Metro na Bródno: Maria rozpoczyna pracę [INFORMACJA PRASOWA MFiPR]

Kolejny etap budowy metra na Bródnie – pierwsza tarcza TBM Maria została uruchomiona. Będzie drążyła tunel w kierunku stacji Trocka. Inwestycja powstaje przy wsparciu środków unijnych z Programu Infrastruktura i Środowisko.
 
– Miesiąc temu druga linia warszawskiego metra wydłużyła się o trzy stacje na Woli, dziś w kolejny etap realizacji weszła jej rozbudowa w kierunku Bródna. Duży wkład w sukces tych inwestycji mają pieniądze z Programu Infrastruktura i Środowisko, które w prawie 55 procentach pokrywają całkowite koszty projektu. Metro Warszawskie jest jednym z największych beneficjentów unijnego wsparcia w Polsce – zaznacza minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak
 
Tarcze TBM Anna i Maria zostały opuszczone do szybu startowego na budowie II linii na stacji Bródno w połowie marca. Przez ten czas tarcze montowano, a następnie wprowadzano w rozruch. Po około miesiącu w ślad za Marią ruszy tarcza Anna. Pierwsza tarcza swoją pracę powinna zakończyć jesienią.
 
Budowa metra na Bródnie jest częścią inwestycji „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III", którego całkowita wartość wynosi przeszło 3,5 miliarda złotych, a dofinansowanie unijne z Programu Infrastruktura i Środowisko to ponad 1,9 miliarda złotych.
 
Projekt zakłada budowę 6 kilometrów linii z pięcioma stacjami, trzy stacje w kierunku wschodnio-północnym (Zacisze, Kondratowicza i Bródno) i dwie stacje w kierunku zachodnim (Ulrychów i Powstańców Śląskich). W ramach inwestycji miasto zakupi również 17 sztuk składów do obsług I i II  linii metra.
 
Pozdrawiam 
Małgosia Głowacka 
Biuro Komunikacji
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa

tel. +48 22 273 85 11
e-mail: media@mfipr.gov.pl
www.gov.pl/fundusze-regiony

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute