Pytanie redakcji o zwierzęta leśne w czasie pandemii koronawirusa

Dzień dobry.  
Byliśmy dzisiaj w lesie tuż przy granicy niemieckiej i odniosłem wrażenie że dzikie zwierzęta typu lisy czy szopy już nie polują tylko okradają turystów zabierając im kanapki etc.  Czy w czasie pandemii koronawirusa SARS-CoV -2 zwierzęta te nie powinny być dokarmiane? Turystyka w lasach raczej klapła. Zwierzęta te chyba głodują. 

Lisy w mojej okolicy przeprowadziły się bliżej centrum miasta. Ostatnio miałem lisa na chodniku w centrum miasta a raczej to on mnie omijał.  

Ponadto miejscowi ludzie opowiadają o znalezionych zamarzniętych padłych dzikach chorych na asf. Co nas dziwi to fakt że mięso dzika wg jednej z relacji tych osób było zamarznięte do samych kości co wyszło przy sekcji zwłok. Weterynarz zauważył zamrożone mięso co wymagało minus 20 czy 15 stopni mrozu a w tym roku i tej zimy nic takiego nie widziałem . U nas tak zimno nie było.  Czy ktoś celowo zrzuca te chore truchła? Któryś raz już słyszę o znalezionych zamarzniętych chorych na asf zwierzętach które wyglądają jak zrzucane czy podrzucane. Znalazłem takie padłe zwierzę w lesie Oderwald w moim mieście ze 12 dni temu. Ale nie sprawdzałem czy było zamarznięte. 


Pozdrawiam
Adam Fularz 

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute