Petycja do Radnych gminy LIW - Zamek Liw



From: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Date: śr., 26 wrz 2018
Subject: Do Radnych gminy LIW - Petycja - Zamek Liw

Drodzy Państwo Radni,


W Polsce jest wiele średniowiecznych zamków i zamczysk które popadają w ruinę. Jednocześnie często są przykłady udanych procesów całkowitej odbudowy takich zamków- np.  Zamek Królewski w Warszawie to budowla odtworzona lub raczej zbudowana zupełnie na nowo. Będąc magnesami dla turystów- z nawiązką zwróciły one koszta ich odtworzenia. 

Wnoszę- jako ekonomista- petycję do Państwa aby w celu rozwoju przemysłu turystycznego przeznaczono znaczne środki na odbudowę - rekonstrukcję Zamku Liw- niczym np. Zamku w Trokach na Litwie. Owszem- taka odbudowa nie zawsze podoba się konserwatorom zabytków- niemniej- jest ona gospodarczo, z ekonomicznego punktu widzenia- zasadna i celowa, jako że budowle takie przyciągają turystów.

Wnoszę petycję o zorganizowanie konkursu na obudowę zamku Liw. Odbudowa byłaby z pełnym odtworzeniem walorów zabytkowych- tj. tak aby zamek pełniłby w nowym wcieleniu funkcje turystyczne. Należałoby w tym celu poszukać dawnych obrazów czy przedstawień tego zamku, dokonać kwerendy w archiwach.

Zamki odbudowano w Stopnicy czy w Dreźnie lub w Warszawie. Przedostatni weekend spędziłem w odbudowanym zamku w Czechach. 

Istnieje serwis o budowie zamków na nowo:
https://zamkinanowodotcom.wordpress.com/. Pisze w nim np "Obecnie w Polsce powstało, jest w trakcie budowy, lub planuje się zbudować kilkadziesiąt nowych zamków z wykorzystaniem historycznych ruin, co stanowi ok. 10 % wszystkich średniowiecznych zamków w naszym kraju, wliczając w to tereny czeskiego od XIV w. Śląska i dawnego państwa Zakonu Krzyżackiego. Dobrym przykładem jest Jura Krakowsko-Częstochowska, na której zamkowe ruiny od stuleci malowniczo wpisujące się w krajobraz wapiennych skał, zmieniają się w nowe zamki, przypominające dekoracje filmowe. "

Załączam dwa przykłady wizualizacji możliwej odbudowy zamku- wyszperałem je w sieci Internet, poszukując możliwych pomysłów odbudowy zamku. Jeden z nich pochodzi z serwisu rdc.pl, drugi z serwisu picjays.pl

Jako ekonomista podkreślam że odbudowa zamku jest zasadna w celu umożliwienia rozwoju przemysłu turystycznego w m. Liw.
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf