6.11.2018: komunikat CBA

Redakcja otrzymała--
Od: Media CBA <media ma serwerze cba.gov.pl>
Data: wtorek, 6 listopada 2018
Temat: komunikat CBA



W załączeniu komunikat CBA

06.11.2018 Kolejny wątek śledztwa wyłudzeń z ARiMR. Zatrzymania. To już łącznie 10 osób. Straty Skarbu Państwa opiewają na blisko 5,5 mln złotych

    Kolejny wątek śledztwa wyłudzeń z ARiMR. Zatrzymania. To już łącznie 10 osób. Straty Skarbu Państwa opiewają na blisko 5,5 mln złotych

 

Funkcjonariusze Delegatury CBA w Poznaniu, zatrzymali kolejne 7 osób w śledztwie dotyczącym wyłudzenia środków unijnych z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Kwota wręczonych korzyści, to co najmniej 73 tys. złotych.

 

Zatrzymane osoby wręczały korzyści majątkowe w kwocie co najmniej 73 tys. zł oraz obiecały udzielić korzyści majątkowe dwóm pracownikom Biura Wsparcia Inwestycyjnego Wielkopolskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Poznaniu. Pracownicy Agencji w zamian za otrzymane łapówki obiecali pomoc w uzyskaniu wsparcia finansowego na działania inwestycyjne „Modernizacja gospodarstw rolnych" oraz „Premie do młodych rolników" objętych Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich, na lata 2007 – 2013 oraz 2014 – 2020.

 

W sprawie zebrano obszerny materiał dowodowy. Ustalenia CBA wskazują, że mogło dojść do szeregu przestępstw przeciwko działalności instytucji państwowych a także nadużyć uprawnień funkcjonariusza publicznego.

 

Już wcześniej CBA zatrzymało dwóch pracowników ARiMR a także właściciela prywatnego ośrodka doradztwa rolniczego. W zamian za łapówki doprowadzili do uzyskania przez rolników pomocy finansowej. W toku śledztwa ustalono, że pracownicy agencji rolnej angażowali się w opracowanie i skompletowanie wymaganej dokumentacji składanej przez rolników. W konsekwencji czuwali nad pozytywnym rozpatrzeniem wniosków, zaś doradca rolniczy „załatwiał" wnioskodawcom zaświadczenia o odbyciu szkolenia, celem zwiększenia szans otrzymania dofinansowania.

 

Wydział Komunikacji Społecznej, CBA

 

 

 

Wydział Komunikacji Społecznej

              Gabinet Szefa

Centralne Biuro Antykorupcyjne

 



 


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty

Instytut Ekonomiczny Zielona Góra

Independent Trader.pl - Portal Finansowy

Warsaw Enterprise Institute