grupy V4 i Izraela podpisali wspólne oświadczenie (joint statement) dotyczące pogłębienia współpracy m.in. w dziedzinie badań naukowych i innowacji. 18 czerwca 2018 r. odbyła się ceremonia podpisania porozumienia (Memorandum of Understanding) o współpracy w dziedzinie innowacyjności Grupa Wyszehradzka-Izrael. Polskę reprezentowała minister Jadwiga Emilewicz.

- Mamy nadzieję, że współpraca z tak doświadczonym partnerem jakim jest Izrael, przyczyni się do otwarcia innych rynków, w tym amerykańskiego, dla startupów z grupy V4. Dlatego warto wziąć udział w konkursie - podkreśliła szefowa resortu przedsiębiorczości i rozwoju.

21 września 2018 r. na stronie Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego ogłoszono nabór do pilotażowego konkursu szkoleniowego. Branże, w ramach których będzie odbywała się współpraca to: ICT, Biotechnologia, Transport, Fintech, Cyberbezpieczeństwo, Sztuczna Inteligencja, Cybernetyka.

Celem pilotażu jest wsparcie start-upów z krajów Grupy Wyszehradzkiej w ocenie potencjału rynkowego ich innowacyjnych pomysłów/rozwiązań/produktów/usług i dostarczenie praktycznych narzędzi do prowadzenia innowacyjnego biznesu. Pilotaż skierowany jest też do pracowników inkubatorów odpowiedzialnych za wsparcie startupów.

7 osób z Polski wybranych w konkursie, pojedzie do Izraela na 2,5 tygodniowe szkolenie, które odbędzie się w dniach 3-19 grudnia 2018 r. Wezmą udział m.in. w sesjach mentoringowych i konsultacyjnych przeprowadzanych przez izraelskich ekspertów, w spotkaniach z przedsiębiorcami, interaktywnych warsztatach.

Więcej informacji o konkursie na stronie

https://www.visegradfund.org/news/call-applications-v4-innovators-israel-training-program/


Pozdrawiamy,

Departament Komunikacji
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Pl. Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa

(...)



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf